Ensi kuussa, Hollantilaiset tahtoo rikkoo 140km/h. http://www.ligfiets.net/news/5330/vrijd ... lox-6.html
Battle Mountain 2016
Battle Mountain 2016
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Battle Mountain 2016
Kuvia Delftin tiimin pressiesittelystä http://basdemeijer.photoshelter.com/gal ... BYbUT4CLB0
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Stapani
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 855
- Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
- Paikkakunta: 00920 Helsinki
Re: Battle Mountain 2016
Taitaa Peter Borenstadt ajaa siellä tänä vuonna DF:llä.
2014 hän ajoi siellä 60-vuotiaana Trisled's Completely Overzealous:lla 60.08mph,
myös Greg Thomas (2014 yli 70 mph) ilmeisesti kisaa siellä DF:llä......
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Re: Battle Mountain 2016
https://jnyyz.wordpress.com/2016/09/02/bm2016-preview/
Tuolta näkee kivasti, millasilla koneilla tänä vuonna kisataan - lähinnä vaan ulkomuotoa voi vertailla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Battle Mountain 2016
Karkeesti jaoteltuna: pitkiä puikuloita ja venytettyjä pisara tyyppejä.
Tämä miusta poikkes tylpällä keulallaan muista - no se on kolmipyörä mutt silti
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Battle Mountain 2016
PW kirjoitti:Karkeesti jaoteltuna: pitkiä puikuloita ja venytettyjä pisara tyyppejä.
Tämä miusta poikkes tylpällä keulallaan muista - no se on kolmipyörä mutt silti
Tää on käsiveivipyörä. Olisko osasyy muotoon?
Re: Battle Mountain 2016
Valmisteluja ja harjottelua paikan päällä.
Osukohan tuo paremmin?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Battle Mountain 2016
Nyt on parempi
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Battle Mountain 2016
PW kirjoitti:Valmisteluja ja harjottelua paikan päällä.
Osukohan tuo paremmin?
Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
Minulle jäi vähän hämäräksi, millainen tuo katteen muoto on takaa. Aurielien pää tuli esiin niin takaa, että näytti kovin lyhyeltä.
Joka tapauksessa katteet ovat muuttuneet suuntaan, jota aiemmin ennustelin. Paksuin kohta siirtyy taakse ja perä lyhenee. Noiden pienten takakiekkojen takia kuskin pää voi olla takana turbulenttisella alueella, mikä vähentää tämän häiriön vastuslisää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Battle Mountain 2016
Tuosta episodista näkyy paremmin pyörä katettuna - "tuulilasi" on aika pieni Rälläkällä nämäkin kisat alotetaan, pitäähän ensin rakentaa pyörä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Battle Mountain 2016
http://basdemeijer.nl/afdruk/world-huma ... um=twitter
Kuvia tän vuoden vehkeistä - yks deltakin mukana.
Erilaisia sisään ahtautumis tapoja;)
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Battle Mountain 2016
jori kirjoitti:Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.
PW kirjoitti:
Tuosta episodista näkyy paremmin pyörä katettuna - "tuulilasi" on aika pieniRälläkällä nämäkin kisat alotetaan, pitäähän ensin rakentaa pyörä
Oletko varma ettei ole periskooppi kyseessä tässä tapauksessa? Eli peilin kautta, mutta etuperin. Ainakin Cygnyksen pojat tätä käyttivät menestyksekkäästi taka vuosina.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Battle Mountain 2016
lowrides kirjoitti:jori kirjoitti:Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
Kestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.
Hyvä näkökulma, johon ei varmaan olla vielä niin yleisesti törmätty, jotta olisi älytty seikka, mistä tämä johtuu. Puhumattakaan, että olisi löydetty keinot, joilla tämä ongelma ratkeaa, tai ainakin vähenee, merkittävästi. Suorakulutuspintainen rengas on sivuttaisen kontaktinsa mekaniikaltaan kuin äärimmäisen leveä toroidimainen rengas. Tämä tarkoittaa, että sivusuunnassa tasaisenmman kulutuspinnan renkaita käyttävän pyörän jättöä pitää kasvattaa, mutta sitä ei saa tehdä kallistamalla ohjauskulmaa lisää, vaan muuttamalla offsettiä. Tässä tapauksessa offsetin pitää olla tavalliseen nähden negatiivinen ja ohjauskulma lähes pysty, jottei renkaan reunat estä väkisin pieneksi jäävää wheel floppia ohjaamasta etupäätä horjahdussuuntaan. Ero ei ole suuri, mutta tuo muutos pitää ymmärtää tehdä, jos siirtyy lieriömäisten kulutuspintojen renkaisiin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Battle Mountain 2016
http://www.ligfiets.net/news/5369/battl ... -jaar.html
Maanantaina harvat ajoi, koska liian kova tuuli.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Battle Mountain 2016
jori kirjoitti:lowrides kirjoitti:jori kirjoitti:Näyttävät käyttävän Michelinin 406 vyörenkaita. Hyötyä on noista paljon, mutta on haittaakin. Koeajossa jo rengasrikko vaikkei ollut edes "tappajaselpeliä", vaan pehmeää amerikkalaista hiekkakiveä.
2016-09-09-082912_1680x1050_scrot.pngKestävyys ei ole näissä edes se suurin haaste sanoisin. Renkaan profiili on niin kulmikas että se aiheuttaa suuria ongelmia hallittavuuteen. Jo 2013 kun olin tuolla näitä kokeilivat jotkut ja nurinhan siellä mentiin.
Hyvä näkökulma, johon ei varmaan olla vielä niin yleisesti törmätty, jotta olisi älytty seikka, mistä tämä johtuu. Puhumattakaan, että olisi löydetty keinot, joilla tämä ongelma ratkeaa, tai ainakin vähenee, merkittävästi. Suorakulutuspintainen rengas on sivuttaisen kontaktinsa mekaniikaltaan kuin äärimmäisen leveä toroidimainen rengas. Tämä tarkoittaa, että sivusuunnassa tasaisenmman kulutuspinnan renkaita käyttävän pyörän jättöä pitää kasvattaa, mutta sitä ei saa tehdä kallistamalla ohjauskulmaa lisää, vaan muuttamalla offsettiä. Tässä tapauksessa offsetin pitää olla tavalliseen nähden negatiivinen ja ohjauskulma lähes pysty, jottei renkaan reunat estä väkisin pieneksi jäävää wheel floppia ohjaamasta etupäätä horjahdussuuntaan. Ero ei ole suuri, mutta tuo muutos pitää ymmärtää tehdä, jos siirtyy lieriömäisten kulutuspintojen renkaisiin.
Hyvä pointti! En tiedä ovatko tätä miettineet tai tajunneet, mutta kuulostaa järkeenkäyvältä.