PW kirjoitti:Helsinki suunnittelee muuttavansa, kaupungin sisään ulottuvat moottoritiet, bulevardeiksi - lisää rakennusmaata ja asuntoja.
http://yle.fi/uutiset/3-9374664?origin=rss
Mitä tekee valtio?
Perustelut on syvältä sieltä jostakin 
Ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä yle ja hesari kertoo. Varsinaista syytä tämän utopian toimimattomuudelle ei ole edes mainittu tämän uutisen listassa, mikä on selvä merkki epätasapuolisesta uutisoinnista.
Syy kaupunkibulevardien toimimattomuudelle on ilman laatu. Rakentamalla aivan kiinni erittäin vilkkaaseen liikenneväylään luodaan kanjoni, jossa ilma ei vaihdu ja jossa liikenteen melu ei vaimene, vaan heijastuu kanjonin reunataloista.
Nykyisilläkin liikennemäärillä nuo ahtaiksi rakennetut kanjonit olisivat aamusta iltaan täynnä liikennettä. Kumma kun mainoskuvissa ei näy ruuhkia, vaikka niitä on jo nykykyisillä, väljemmillä ja nopeammilla väylillä, vai lakkaavatko Helsinkiläiset tarvitsemasta ruokaa ja juomaa tulevaisuudessa, vai millä perusteella sisääntuloteiden liikenne muka vähenisi, varsinkin jos rakennetaan vielä lisää asuntoja sisääntuloteiden varsille.
Kukahan tätä oikein ajaa, kun tämä ilmanlaatuongelma uutisoitiin jo kesän kynnyksellä ammattilehdissä ja siihen mennessä sitä oli tutkittu jo vaikka kuinka kauan ja toimimattomaksi todettu. Nyt sitä vielä ajetaan kuin käärmettä pyssyyn tai kuin Guggenheimia Etelärantaan. Molemmissa on kyse suurten (vero)rahasummien siirtymisestä yksityisiin käsiin pienen poliitikkopiirin päätöksellä.
Kaupunkibulevardien ilmanlaatuvaikutuksia on tutkittu Helsingissäkin jo vuosia ja tulos on tämä: http://yle.fi/uutiset/3-8724177
SIlti pomppaa tämä idea uudelleen ja uudelleen tutkimuksen tulos uhohtaen uutisiin markkinoiden ideaa, jolla rakennusliikkeet ja sisääntuloväylien varsien taloyhtiöt käärivät hyvät voitot ja kaupunkilaiset hengittävät käryt keuhkoihinsa. 