Pitkästä aikaa ajattelin hieman kirjoitella kokemuksia. Vaikka eipä tässä mitään ihmeellistä ole tapahtunut, ajettu on ja pyörä on toiminut. Mitä nyt penkin takatuki, joka on jo useamman kerran hajonnut hitseistä hajosi jälleen alkukesästä. Onkohan niitä nyt kolme vai neljä tullut hajoitettua, takuuseen ovat Hollannista niitä aina lähettäneet. Siis yksi harvoista DF:n alumiiniosista kyseessä. Kuvia varmaan tässä ketjussa siitä onkin. No nyt se tuli korvattua teräksisellä ja pykälää järeämmällä, kun isä minulle sellaisen hitsasi kasaan. Painavampi se toki on, mutta uskaltaisin väittää että se on käytännössä ikuinen.
Räyskälän kisoihin valmistautumiseksi ajoin perjantaina ja tänään saman noin 142 km lenkin, erona oli että tänään ajoin katteen kanssa ja perjantaina ilman. Sää oli molempina aamuina samankaltainen viileähkö ja suht tyyni. Perjantaina keskisyke 144, keskiteho 262 W ja keskinopeus 47,1 km/h. Tänään katteen kanssa 149, 250 W ja 50,1 km/h. Eli kyllä siitä katteesta nopeutta saa perus maantielenkilläkin, vaikka reitti on suht mäkinen, nousu/lasku noin 900 m tällä pätkällä. Mutta on se vaan kuuma puuhaa tuon katteen kanssa, aivan hiestä märkänä olin perillä. Ehkä se hieman selittää tuota keskisykkeen eroa, kun tänään oli sykkeet korkeammalla matalemmilla tehoilla. Tänään keskitehoa vei alaspäin se kun alamäissä tuntui välitykset loppuvan kesken, sen verran kovempaa se katteen kanssa mäissä menee.
Sellainenkin ajatus tässä oli ilmassa, että täytyisi kokeilla millaisia vauhteja DF:llä kisavarustuksessa nopeilla renkailla, rengaskatteilla ja katon kanssa tavallisella maantienlaidalla ajaa, tähän mennessä kun tuota varustusta on tullut käytettyä lähinnä vain Nokialla. Muutenhan tulee ajettua käytännössä aina ilman kattoa ja rengaskatteita, rengastuksena on ollut perusvarma Continental Contact Speed. Nimittäin kun Mäkisen Samuli ajoi kesäkuussa Hangosta Nuorgamin reilusti alle kolmessa vuorokaudessa https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/144 ... ia/7439208 niin kävi mielessä että voisihan sitä itsekin kokeilla miten se onnistuisi. Ei kyllä tänä kesänä, mutta ehkä tulevana.
Nokiallahan on päässyt kisavarustuksessa noin 55 keskinopeutta 12h ajossa, mutta millaiseksi vauhti maantienlaidassa muodostuisi on hyvä kysymys. Täytyisi kokeilla hieman pidemmällä siivulla ennenkuin Nuorgamiin lähtee 