Joo, nyt kun mainitsit asiasta Jos keulan kääntökulmat olisi suuret nousisi joku ratas ohjatessa ilmaan. Mutta tuskin tässä ongelma.
Projektina tuo näyttää sellaiselta "elvistely projektilta". Valitaan kaikista vaihtoehdoista vaikeimmin toteutettavat ja yhdistetään ne samaan pyörään. Sivuketjuvetoisen nelipyörän voisi toteuttaa helpomminkin
On tämä muisti huono. Puolivuotta vanhat asiat unohtuu.
Mullahan oli jo valmiina piirretty kuva kaupunkikinneristä. Luggarioniin siis mbb-vankkurikeula.
Liitteet
2E06B072-07D3-46AB-9E3D-08C4E8F53E98.jpeg (59.3 KiB) Katsottu 13955 kertaa
Liitteenä kuva Twisterin taka-akselista. Tuossa on vapaarattaan kierre, mutta tässä sovelluksessa ei 7-8-9 pakka sovi olemaan. Vapaarattaita saa myös kolmivaihteisina ja se ei ole liian leveä. Oikean puolen kiekkoon saa jarrulevyn samaiseen kierteeseen adapterilla sovitettuna ja pyörimissuunta on oikein, eli kiristyy jarruttaessa. Tällä tavoin olisi aika helppo tehdä tyylikäs yksipuoliripustus vakio-osilla. Saattaishan tuossa saada pienen painonsäästönkin?
Liitteet
free-wheel-bicycle-3-speed-sale-online.jpg (88.89 KiB) Katsottu 13805 kertaa
Onkohan tuosta mitään hyötyä että oikea takapyörä on taaempana kun painopistekin on keskellä? Laittasin samalle linjalle nii ei kirraa kurvissa.
Poikittaisrailojen ja kanttikivien ylitys on paljon mukavampaa, kun renkaat ei tökkää yhtäaikaa. Testasin Luggarioniin sitä ilean taka-akselia, jossa akselit olivat 60mm välillä. Se pikkuisen turhan pieni väli. Tähän ajattelin 80 tai 100mm väliä? Pitäiskö tehdä kaksi paikkaa oikean puolen kiekolle, toinen linjaan vasemman kanssa ja toinen taaemmas? Vois sitten vaihdella speed ja city asetusten välillä.
Onkohan tuosta mitään hyötyä että oikea takapyörä on taaempana kun painopistekin on keskellä? Laittasin samalle linjalle nii ei kirraa kurvissa.
Poikittaisrailojen ja kanttikivien ylitys on paljon mukavampaa, kun renkaat ei tökkää yhtäaikaa. Testasin Luggarioniin sitä ilean taka-akselia, jossa akselit olivat 60mm välillä. Se pikkuisen turhan pieni väli. Tähän ajattelin 80 tai 100mm väliä? Pitäiskö tehdä kaksi paikkaa oikean puolen kiekolle, toinen linjaan vasemman kanssa ja toinen taaemmas? Vois sitten vaihdella speed ja city asetusten välillä.
Tuleeko tuolla samaa hyötyä kanttikivissä jos kiekot on kiinteesti, eikä varren päässä niinku ileanissa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuleeko tuolla samaa hyötyä kanttikivissä jos kiekot on kiinteesti, eikä varren päässä niinku ileanissa?
Räntiksessäkin ne on kiinteästi ja paljon kivempi kun renkaat tulee vuorotellen. Totta kai se koko pyörää keikauttaa oikealle ja vasemmalle, mutta se on ihan kiva ominaisuus kun tottuu, pysyy niska notkeana.
Jos tässä hyödyntäisi Luggarionin kiekkoja sellaisenaan, niin siinä olisi yksi Nexus 3 ja 2 x BMX kiekot. Vetävään renkaaseen tulisi jalkajarru sekä oikeaan- ja etukiekkoon levyjarru ja toispuolikiinnitys. Piirsin vaihtoehtoisen kiinnityksen oikean puolen kiekkoon.
Liitteet
Telemark Nexus 3 1.JPG (64.76 KiB) Katsottu 13539 kertaa