Protolla on nyt ajeltu noin 130km. Taittomekanismi toimii hyvin, mutta pyörä ei mene tarpeeksi pieneen tilaan (korjataan seuraavaan versioon). Taittamiseen menee tällä hetkellä noin 3 sekuntia, samoin avaamiseen. Pyörä taittuu kahdesta kohdasta siten, että ajajan paino ja polkuvoima pyrkivät pitämään pyörän kasassa, ja ensimmäiset 50 kilometriä ajelinkin ilman minkäänlaista taittolukitusmekanismia! Nyt kun on ollut pari päivää mukavasti tiet jäässä ja pyörätiet viimeisen aurauksen jälkeen tallottu tiukoiksi, niin protolla pääsee jo melkoista vauhtia, vaikka vaihteet loppuukin jatkuvasti kesken. Pitäisi vaan saada niitä 70-piikkisiä eturattaita jostain...
Pari kuvaa protosta jouluaattona, ennen vaihteiden ja ohjauskahvojen asennusta:


Kiinnostaisi saada kokeneemman nojakki-ihmisen mielipiteitä protosta. Jos joku haluaa päästä koeajolle, niin pistäkää yksityisviestiä. Pyörä siis sijaitsee Lahdessa.
Seuraavaan pyörään alkaa olla vähitellen suunnitelmat valmiina. Se tulee menemään renkaat paikallaan suunnilleen 82(lev) x 85(pit) x 55(kork)cm tilaan. Eturenkaat vaihdan 20-tuumaisesta vähän pienempiin. Syynä tähän on lähinnä ulkonäkö, mutta voihan sitä perustella myös "tiukemmalla" ajotuntumalla, pienemmällä ilmanvastuksella ja painolla, sekä ihan vaan sillä, että haluan tietää mitä sitten tapahtuu. Tietenkin ajo voi muuttua vähän pomppuisemmaksi ja epätasaisella voi olla raskaampi ajaa. Pitäisi vaan valita se oikea koko: 305, 349 vai 355? 349-kokoon on saatavilla parhaiten laadukkaita "kisa"renkaita (ainakin tilaamalla), ja Shwalben sivuilla näyttää olevan 305mm Marathon Raceria ja 355 Kojakkia. BMX-kumeja, joilla voisi talvella ajaa, näyttäisi olevan vain 305 ja 355 koossa. Kojakeilla ajaminen talvella on varmaan melkoista pulkkailua. Saako 349mm vanteelle mitään rengasta talveksi?