Siltähän tuo näyttäs, ett Romaniasta lähtee valmiita pyöriä Hollantiin facebookin kuvien perusteella. Jossain kommentissa luki, ett tehtaalla on 21 työntekijää.
Muistelen/ymmärsin, ett joku lähti firmasta Romaniaan ja perusti tämän Velomobiel.ro tehtaan.
Df:n kehitystyössä joku osakas tais ottaa mallin mukaansa ja valmistus alotettiin Intercitybikesin pajalla.
Aikaisemminhan Mangon valmistuksen myivät pois, eli alan kehitystyötsä on melkonen osa tehty tässä pajassa.
velomobiel.nl
Re: velomobiel.nl
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: velomobiel.nl
Mikä lienee tuo Alfa 7 joka vilahtelee Romanian sivulla? Tuo cad-piirros näyttää siltä kuin olisi kardaaniveto tulossa.
Re: velomobiel.nl
jvuotila kirjoitti:Mikä lienee tuo Alfa 7 joka vilahtelee Romanian sivulla? Tuo cad-piirros näyttää siltä kuin olisi kardaaniveto tulossa.
Se on Daniel Fennin uusin aikaansaannos, Romaniassa alottavat tuotannon siitäkin. Daniel on suunnitellut myös DF:n siitä nimi. Piiri pieni pyörii
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: velomobiel.nl
Hyvin kyllä elää toi tilauslista koko ajan. Tulee kummasti aina väliin tilauksia.
Re: velomobiel.nl
Mikähän siinä on syynä etteivät kasvata tuotantokapasiteettiaan kun se on noin paha pullonkaula? Alkaa kyllä ihan aidosti kummastuttamaan kun tuo tilauslistan liikkumisen seuraaminen on yhtä hauskaa kuin maalin kuivumisen seuraaminen.
Luulisi että kelpaisi heillekin vähän leveämpi leipä kuin mitä yhden velon toimittaminen viikossa sekä varaosa- ja huoltopalvelut parille miehelle Hollannin päässä takaa.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 598
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: velomobiel.nl
Noin 4 Quattroveloa valmistuu kuukaudessa. (11 kk vuodessa)
Minun QW:a myöhemmin tilattuja on otettu ensin valmistukseen.
13.4 Lauantaina haen omani pois, mutta vielä en ole saanut listalla valmistusnumeroa.
Laitoin viestiä, niin oli kuitenkin ihan OK, kuulemma.
T:Jere
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: velomobiel.nl
takakeno kirjoitti:Noin 4 Quattroveloa valmistuu kuukaudessa. (11 kk vuodessa)
Kävin viimeviikolla Bromptonin tehtaalla. Siellä valmistuu pyöriä vuodessa 52 000.
Re: velomobiel.nl
takakeno kirjoitti:Minun QW:a myöhemmin tilattuja on otettu ensin valmistukseen.
Tätä mä olen alkuvuoden tilauslistaa tutkiessani ihmetellyt että millä logiikalla noita otetaan valmistukseen kun tilausjärjestys se ei yksiselitteisesti ole. Siellä on vieläkin QV tilauslistalla joka on tilattu kuukausia ennen sinua. Ja vähän väliä huomaa että jonkin tilaus vaan laahaa paikkallaan ja myöhemmin tilattuja menee tuotantoon.
Oma laitteeni tilattu vuoden vaihteessa ja vahvasti näyttää siltä että ennen toukokuuta 2020 turha edes kuvitella että se olisi valmis. Ehkä jopa vasta kesä-heinäkuussa. 17-19 kk on aikas pitkä aika odotella.
Re: velomobiel.nl
Lienee se pullonkaula tehtaalla Romaniassa ja sielläkin se kuitukopan teko. Onko vain yksi muotti/malli? En oo kärryillä montaako mallia Romanian tehtaalla tehdään mut ne on lisääntyneet koko ajan, siis tehtaan kapasiteettia on kasvatettu kyllä. Voi olla aika iso kynnys, tehdä toinen muotti ja tuotantolinja jollekin mallille
DF kai tehdään siellä myös ja niitä taitaa valmistua aika samaan tahtiin ku Velomobiel.nl kinnereitä = vajaa sata/vuos. Onko tuo kinneritehdas ihan oma yksikkönsä, vai omistaako sen joku näistä vanhoista kinnerivalmistajista?
Jos odotusaika ei ois noin pitkä, saattas heräteostojakin tulla enemmän mut ei se varmast hirveest lisääntys
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: velomobiel.nl
Luulen, ett osa paikallaan jumittavista tilauksista voi johtuu siitä, ett asiakas itse siirtää sitä tai muuttaa jotain. Joissakin on sovittu toimituspäivä jo tilatessa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: velomobiel.nl
PW kirjoitti:Voi olla aika iso kynnys, tehdä toinen muotti ja tuotantolinja jollekin mallille
Toimitusajat voisi teoriassa vähän nopeutua jos QV ja QV+ malleja tilataan tasaisesti. Voisi olettaa että ne tehdään eri muotilla koska on hieman eri mitoitus. Taitaa vaan toinen muotti seisoa tyhjänpanttina silloin kuin toista käytetään, koska ei noista tilauslistojen liikkeistä voi päätellä että näitä kahta mallia rinnan tehtäisiin.
Re: velomobiel.nl
jvuotila kirjoitti:PW kirjoitti:Voi olla aika iso kynnys, tehdä toinen muotti ja tuotantolinja jollekin mallille
Toimitusajat voisi teoriassa vähän nopeutua jos QV ja QV+ malleja tilataan tasaisesti. Voisi olettaa että ne tehdään eri muotilla koska on hieman eri mitoitus. Taitaa vaan toinen muotti seisoa tyhjänpanttina silloin kuin toista käytetään, koska ei noista tilauslistojen liikkeistä voi päätellä että näitä kahta mallia rinnan tehtäisiin.
Niin, taitaa muidenkin mallien, Quest, Quest xs ja Strada kohdalla olla muotti vajaammalla käytöllä, koska niitähän valmistuu yhteensä yhtä paljon ku QV ja QV+.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: velomobiel.nl
PW kirjoitti:Niin, taitaa muidenkin mallien, Quest, Quest xs ja Strada kohdalla olla muotti vajaammalla käytöllä, koska niitähän valmistuu yhteensä yhtä paljon ku QV ja QV+.
Juu näin on. Niiden osalta tilauslista lyhenee QV tuotannon rinnalla. Ei muuta kuin lisää käsien heiluttajia Romanian päähän ja kolmessa vuorossa laminoimaan niin johan alkaa tilausajat lyhenemään.
Re: velomobiel.nl
jvuotila kirjoitti:PW kirjoitti:Niin, taitaa muidenkin mallien, Quest, Quest xs ja Strada kohdalla olla muotti vajaammalla käytöllä, koska niitähän valmistuu yhteensä yhtä paljon ku QV ja QV+.
Juu näin on. Niiden osalta tilauslista lyhenee QV tuotannon rinnalla. Ei muuta kuin lisää käsien heiluttajia Romanian päähän ja kolmessa vuorossa laminoimaan niin johan alkaa tilausajat lyhenemään.
Ehkä meijän pitäs mennä työnjohtohommiin tuonne
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: velomobiel.nl
jvuotila kirjoitti:Luulisi että kelpaisi heillekin vähän leveämpi leipä kuin mitä yhden velon toimittaminen viikossa sekä varaosa- ja huoltopalvelut parille miehelle Hollannin päässä takaa.
Jos leipä on jo riittäävä, niin suurempi riski ei houkuttele. Kinneritehtailijoita taitaa kiehtoa muut asiat kuin äkkirikastuminen