Tänään sain kokea, mitä voi tapahtua omin päin asennetulla sähkönojakilla. Tein kaupungilla SH9:llä n. 30 km kruisailun ja akku riitti mainiosti. Se on varmaan nyt ruvennut kunnolla toimimaan, kun on pariin kertaan ajettu tyhjäksi. Kun vääntöä tuntui riittävän vielä kotiin palattuanikin, lähdin vielä iltalenkille ja uimaan. Rannassa lukitsin akun jolloin se myös lukkiutuu alustaansa. (Ei voi varastaa noin vain!) Kun tulin uimasta ja avasin akun lukon, ampaisikin nojakki tyhjänä täyteen vauhtiin ja minä tietenkin perässä. Sain sen onneksi vihdoin pysähtymään polvet asfaltti-ihottumassa. Ilmeisesti ollessani uimassa olivat poikaviikarit painelleet ohjaustangossa olevaa ON/OFF-virrankatkaisunappia ja jättäneet sen päälle.
Taitaa olla niin, että poljintunnistin ei olekaan ihan turha kapine, tai sitten tarvitaan joku muu estämään em. tilanne.
Perjantaina ajaessamme Lowriden kaupunkiajelua Aalto-museolle yllättävässä äkkipysäytyksessä painoin jarrua virran ollessa päällä jolloin rele paloi. (Onneksi sain ostettua SKF:stä uuden releen ja pääsin jatkamaan matkaa)
Jotta noin ei vastaisuudessa tapahtuisi, täytyy liittää jarruun virrankatkaisin.
Minulla nyt on ollut ohjaustangossa kaksi katkaisinta, joista toinen on ON/OFF- ja toinen painonappikatkaisin. Täytyy joka tapauksessa poistaa tuo ON/OFF- katkaisin. Kumma, kun en ole aiemmin ajatellut, että sehän on suorastaan vaarallinen erikoistilanteissa. Ajatuksenahan oli, että pitkässä mäessä ei tarvitsisi koko ajan painaa katkaisinta.
Muuten on SH9:llä tosi mukava ajella, kun nyt jyrkätkin mäet nousevat kevyesti vauhdilla. 
Sakari