Ja mahtaa olla myös klappia nylon holkeissa, mikäli niistä on enää mitään jäljellä
QuattroVelo #76 vol. 2
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Tuo joustintukien kuluminen ei johdu öljyn puutteesta. Ei se öljy sieltä mihinkään haihdu. Kuluminen johtuu pölystä, joka tunkee rakoon, muuttaa siellä olevan öljyn liaksi, joka kaapiutuu ulos. Jos Milanissa ei 8 vuodessa tule ongelmia, johtuu se hyvästä suunnittelusta, tai käsittämättömästä moukan tuurista, etteivät ilmapyörteet kuljeta hiekkapölyä joustintuen yläpäähän, josta se pääsisi rakoon.
Edellä kaavailemani huohotin-suodatin-vastaventtiilirakenne puhaltelisi suodatettua ilmaa laakeriraosta pois päin ja estäisi pölyn tunkeutumisen kakoon - tai ainakin vähentäisi sitä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
ajarmala kirjoitti:Päteeköhän tämä ohje myös Milaniin? Samanlaiset reiät näkyvät olevan myös Milanissa... Olisiko Milania myös öljyttävä?
Mun käsityksen mukaan kaikissa mcpherson-kinnereissä on samat tolpat. Tämä tieto oli joku vuosi sitten jollain eurooppalaisella nojakkifoorumilla.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
jooseha kirjoitti:ajarmala kirjoitti:Päteeköhän tämä ohje myös Milaniin? Samanlaiset reiät näkyvät olevan myös Milanissa... Olisiko Milania myös öljyttävä?
Mun käsityksen mukaan kaikissa mcpherson-kinnereissä on samat tolpat. Tämä tieto oli joku vuosi sitten jollain eurooppalaisella nojakkifoorumilla.
Jaahas. Kannattanee siis öljytä. Mitä öljyä? Kuinka paljon? Millä öljyän?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
ajarmala kirjoitti:jooseha kirjoitti:ajarmala kirjoitti:Päteeköhän tämä ohje myös Milaniin? Samanlaiset reiät näkyvät olevan myös Milanissa... Olisiko Milania myös öljyttävä?
Mun käsityksen mukaan kaikissa mcpherson-kinnereissä on samat tolpat. Tämä tieto oli joku vuosi sitten jollain eurooppalaisella nojakkifoorumilla.
Jaahas. Kannattanee siis öljytä. Mitä öljyä? Kuinka paljon? Millä öljyän?
Tämä sama ohje. Itse olen käyttänyt Shimanon ohutta ketjuöljyä.
Saukki kirjoitti:Jaa mutta Quattrolle ei olekaan sellaista manuaalia. Quest/Strada manuaalista sivulta 19 löytyy öljyämisohje. Pätee myös Quattroveloon, siinä kun on samanlaiset iskarit.
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Saukki kirjoitti:Tämä sama ohje. Itse olen käyttänyt Shimanon ohutta ketjuöljyä.
Kävisiköhän siihen TF2, jota minulla sattuu olemaan tippapullossa?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
ajarmala kirjoitti:Saukki kirjoitti:Tämä sama ohje. Itse olen käyttänyt Shimanon ohutta ketjuöljyä.
Kävisiköhän siihen TF2, jota minulla sattuu olemaan tippapullossa?
Eiköhän se käy. Ohjeessahan mainitaan vain ”light oil”.
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 598
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Itse olen suhauttanut öljypainepullosta, jossa on pilli.
Reikä on niin pieni, että voi olla hankala saada valumaan öljyä sisään muuten.
Oikea iskunvaimentaja pitänyt ääntä ensimmäisestä päivästä lähtien.
Pitäisi öljytä joka päivä, eikä sekään auta täysin.
Olisiko liian tiukka jostain.
Yritin purkaa sen, mutta en saanut valkoista muovikorkkia tulemaan ulos millään, eikä sitä viitsi rikkoa.
T:Jere
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
takakeno kirjoitti:Itse olen suhauttanut öljypainepullosta, jossa on pilli.
Reikä on niin pieni, että voi olla hankala saada valumaan öljyä sisään muuten.Oikea iskunvaimentaja pitänyt ääntä ensimmäisestä päivästä lähtien.
Pitäisi öljytä joka päivä, eikä sekään auta täysin.
Olisiko liian tiukka jostain.
Yritin purkaa sen, mutta en saanut valkoista muovikorkkia tulemaan ulos millään, eikä sitä viitsi rikkoa.
T:Jere
Mitä "muovikorkkia" tarkoitit.
Tuotako kuvassa alapäässä olevaa mäntää, vaiko muoviholkkia yläpäässä. (kuvassa irrallaaan)
Onko tuossa alapään pultissa reikä keskellä, vai mistä lisätty öljy menee putkien väliseen rakoon.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Tässä mun videoita, joissa puretaan etuiskareita. Katso sieltä miten ne puretaan. Iskarin kyljessä on kaksi ristipää ruuvia, jotka pitää avata. Sitten saa sen nylon kauluksen irti ja iskarin sisäosan erilleen.
Toisesta videosta löysin tämän kuvan, jossa näkyy tuo iskunvaimentimen sisempi osa. Kuvassa näkyy uusi varaosa, jossa ei vielä ole kaikkia osia kiinni. Siinä näkyy tuolla alareunassa kyljessä reikä. Siitä reiästä se öljy tulee ulos ja sen on tarkoitus kastella ne vaahtomuovirenkulat, jotka tulee tuohon päälle.
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 598
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Mangon iskarit olen purkanut monta kertaa, mutta siinä oli yläpään muovikorkissa kaulukset,
josta pystyi sen muoviosan vääntämään pois putken sisältä.
Uudessa se on putken sisällä tiukasti, eikä siitä saa kiinni mitenkään.
Ruuvit toki avasin ensin.
Videot olen katsonut.
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
takakeno kirjoitti:Mangon iskarit olen purkanut monta kertaa, mutta siinä oli yläpään muovikorkissa kaulukset,
josta pystyi sen muoviosan vääntämään pois putken sisältä.
Uudessa se on putken sisällä tiukasti, eikä siitä saa kiinni mitenkään.
Ruuvit toki avasin ensin.
Videot olen katsonut.
Viikko sitten purin omani ilman mitään ongelma. Käsin vetämällä tuli mäntä ulos vaikka oli tosiaan aivan jumissa tuo jousitus. Ja kuten Saukki totesi niin nuo ristipääruuvit pitää toki ottaa pois.
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Eikös se yläpää tule ulos jos lukitusruuvit on avattu ja vetää/ koputtelee sen männänvarrella ulos. Ihan kuin massavasaralla.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 598
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Pitää koittaa vielä paremmalla motivaatiolla.
Luulen muoviholkin tiukkuuden sen äänen aiheuttavan.
Vaikka luulisi kuluvan sopivaksi ajan kanssa.
Re: QuattroVelo #76 vol. 2
Härski kirjoitti:Eikös se yläpää tule ulos jos lukitusruuvit on avattu ja vetää/ koputtelee sen männänvarrella ulos. Ihan kuin massavasaralla.
Ihan tuli käsin vetämällä siinä vaiheessa. Jos ne on niin jumissa ettei tule käsin vetämällä ulos niin voi olla että ne on vaihtokunnossa. Ja jos meinaat että se yläpää olisi edelleen pyörän rungossa kiinni tuossa vaiheessa niin miten ihmeessä ne ruuvit mahtuu poistamaan?
Ei liity nyt suoraan tähän edellisen kirjoittajan kirjoitukseen, mutta välillä tuntuu että täällä kirjoitellaan aika paljon ihan teorian tasolla näitä asioita. Ei olla tehty itse, mutta sivutolkulla kirjoitellaan korkealentoisia juttuja siitä miten homma pitäisi tehdä.