Reissun aurinkoisin päivä ja taival eteni hyvän matkaa.
Karjaan eteläpuolella (1103 tie) on Grabbackan varustetun kartanon rauniot, alunperin 1470. Pieni mielenkiintoinen nähtävyys nykyasukkaiden takapihalla. On ollut jykevät seinät. Kuva vasen alhaalla.
Tie 1050 kulkee pitkän matkan varsin vanhaa linjausta Fagernäs, Fagervik, Inkoo ja melkein Degerbyhyn asti. Mutkia ja mäkiä on, mutta ei liian pitkiä. Harmi vain asfaltti oli täynnä kuoppia ja pitkittäisrailoja. Olisi tullut sanomista Kustaa-kunkun aikana kelvottomasta tienpidosta. Maisemat olivat upeat. Fagervikin kartanon ja ruukin alue on todella upea. Siellä on yksi km tietä museoitu. Fagervik kuvat oikealla.
Inkoon suurkirkko oli isommasta päästä kivikirkkoja ja maltettiin katsella myös sisällä. Satamasta sai oivan lounaan.
Siuntiota ja Kirkkonummea lähestyessä tie alkoi parantua. Toki pari hiekkatien pätkää haettiin alkuperäisen suunnitelman mukaan. Läntinen Kuninkaantie on varsin hyvä päällystetty yksityistie. Siuntion Kuninkaansilta on uusittu, mutta pengerkiviä on näkyvissä edelleen.
Kirkkonummella löytyi useampi kilometrikivi aika hauskoista paikoista. Ei arvaisi, mistä pääväylät ovat ennen kulkeneet. Itäpuolella Jolkbyn mäet ovat historiallisen maineensa arvoiset edelleen. Onneksi on tasainen kelvi!
Tänään on pidetty sadetta ja lepopäivää eräässä pikkuisessa piilopirtissä. Kotiin asti on vielä satanen. Se olisi kaksi päivää tällä tahdilla. Saa nähdä mitä teen Tikkurilan jälkeen, koska se reitti on jo aika tuttu. 