Pirkan Pyöräilyyn Tampereella en aikonut osallistua, koska reitti ei todellakaan ole paras velomobiilille.
Tapahtuman lähestyessä mieli teki kuitenkin mukaan 134 km lenkille Näsijärven ympäri.
Viikkoa ennen ei pystynyt enää ilmoittautumaan, eikä myöskään paikan päällä kuten yleensä.
Päätin sitten lähteä omatoimisesti 2 tuntia ennen muita.
Mielenkiintoista oli seurata, kun kukaan ei odottanut ensimmäisen pyöräiljän tulevan näin aikaisin.
Helpompi olla ensimmäisenä maalissa, kun lähtee ajoissa klo 6 aikaan aamulla.
Ensimmäinen tauko ehkä 75 km kohdalla. Isoimmat mäet jo ajettu. Melkein puolimatkaan satoi vettä, mutta ei haitannut.
Toinen tauko ehkä 100 km paikkeilla. Virallinen huoltopiste, mutta omilla eväillä mennään.
Maalissa n. 5t 10 min myöhemmin. Oma ennätys Mangolla ajettu 4t 20min. Maaliviivoja vielä teippaillaan.
Mitään erityisiä tavoitteita ei ollut.
Ajoin kuitenkin 347 km kilometrikisaan lisää. Radalla ajoaika n. 11.5 tuntia.
Järjestelyissä autoin yhden päivystysvuoron verran yöllä (klo 0-3)
Auto avustuksella Alastaroon.
Lähtö.
Yövuoro. n. 5 pyöräilijää radalla ja muut nukkumassa.
Hienot palkinnot odottivat maalissa eniten ajaneita. Myös hienosta asusta voi saada palkinnon.
Tänään ajoin Nokialta Turuntien kautta Ellivuoren laskettelukeskukselle ja siitä Porintien kautta - Nokialle. (74 km)
Vähän olen vältellyt Turuntiellä ajamista, mutta sujuvasti ja vauhdikkaasti siitä pääsee, kun ei ole liian jyrkkiä ylämäkiä.
Tänään pyörähti QW:n mittariin mukava tasalukema 20 tkm.
QW on ollut minulla 2 vuotta ja 4 kk.
En uskonut näkeväni päivää, jolloin Kuljuntie pinta on kokonaan uusittu.
Eli siis Porintien suuntainen sivutie Nokian Siuron ja Häijään välissä.
Viimeiset kymmenen vuotta on tehty vain tilkkutäkkipaikkauksia.
Onpa upea pinta. Tuonne heti ajelemaan edestakaisin.
20 Mm / 2,33 vuotta = 8570 km/vuosi. Tuo tarkoittaa 165 km joka viikko, tai 23,5 km joka päivä. Ei ole mennyt tuo investointi hukkaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
... En uskonut näkeväni päivää, jolloin Kuljuntie pinta on kokonaan uusittu.
Eli siis Porintien suuntainen sivutie Nokian Siuron ja Häijään välissä.
Viimeiset kymmenen vuotta on tehty vain tilkkutäkkipaikkauksia.
Oho, iso yllätys! Kiitos tiedosta, täytyypä käydä lähiaikoina tsekkaamassa.
... En uskonut näkeväni päivää, jolloin Kuljuntie pinta on kokonaan uusittu.
Eli siis Porintien suuntainen sivutie Nokian Siuron ja Häijään välissä.
Viimeiset kymmenen vuotta on tehty vain tilkkutäkkipaikkauksia.
Oho, iso yllätys! Kiitos tiedosta, täytyypä käydä lähiaikoina tsekkaamassa.
19.9.2021 Sunnuntaina kävin ajamassa VeloSastamalan reitin 103 km,
kun jäi varsinaisessa tapahtumassa ajamatta.
Erittäin monipuolinen reitti ja 4 tuntia sen ajamiseen meni.
Nopeimmat ajoivat tuon 34 km/t keskinopeudella.
Itse en tuohon pysty.
Lähtöpaikalla on järvi lähellä ja jokinäkymiä on myös.
Tänään ajoin töistä kotiin Härmälän lentokentän terminaalirakennuksen ohi.
Näinkö käy myös Malmin lentokentälle ?
Kenttä oli alkuun hiekkapintainen. Rakennus huomattavasti tyylikkäämmässä kuosissa
Härmälän_terminaali.jpg (313.84 KiB) Katsottu 11368 kertaa
Miltä terminaali näyttää tänään.
Innostuin etsimään myös omia vanhoja valokuvia ehkä otettu n. 1980.
Kuvien laatu nyt on mitä on.
Satuin olemaan paikalla, kun Caravelle oli tehnyt hätälaskun, koska polttoaine oli loppumassa kesken.
Tämä kenttä on periaattessa liian lyhyt tälle koneelle. Kone oli tulossa Rodokselta Tukholman kautta Helsinkiin.
Tukholmassa piti tankata, mutta siellä oli sakea sumu, niin päättivät lentää suoraan Helsinkiin.
Helsingissäkin oli huono ilma, eivät varmaa tarkistaneet säätä etukäteen. Ei voinut sinnekään laskeutua.
Onneksi Tampereella on aina hyvä ilma.
Sterlingin Caravelle n. 100 paikkainen kone.
Huollossa.
Finnair lensi Convair Metropolitan koneella Tampereelle silloin.