Tuon sähköpyörän koukuttavuuden allekirjoitan, etenkin arkiajossa. Itsellä sähköt oli ensin pystärissä, joka sitten korvautui 1CV:llä. Mukavuutta tuli ajoasennon ja säänsuojan myötä roppakaupalla lisää, sähköisen etenemisen helppouden rinnalle. Ihminen on mukavuudenhaluinen otus .
Radius C4
Re: Radius C4
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Oon jankannu ennenkin, mutta kertauksena:
Kumulatiivinen liikunnan määrä lisääntyy pyörän sähköistyksellä, koska valinta kallistuu helpommin pyörän kuin auton suuntaan, kun vastatuuli ja vastamäki ei tympäise jo valmiiksi. Tämä korostuu erityisesti arkisissa asiointiajoissa.
Liikuntaa voi myös harrastaa sähköpyörällä. Itse ainakin pidän aerobisesta liikunnasta enemmän kuin vängällä punnertamisesta. Pikkuavustus päällä ja sopivaa (25km/h, 90 kadenssi) vaihdetta käyttäen reipas hikiliikunta on mukavaa.
Sitten jos on palaveri ohjelmassa, niin avustus täysille ja suurin vaihde päälle, eikä kauluspaidan selkä kastu, mutta pikkuliikuntaa saa kuitenkin.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Niskatuki puuttui. Helkama Oivan ohjaustanko kolmeen osaan ja osien uudelleen asettelu. Hämmästyttävän tyylinmukainen niskatuki tuli tällä tavalla. Putkieristettä pehmusteeksi ja niskan kolo mattoveitsellä.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Pitää kai se lopulta uskoa, että tämä Yosen sähkösetti vie yhtä paljon sähköä tässä kaksipyöräisessä 30kg Radiuksessa, kuin aiemmin kolmipyöräisessä 60kg Räntiksessä.
Wh mittaria ei valitettavasti ole, mutta vertaan vakiolenkkini alku- ja loppujännitettä. Kulutusasiaa voi selittää akun huononeminen vuosien saatossa ja se että Radiuksessa käytän sähköä liikkeellelähtöapuna. Räntiksessä ei ollut liikkeellelähdön tasapainoiluongelmaa.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14167
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Vilijami kirjoitti: ↑14 Tammi 2023, 10:58Pitää kai se lopulta uskoa, että tämä Yosen sähkösetti vie yhtä paljon sähköä tässä kaksipyöräisessä 30kg Radiuksessa, kuin aiemmin kolmipyöräisessä 60kg Räntiksessä.
![]()
Wh mittaria ei valitettavasti ole, mutta vertaan vakiolenkkini alku- ja loppujännitettä. Kulutusasiaa voi selittää akun huononeminen vuosien saatossa ja se että Radiuksessa käytän sähköä liikkeellelähtöapuna. Räntiksessä ei ollut liikkeellelähdön tasapainoiluongelmaa.
Voi myös olla, että polkemalla tehty lisäteho on aikojen saatossa hieman laskenut.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Ei kai se niin voi mennä?
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Mulla on nykyisin lentsu aina talvisin. Kuumeen saa vältettyä vitamiinien yliannostuksella, mutta muita oireita ei. No nyt kun sattui olemaan muutama lentsuton päivä, niin lähdin pyöräilemään pitkästä aikaa. Olipa kivaa ja hieno ilma.
Mutta miten näin sileä rengas voi nakkoa lunta näin paljon? Ajossa lumi lentää lokarin etupäästä kuin lumilingon heittotorvesta.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14167
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Vilijami kirjoitti: ↑01 Maalis 2023, 15:56Mulla on nykyisin lentsu aina talvisin. Kuumeen saa vältettyä vitamiinien yliannostuksella, mutta muita oireita ei. No nyt kun sattui olemaan muutama lentsuton päivä, niin lähdin pyöräilemään pitkästä aikaa. Olipa kivaa ja hieno ilma.
Mutta miten näin sileä rengas voi nakkoa lunta näin paljon? Ajossa lumi lentää lokarin etupäästä kuin lumilingon heittotorvesta.
Joo, jäi ottamatta kuva, mutta samanlaista oli täällä Tampereella viime torstaina, vai oliko perjantaina. Hieno aerodynamiikka tuli pyörään, kun lumi tarttui hitaan virtauksen paikkoihin. Ajocrocsit meni täyteen lunta, kun tuolla CF-MBBllä pyöräilin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Perhana, ku taas napsuu. Miksi mulla joka pyörässä alkaa voimalinjassa joku napsuminen kuulumaan?
Tässä tapauksessa Radiuksen takakiekosta kuuluu pinnojen sointi tyyppinen ääni, kuten uudessa kiekossa kun pinnat asettuu paikoilleen. Ääni kuuluu vain polkiessa. Ei rullatessa. Polkuvoima ei vaikuta ääneen. Ääni ei kuulu koko ajan.
Napa on Sachs (?) dual drive. Viime kesänä avasin sen, kun pyöriminen ei ole oikein herkkää. Hyvissä rasvoissa oli, eikä syytä tahmeudelle löytynyt. Ajossa ei tahmeus tunnu, vaan ilmassa pyörittäen.
Koitin ensiavuksi voidella ketjun ja napavaihteen pikkuketjun reijästä valuttelin tippakannusta öljyä. Ei vaikutusta.
Mistäkähän alkaisin napsetta etsimään?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Radius C4
Srammin ja sitä edeltävän sachsin navoista on infoa: https://www.sheldonbrown.com/sachs-internal.html
Oireet viittais napavaihteeseen tai rattaan vapaakytkimeen.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14167
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Jarcco kirjoitti: ↑19 Kesä 2023, 08:47Srammin ja sitä edeltävän sachsin navoista on infoa: https://www.sheldonbrown.com/sachs-internal.html
Oireet viittais napavaihteeseen tai rattaan vapaakytkimeen.
Nyt kun tarkkaan muistelen, niin hieman väärin säädetty vaihteenvaihtimen asento teki, ainakin kolmevaihteisessa, juuri tuollaista napsutusta. Koita säätää vaihdevaijeria, josko auttaisi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Tuossa on kitkavipu. Herkuttelin sitä eri asentoihin. Ei vaikutusta.
- trike76
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 201
- Liittynyt: 21 Helmi 2019, 17:36
- Paikkakunta: Vehmaa Varsinais-Suomi
- Viesti:
Re: Radius C4
Tutkisin myös tuota takaiskunvaimenninta josko se voisi olla äänen aiheuttajana?
AZUB, ICE, HASE, HP Velotechnik, VeloMotion ja Toxy nojapyörien edustus ja maahantuonti
http://www.nojabike.com/
https://www.facebook.com/nojabike/
https://www.youtube.com/@nojapyorapintelioy1442
Ginkgo-Veloteile osien ja tarvikkeiden edustus
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4063
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Radius C4
Kuvia tarkemmin katsellessa näyttä siltä että ohjaat vetopuolen ketjua kiinteällä putkiasenneksella. Veto puolella täytyy käyttää kelluvia putkikiinnityksiä koska vetävä ketju syö kiinteät asennukset jos se laahaa niitä vasten millään tavalla. Tämäkin voi olla napsumisen lähde kun ketju on syönyt muovien läpi ja tekee kontaktia kiinnitysrautoihin
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7554
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Vetopuolen ketjuputkiasennelma on kyllä ihan surkea jo tehtaan jäljiltä.
Pitää tutkia asiaa ja miettiä asentaisko vetopuolelle taittopyörän.