Yoselta tuli paketti.
Yose Power ja GoZero taittosähkärit
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Yose Power ja GoZero taittosähkärit
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose power
Mitäs sieltä löytyy?
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose power
Taittosähköpyörä vaimolle. Moottori 250w, akku 36v 13ah, hinta 699€ + 80€ postit.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose power
Takempi taittosähköpyörä tuli puoliväkisin Radius kauppojen yhteydessä hinnallla josta ei voinut kieltäytyä. Ihan soiva peli, mutta pikkuakulla 36v 8,8ah. Tarjosin tätä ensin vaimolle, muuten hyvä, mutta kuulemma liian pieni runko (= ohjaustangon ja satulan väli lyhyt)sekä liian suuri jalannostokorkeus.
No jospa tuolla itse ajais karavaanihommissa?
Yosen pyörässä on 10cm enemmän tilaa satulaputken ja stemmin välillä kuin GoZerossa. Itselleni GoZeron lyhempi runko sopii paremmin kuin Yosen, mutta mää tykkäänkin pystystä ajoasennosta..
Meneekö tämä nyt ihan överiksi, kun olen viimeisen vuoden aikana ostanut 4 tehdasvalmisteista polkupyörää?
Kuvassa näkyvien lisäksi Radius ja Jopo.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose power taittosähkäri
Eihän mulla tullut oikein mitään tuolla GoZeron peruspystäriergonomialla ajamisesta, mutta eipä hätää. Ratkaisu on foorumin lyhimmät kammet. Efektiivinen kampien mitta on, nolla millimetriä pitkät!
Penkin pystyi nyt laskemaan niin alas, että jalat yltää hienosti maahan ja ohjaustanko-penkki korkeusero on aivan hyvä.
Tuota ajetaan peukkukaasulla ja menee nyt sähköpotkulauta-luokkaan lain silmissä.
Re: Yose power taittosähkäri
Missähän raja tarkalleen menee onhan tuossa polkimet, kammet ja niitä voi pyörittää. Entäs kammet normaalissa asennossa ilman polkimia? Entä ilman ketjua? Laki ei kai määrittele niin tarkkaan.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit
Tämähän on sitä mun harrastamaa harmaata aluetta ja oikein toivon että pääsisin vääntämään tuosta asiasta. Eihän samaan suuntaan olevilla kammilla pysty pyörittämään täyttä kierrosta.
Lapsena samassa pihassa asui muori, jonka poika oli poliisi. Kysyin siltä poliisilta saanko lain mukaan ajaa tiellä radio-ohjattavalla autolla?
Poliisi: Saat jos et aiheuta vaaratilanteita.
Minä: Onko lakia kuinka iso radio-ohjattava saa olla?
Poliisi: Eipä sitä ole laissa määrätty.
Minä: Saan siis ajaa meidän vanhalla Skodalla pitkin teitä, jos teen siitä radio-ohjattavan ja istun kyydissä radio-ohjain kädessä.
Poliisi: Eihän se nyt onnistu! Lapsi ajelemassa autolla pitkin katuja!
Minä: No minähän kysyin aluksi luvan ja silloin ei ollut mitään estettä.
Poliisi tuhahti, hyppäsi Saabiin ja lähti ajelemaan.
Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit
Kiinnostaisi kyllä ennakkotapaus tästä. Entäs samaan suuntaan olevat kammet mutta lukkopolkimilla? Pystyisi vetämään ylös päin...
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit
Entä miten tämän näköinen iso moottoripyörä jatkoperällä. Kevyt sähköajoneuvo = 800mm max leveys ja 4000mm max pituus. Menee rajoihin, kunhan laittaa 1000w napamoottorin. Lapsi saa ajaa pyörätiellä 25km/h ilman kypärää ja ilman vakuutuksia tai rekisteröintiä. Olisiko silmään sopiva ulkonäkö? Lain pykälät täyttyvät. Kevyelle sähköajoneuvolle ei luonnollisestikaan ole määritelty painorajaa
Polttomoottoriakaan ei tarvitse poistaa. Se on vain kyydissä kuormana ja tukevasti paikoillaan, niin ei voi kuormansidonnastakaan naputtaa.
- Liitteet
-
- IMG_1272.jpeg (89.76 KiB) Katsottu 12355 kertaa
Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit
Sitten on vielä ne sähköpyörät, joissa poljetaan generaattoria ja voimansiirto on sähköinen takapyörän napamoottorille. Lakkaako se olemasta polkupyörä, jos voimansiirron katkaisee kytkimestä? Vai onko tilanne kuten ilokaasun kanssa, että pullo saa olla mukana, mutta letkut pitää olla irti, eli tässä tapauksessa generaattorin ja moottorin välinen johto pitää olla poikki eikä yhdistettävissä pelkästään kytkimestä kääntämällä?
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit
Ja jatketaan vielä pidemmälle tuon moottoripyörän kehitystä. Akkuja ei tarvitse ollenkaan, vaan laitetaan olemassa oleva polttomoottori pyörittämään generaattoria joka puolestaa syöttää sähköä napamoottorille.
Eli yhteenveto: Jos moottoripyörän ketjun korvaa sähköisellä laturi-moottori yhdistelmällä, niin siitä tulee kevyt sähköajoneuvo
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit
Uskotteko, että olin aika raskas lapsi. Etsin joka asiasta pahkasika/fingerpori-henkeen porsaanreikiä ja piinasin sitten aikuisia kysymyksillä mihin ei ole tietenkään vastauksia.
Ei hemmetti.
Nyt tajusin, että nuorempi lapsenlapseni tekee tuota ihan samaa. Olenko itse myötävaikuttanut moiseen käytökseen?