Itse asiassa, jos niveleen tekee sen aiemmin esittämäni muotosulkeisen kiilan ja narun kiinnityspiste tulee nivelen etupuolelle, niin koko lukitusmekanismia ei tarvitse. Kuskin paino kiristää liitoksen.
Eturenkaaseen vielä jorin iskiaspyörä tyyppinen virtuaalinivelöinti narulla ja penkin ylätuki PW:n kolmipyörästä tutulla kravatilla, niin koko pyörä valahtaa ihan veltoksi runkoa keskeltä nostaessa. Sitten pyörän voi viikkailla matkalaukkuun.
Jos jotain kamaa aiot.. Esim, salakuljettaa, niin tuo Mali on hyvä. rungon sisälle menee hienosti. Mä en salaile mitää vaan tein ihan tavaratelineen penkin taa rungon jatkeeksi. Eiku.. Taitaa sinne olla jollain häivetekniikalla piirelty jotain silmänlumetta!
Kaikki julkisuushan on hyvästä. Ehdottomasti haluan päästä tämän pyörän kanssa Suomen tulli -ohjelmaan, jossa selitän, että tullauslomakkeessa ei ollut kohtaa (noja)sähköpyörälle.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Takahaarukka sais .. niin ois reilusti nostovaraa (kaupunkiasento) ja laskuvaraa (maantieasento).
Ohjauskulma (jättö) muuttuu. Muuttuuko liikaa?
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Takahaarukan kierrätys takahaarukaksi CLWB:stä.
Edit: Tämä tosin pitää kaventaa, koska on 135 mm. Tästä tulisi nyt takana oleva etuhaarukka.
Viimeksi muokannut janx, 11 Loka 2023, 21:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Varastosta löytyi myös kassillinen pyöräosia yms. tähän projektiin käytettäväksi.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
”Kaikki raaka-aine tulee aina käytettyä, ennemmin tai myöhemmin” nuin mää sanon aina vaimolle ja tytölle kun ne mäkättää mun ja vävyn romuvarastoista
Tänääkin tein vaijerilukon 30-vuotta varastossa olleesta jarruputkesta.
Huomenna pitäisi alkaa rungon tekeminen. Suunnittelussa on näemmä virhe. Etunapa tulee tietysti etuhaarukan etupuolelle, koska etuhaarukassa on taivutus. Miten paljon se muuttaa ohjausta?
Toinen kuva on suunniteltu etuhaarukka. Kolmas kuva vaihtoehtoinen CLWB:stä peräisin oleva, jossa taivutusta on huomattavasti enemmän.
etuhaarukka_vaihtoehto_clwb.jpeg (76.5 KiB) Katsottu 6953 kertaa
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Etuhaarukka on twistiketju etuvetoisissa yleensä suora syystä. Vetopuolen ketjulinjan saa helpommin ohjausakselilinjan kanssa yhdensuuntaiseksi, jolloin polkeminen ei pyri kääntämään sarvia. Sakarilla oli muistaakseni tuollainen taivutetulla haarukalla oleva ja siinä taittopyörää oli siirretty taaemmas kompensoimaan ketjuvoimaa. Taivutus voi myös aiheuttaa sen että ketju osuu käännösessä haarukkaan.
Toinen juttu on sitten että jättö pienenee. Liian pieni tekee ohjauksen yliherkäksi. Ohjauskulmaa kantsisi muuttaa siten että jättö on noin 50mm.
Tuossa on Twisterin piirustus. 74 astetta emäputken kulma ja haarukka suora. Tekee vähän reilu 70mm jättöä. Nykyisin kaksirenkaisessa moodissa perä on hieman ylempänä, jolloin jättö vähenee 50mm tienoille. Emäpuken kulma on siis jyrkempi (78˚?). En oo mitannut, mutta siitähän voi laskea. Tuntuu ajossa erittäin luontevalta.
Liitteet
Viimeksi muokannut Vilijami, 12 Loka 2023, 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten tuo mutka kannattaa jatkaa? Päittäin vai jotenkin muuten, että se kestää? 160,9 mitta penkin alla.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
No holkki putken sisään hitsauksen tueksi ois tietenkin ihan jees.
Aivan totta. Ostin myös 48 mm pakoputkea, josta saa holkit runkoputken sisään.
Tästä olisi tarkoitus tehdä myös etupuomi. 48x1,5mm mutta notkuuko?
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org