Haennassa kunnollinen peräkärry retkiiin ja pyörätuolin kuljetukseen. Täytyy olla tukeva (jousitus 2-pyöräisessä tai yksipyöräinen).
Ostetaan nojakkiin (HPV fs20) peräkärry
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Ostetaan nojakkiin (HPV fs20) peräkärry
Yksi pyöräiset kärryt on tarkoitettu kallistumaan pyörän mukana jota kolmipyöräinen ei tee ja tämä voi aiheuttaa ongelmia pidemmällä aikavälillä kun kärry vääntää mutkissa kiinnitystä sen sijaan että kärry kuormittaisi kiinnitystä kiinnityksen pystyakselilla kun se kallistuisi pyörän mukana. Tämä ei tarkoita etteikö yksipyöräinen voisi toimia, mutta en lähtökohtaisesti suosittelisi sellaista.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Kiitos viestistä;
Tuntuu tosiaan järkevämmältä tuollainen jousitettu kaksipyöräinen kärry.. Saa olla rumakin, kunhan on toimiva!
Jäi tuosta ed. viestistä yhteystiedot: mikko.jero@gmail.com
Ei se peräkärryn yksirenkaisuus kallistelemattoman veturin perässä aiheuta vääntelyä, sen enempää kuin yksiraiteisenkaan perässä. Kärry kaarteissa kallisteee siellä takana omia aikojaan kallellaan olevan saranoinnin vuoksi. Hieman normaalia vähemmän vain, koska hinurin kallistelu uupuu mutkissa.
Joo, varmaan kunnollinen yksirenkainenkin toimisi. Mun mieli väitti ainakin ennen, että kaksirenkainen vääntelehtisi enemmän??
- Wacky
Härski kirjoitti: ↑28 Tammi 2025, 23:58Ei se peräkärryn yksirenkaisuus kallistelemattoman veturin perässä aiheuta vääntelyä, sen enempää kuin yksiraiteisenkaan perässä. Kärry kaarteissa kallisteee siellä takana omia aikojaan kallellaan olevan saranoinnin vuoksi. Hieman normaalia vähemmän vain, koska hinurin kallistelu uupuu mutkissa.
Sulla ei ole tainu olla kaupallista yksi pyöräistä kärryä? Mulla on ja se ei kallistele mihinkään kun ei ole mitään viistoja saranoita. Siinä on kiinnitys rakenne joka estää juuri sen. Niiden kiinnitys on usein mallia vetäjän laitteen takapyörän akselin suuntainen sarana ja toinen itse kärryssä joka on pystysuorassa, eli itse kärry ei pysty kiertymään kallistus suunnassa mihinkään vaan vääntää kiinnikkeitään joka tyhjänä menee, mutta lastattuna pidemmän päälle ei.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Mites Bob Yak tai Burley, joka kiinnitetään taka-akselin molemmin puolin? Burley 12 mm läpiakselilla.
Tuossa esim. Burleyn yksi versio:
Nojapyörätön kurvailija.
Tollainenhan sen pitäisi olla! Onko kokemuksia, onko hintansa väärti?
Vaikka jotain ei omistaisi, se ei sitä tarkoita etteikö sen toimintaa ymmärtäisi asiaa tutkimalla ja kouluja käymällä.
Käsittääkseni esim bobjack- ssa nivel on kallellaan ja mikäli kärry ja hinuri eivät (kaarteessa) ole saman suuntaisia, kallistuu kärry suhteessa hinuriin. Kallistuksen suunta ja määrä riippuu nivelen ja kaarteen suunnasta ja jyrkkyydestä.
Voi toki olla että olen nähnyt harhaanjohtavia kuvia.
Mut juu, yksirenkainen lienee kevyimmin perässä kukeva kärri ja vie myös vähiten varastointitilaa. Haittapuoleksi laskettakoon kaksiraiteisen perässä hinattavana sen tuoma kolmas raide minkä yhdistelmä "piirtää" ajorataan ja siten kuoppien yms esteiden väisteleminen hankaloituu.
- Wacky
Nettikuvien perusteella voi helposti saada väärän kuvan miten joku toimii.
Omistan meinaa bob yak kloonin joten ja jos haluat havainnollistavat kuvat niin voin ottaa ne. Se ei kallistu juuri mihinkään kääntyessä vaan seuraa vetäjänsä kallistumista mutkissa ja kun vetäjä on trike niin se ei kallistu jolloin kuorma pyrkii vääntämään kiinnitystä kuten sanoin jo.
- Richard "Riku" Griffin
- anioni
- Sisällöntuottajakokelas
Mije kirjoitti:Tollainenhan sen pitäisi olla! Onko kokemuksia, onko hintansa väärti?
Ostin tuollaisen reilu vuosi sitten tarjouksesta (280 euroa), ja on ollut kyllä hintansa väärti! Säilöntä ei kyllä onnistu mitenkään pienessä tilassa, on se aika isokokoinen vempain eikä taitu mitenkään kasaan. Toki renkaan ja aisan saa irroteltua kätevillä ranneliikkeillä.
Pitää huomioida, että tuon itse kärryn lisäksi joutuu ostamaan pyöräänsä sopivan akselin. Lisäksi Burleyn kassi maksaa about satasen, mutta siihen passasi mainiosti Ikean vetoketjukassi. Oli siis meillä viikon Gotlantireissulla mukana viime kesänä ja lähtee jälleen mukaan.
Minä vedän siis kaksipyöräisen perässä, mutta on niin tukevaa tavaraa että en usko että se kovin nopeasti väsähtäisi kolmipyöräisenkään perässä vedettävänä. Aisa on kuitenkin sellainen iso sarana, eli kääntyy sitten siitä sujuvasti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
.
Atomin vastaanottaessa tai luovuttaessa elektroneja atomista tulee ioni. Elektroneja luovuttaneesta atomista tulee positiivisesti varautunut ioni, kationi. Elektroneja vastaanottaneesta atomista tulee negatiivisesti varautunut ioni, anioni.
Kiitos viestistä. Mistä löysit noin edukkaasti? Itse en ole löytänyt alle 400€, johon vielä tuo akseli.
- anioni
- Sisällöntuottajakokelas
Mije kirjoitti:Kiitos viestistä. Mistä löysit noin edukkaasti? Itse en ole löytänyt alle 400€, johon vielä tuo akseli.
XXL:ssä jostain syystä myytiin tuohon hintaan lokakuussa 2023. Mutta tuo oli pilkkahinta, ihan hyvin olisin se 400 euroakin voinut maksaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
.
Atomin vastaanottaessa tai luovuttaessa elektroneja atomista tulee ioni. Elektroneja luovuttaneesta atomista tulee positiivisesti varautunut ioni, kationi. Elektroneja vastaanottaneesta atomista tulee negatiivisesti varautunut ioni, anioni.
Kiitoksia taas, yritän löytää.
No voi, taisin hävittää ed.viestini virtuaaliavaruuteen?!? Sain asiallista/järkevää palautetta kysymyksiini Larunpyörästä koskien Burley cohon sopivuudesta 20" vetopyörään. Mitähän muita mahdollisuuksia/ehkä jopa pajoja on? Tarve huutava!
T. Mikko