Onko Wackyllä mekaanikon mielipidettä, mikä on laadukkain nojapyörämerkki?
Apuja nojakin valintaan?
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: Apuja nojakin valintaan?
Ei ole tarpeeksi kattavaa kokemusta eri merkeistä että voisin nostaa yhtä muiden edelle. Isojen ja/tai pitkäikäisten merkkien tuotteet on pääosin huolettomampia ja apua ongelmiin on saatavilla yleensä helpommin, mut ei sekään takaa laatua.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- ajou
- Sisällöntuottaja
Azubin entisenä maahantuojana voin sanoa, että takuu pelaa hyvin!
Iso takapyörä tuo kyllä mukavuutta, kun se ei käy jokaisen pienen kuopan pohjalla, niin kuin pienempi.
Pitoa löytyy kyllä tarpeeksi. Esimerkkinä tämä talviajovideo, jossa takana kitkarengas ja mäki on melkoisen jyrkkä, tuossa videolla 1 minuutin kohdalla.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
- trike76
- Sisällöntuottajakokelas
- Viesti:
pikkutuppi kirjoitti: ↑28 Huhti 2025, 18:13Vilijami kirjoitti: ↑27 Huhti 2025, 19:5620” eli nykymitassa 406 koko on siitä hyvä, että BMX pyörissä käytetään tätä kokoa ja siten rengasvalikoimaa on riittävästi, myös paksumpaa rengasta soralle.
Jos vetopito on haluttava ominaisuus, niin esim. Hase Kettwiesel deltamalli (kaksi takarengasta ja yksi eturengas) on suositeltava.
Jos taas on lapsuuden trauma ilman polkuautoa jäämisestä, niin tadpolemalli (yksi takarengas ja kaksi eturengasta) on silloin parempi. Näitä tadpoleja löytyy käytettynä paremmin.
On malli mikä hyvänsä, niin soralle ois keskiömoottorilla sähköistys mielekästä. Tai mistä minä tiedän minkälaiset jalkavoimat pikkutupella on?Niin, kyllähän sähköistys varmaan tulisi kysymykseen jossain vaiheessa. Nyt jo muutaman vuoden sähkögravelilla tullut ajeltua nii kivahan sillä on päästellä. Sellaisen huomion olen vaan huomannut että sähköistys vie jaloista voimat. Kyllä vielä jotain löytyy reisistä
Nyt vaan takamus ottanut itteensä ja satulassa olo on tuskaa(istuinluun alueella vaivaa). Samalla vähän miettinyt että miten tuo ajo-asento suhtautuu alaselkävaivaan. Kyllä tuo trike tulee olemaan tadpolemalli.. HP GEKKO 26 vähän polttelis. Katselin että Saksanmaalla olisi hyvin tarjontaa, mutta mitenpä sieltä käytetyn saa kohtuudella kulkeutumaan.
Jos Gekko 26 kiinnostaa niin tervetuloa koeajolle. Minulla on tuo todella vähän ajettu koeajokappale myynnissä ja menossa joka tapauksessa vaihtoon kun Velotechnikilta tulee uusi koeajomalli. Ja todella monta muutakin on koeajettavana ja myytävänäkin. www.nojabike.com
AZUB, ICE, HASE, HP Velotechnik, VeloMotion ja Toxy nojapyörien edustus ja maahantuonti
http://www.nojabike.com/
https://www.facebook.com/nojabike/
https://www.youtube.com/@nojapyorapintelioy1442
Ginkgo-Veloteile osien ja tarvikkeiden edustus
-
trike76 kirjoitti: ↑29 Huhti 2025, 21:34pikkutuppi kirjoitti: ↑28 Huhti 2025, 18:13Vilijami kirjoitti: ↑27 Huhti 2025, 19:5620” eli nykymitassa 406 koko on siitä hyvä, että BMX pyörissä käytetään tätä kokoa ja siten rengasvalikoimaa on riittävästi, myös paksumpaa rengasta soralle.
Jos vetopito on haluttava ominaisuus, niin esim. Hase Kettwiesel deltamalli (kaksi takarengasta ja yksi eturengas) on suositeltava.
Jos taas on lapsuuden trauma ilman polkuautoa jäämisestä, niin tadpolemalli (yksi takarengas ja kaksi eturengasta) on silloin parempi. Näitä tadpoleja löytyy käytettynä paremmin.
On malli mikä hyvänsä, niin soralle ois keskiömoottorilla sähköistys mielekästä. Tai mistä minä tiedän minkälaiset jalkavoimat pikkutupella on?Niin, kyllähän sähköistys varmaan tulisi kysymykseen jossain vaiheessa. Nyt jo muutaman vuoden sähkögravelilla tullut ajeltua nii kivahan sillä on päästellä. Sellaisen huomion olen vaan huomannut että sähköistys vie jaloista voimat. Kyllä vielä jotain löytyy reisistä
Nyt vaan takamus ottanut itteensä ja satulassa olo on tuskaa(istuinluun alueella vaivaa). Samalla vähän miettinyt että miten tuo ajo-asento suhtautuu alaselkävaivaan. Kyllä tuo trike tulee olemaan tadpolemalli.. HP GEKKO 26 vähän polttelis. Katselin että Saksanmaalla olisi hyvin tarjontaa, mutta mitenpä sieltä käytetyn saa kohtuudella kulkeutumaan.
Jos Gekko 26 kiinnostaa niin tervetuloa koeajolle. Minulla on tuo todella vähän ajettu koeajokappale myynnissä ja menossa joka tapauksessa vaihtoon kun Velotechnikilta tulee uusi koeajomalli. Ja todella monta muutakin on koeajettavana ja myytävänäkin. www.nojabike.com
Niin, kyllähän koe-ajo kiinnostaisi. Välimatkaa on vaan vähän liikaa näin äkkiseltään lähteä..( seli seli..450 km). Jospa sitä kesälomalla matka suuntautuisi sinne huudeille (Kustaviin sukulaisten mökille) jos samalla pääsis käymään. Tuo 26" Gekko kyllä olisi oikean suuntainen laite, olisi maavaraa huonoimmille teille/alustoille.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
pikkutuppi kirjoitti: ↑30 Huhti 2025, 15:49Niin, kyllähän koe-ajo kiinnostaisi. Välimatkaa on vaan vähän liikaa näin äkkiseltään lähteä..( seli seli..450 km).
Laita paikkakunta tuonne omiin tietoihin, niin saattaisi löytyä koeajon tarjoajaa lähempää….?
Itse olen käynyt 650km päässä koeajamassa nojapyörää, eikä kauppoja edes tullut
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
Jos ajatus on kurvailla hiekkateillä ja vähän huonommalla alustalla, niin tämä kannattaa huomioida myös koeajolla. Tasaisella asfaltilla fiilis trikessä on aika eri, kuin kuoppaisella hiekkatiellä tai eri suuntiin reilusti kaltevalla asfalttitiellä.
Älä kysy, mistä tiedän .
Nojapyörätön kurvailija.
- trike76
- Sisällöntuottajakokelas
- Viesti:
pikkutuppi kirjoitti: ↑30 Huhti 2025, 15:49trike76 kirjoitti: ↑29 Huhti 2025, 21:34pikkutuppi kirjoitti: ↑28 Huhti 2025, 18:13Vilijami kirjoitti: ↑27 Huhti 2025, 19:5620” eli nykymitassa 406 koko on siitä hyvä, että BMX pyörissä käytetään tätä kokoa ja siten rengasvalikoimaa on riittävästi, myös paksumpaa rengasta soralle.
Niin, kyllähän koe-ajo kiinnostaisi. Välimatkaa on vaan vähän liikaa näin äkkiseltään lähteä..( seli seli..450 km). Jospa sitä kesälomalla matka suuntautuisi sinne huudeille (Kustaviin sukulaisten mökille) jos samalla pääsis käymään. Tuo 26" Gekko kyllä olisi oikean suuntainen laite, olisi maavaraa huonoimmille teille/alustoille.
Ihan Kustavintien vieressä tässä ollaan joten tervetuloa koeajolle. Tuo koeajopyöränä oleva Gekko menee joka tapauksessa tämän vuoden aikana vaihtoon ja uusi tulee tilalle. Tuohon kuuluu muuten vielä tehtaan 5 vuoden runkotakuu.
AZUB, ICE, HASE, HP Velotechnik, VeloMotion ja Toxy nojapyörien edustus ja maahantuonti
http://www.nojabike.com/
https://www.facebook.com/nojabike/
https://www.youtube.com/@nojapyorapintelioy1442
Ginkgo-Veloteile osien ja tarvikkeiden edustus