Tuo ktrak on kyllä aika peli. Sivuilla tosin mainittiin että ei ole tehty kovalla alustalla ajamiseen, siihen epävarmuuteen kun
yhdistää yli 500€ hinnan niin ei tee mieli enää harkita. Mutta voisihan vastaavanlaisen saada itsekin aikaan... Ehkä.
Kyllä nyt kesämmällä pitää ehdottomasti aloittaa tuo pystypyöräily, mittailla aikoja ja sitten vaikka kuukauden ajojen jälkeen hommata sähköavusteinen etupyörä.
Siitä sitten harkitsemaan trikeä ajatuksella että mennään talvella jos päästään, muuten ajellaan inhimillisillä keleillä.
Pahimmillaanhan sitä pitää ostaa kuitenkin auto talveksi.
Nykyinen tuskin katsastuksesta läpi menee, eikä kyllä nykyisillä bensan hinnoilla ja kulutuksella huvita tuota rotiskoa ruveta elvyttämään.
Uskoisin että trikellä, jonka kaikki kolme pyörää olisi sähköavusteisia (vaikkakin ei sallittua), pääsisi talvesta kunnialla. Tehojahan tuollaiseen tulisi minimissäänkin 750W. Samantien voisi panostaa ja laittaa tehokkaammaksikin. Tuohon sutimiseen sitten se saattaisi kuitenkin kaatua, aika hienostunutta elektroniikka saisi lykätä että osaisi sutivalta pyörältä laskea tehoja...
Tuollainen rynkytys, mitä paanteisilla teillä olisi kyllä vaatisi varmaankin täysjousituksen...
Tuosta nopeus-vaateestakin pystyisi kyllä joustamaan, kunhan sopisi pomon kanssa työhön saapumisajan myöhäisemmäksi. Puoli tuntia lisää matka-aikaan, niin kokonais-matka-ajaksi tulisi yksi tunti. Tuossa ajassa kyllä ehtisi, keskinopeushan olisi 11km/h... Mitenkäs, kuinka foorumin väellä on sujunut trikellä liikuskelu liikenteen seassa, lähinnä tulee mieleen "läheltä-piti" -tilanteiden runsaus. Itse olen ainakin huomannut että taluttamatta pysty-pyörällä suojatien yli kulkijat saattavat yllättää autoilijan nopealla nopeudellaan. Puhumattakaan matalasta nojakista/trikestä, sitähän ei edes kovin mielellään taluttelisi... Saattaahan yhdistetyllä jalka- ja pyörätielläkin tulla paljonkin vaaratilanteita. Kokemuksia?
Eli puurunkoinen trike syntyisi 18mm vanerista ja puurimasta. Itse kuvittelin että pitäisi käyttää vähintäänkin kerto-puuta 66x37mm kooltaan...