Höregrö kirjoitti:PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:23mm on lähellä minimiä. Miksi niin kapeat renkaat? Aika kovaa kyytiä. Kaikki muuttuu siten perunamaaksi. 
Enhän mie nyt vielä tiedä mitkä mie laitan
kunhan kyselen. Paikallisissa liikkeissä antovat vähän epävarman tuntusia neuvoja. Epäili ett korkeintaan 32mm rengas kävisi
Lähinnä mie ettisin rengasta johon sais enempi painetta ku oon ollu ymmärtävinäni ett vierisivät paremmin . Toki kovat renkaat sitten tuntuu ajaessakin kovalta. Nyt tuossa on jotkut isohkokuvioiset renkaat, kulkeehan se tietysti noillakin 
Petri
Mahdollisimman kapeat vaan alle! Mulla oli 25 millinen 19 millin vanteella ennen kuin ostin kapeemman takavanteen ja hyvin pelas.
No en sanoisi noita kapeiksi... Talvella taisi olla venäläinen 25-32 millinen kuvioitu tuubirengas.
Nyt on normirattaassa 21.5 mm Tufo S3 Lite 215 joka on mukava, ja edessä Schwalbe Durano 28 mm. Kisarattaassa on Tufo S3 Lite 195 19mm jolla 60mm hiilikuituvanteen naca-profiili on kutakuinkin täydellinen. Molemmat vanteet ovat 19mm leveitä.
Ennen 215:sta oli normirattaassa Continental Podium 19mm. Ihme liimausohjeet (ottaa aikaa vuorokauden, itse lyhensin yön yli "venytykseen" vanteella ja kerta liimaus) mutta aivan mahdottoman hyvin rullaava gummi, pitää kuin tauti kun kurveihin kanttaa. Ja on ihan täysin sliksi. Tufoissa on sileä keskiosa ja vähän kuviota reunoilla.
Kai olen tottunut ja/tai tarpeeksi on vauhtia (30+ km/h yleensä) kun en pidä näitä rengastuksia epämukavina. Mutta en aja kuin maantiellä ja ne on täällä kutakuinkin kohtuu pinnoilla.
Juomapullo on välillä eri mieltä kun meinaa pudota lähes vaaka-asennossa olevasta telineestään.
Paineet on suositusten rajoissa siellä yläpäässä eli 7 bar edessä ja vähintään 8 takana.