PW kirjoitti:
Tuolla Kälviän polkasussa oli puhetta lisäksi Lowride tyyppisen tapaamisen järjestämisestä, osaksi varmaan siksi ett tarvitaan erityyppisiä tapahtumia ja kaikki eivät varmaan ole lähdössä Viron reissulle. Ollia houkuteltiin järjestämään tapahtuma Lahteen tai sinne seudulle. Ajattelin heittää haasteen vielä Terpalle kun asustelet sillä alueella jos voisit jelppiä Ollia tapahtuman järjestämisessä. Keskuspaikkahan voi olla vaikka Vääksyssäkin tai jossain lähistöllä, mistä löytyy sopiva edullinen yöpymis paikka. Terolla olis varmaan sen verran paikallistuntemusta ett osaisit laatia sopivat pyöräilyreitit ym. käynti kohteet.
Petri
Äkkiseltään tuntuu, että ensivuodelle olisi jo aika paljon tapahtumia: Viro, Nokia ja ilmeisesti Hangonsuunnan retkeilyajo on toteutumassa? Jos ensivuonna tulisi Lowride Lahti niin söisikö tapahtumat toisiaan? eli mun mielestä Lahti olisi hyvä kohde esim. 2013 kesälle?
Mutta jos porukkaa kiinnostaa Lahden kokoontuminen niin mielelläni olen mukana järjestämässä, paikallistuntemustakin jonkinverran on. Lahti on helppo saavuttaa esim. junalla eli jospa pohjoisenmiehiäkin näkyisi etelässä, vr:n lippu-uudistus vielä halventaa hyvissäajoin varattuja lippuja... Seuraavassa tajunnan virtaa mitä ajellessa mietin:
Muutama kilometri Lahden keskustasta vesijärven rannalla on Mukkula Camping jossa onnistuu majoittuminen mökissä, teltassa tai vaunussa http://www.mukkulacamping.fi/ Aamupalapaikkoja on suht lähellä useita.
Yksi hyvä vaihtoehto ajankohdalle olisi Royal -pyöräily viikonloppu http://www.royal-cycling-team.fi/ajo.htm jolloin nojapyöräilyä saisi tuotua esille kulmakunnan aktiivipyöräilijöille (jospa vaikka tiedotusvälineillekkin), lenkkejä oli tänä vuonna 98, 45 ja 25 km reitit. Tuommoiset ajot on siitä kivoja, että saa ajaa posottaa ja huolto toimii ja vauhtiveikot saa ottaa mittaa toisistaan
ja sitten on nuo lyhyemmät lenkit nautiskelijoille. Keväällä osallistuin Lahden kaupunkipyöräilytapahtumaan jossa minulle Royal -pyöräilyä mainostettiin eli positiivisesti suhtautuvat nojapyöriin, osallistumaan en päässyt kun Mäntyharjun keikka oli samana viikonloppuna.
Muita hyviä reittejä on esim. Vesijärven ympäriajo n. 75 km tai Lahti - Vääksy - Pulkkilaharju - Lahti n. 80 - 85 km. Vääksystä keksisin kyllä käyntikohteita ja kahviloita...
Iltaohjelmana Mölkyn kotikaupungissa voisi Mölkky-turnaus olla luonteva vaihtoehto, on se ainakin ilmainen ilo, enemmän maksava olisi iltaristeily vesijärvellä mutta lieneekö lauantain rantasauna nojapyörätapaamisissa niin pyhä perinne, että siitä ei voi tinkiä? 
Vuan mitä sanoo muut? itse pelkään sitä, että jos on hirveästi tapahtumia lyhyen ajan sisään niin kuhunkin osallistuu vain kourallinen väkeä ja se homman suola eli lajitovereiden tapaaminen jää vähän vailinaiseksi.