Muokkasin otsikkoa mutta alkuperäinen kysymys kiinnostaa edelleen
Wacky kirjoitti:Voi olla että menee koko napa vaihtoon ei pelkästään vapaaratas. Kokemusta ei ole mutta 10-vaihteisella vapaaratas on taas vähän leveämpi kun 8/9 vaikka rattaat on kapeampia ja tiheämmin sijoiteltu se leveys ero voi olla niin iso ettei se mene tuohon napaan ilman ongelmia. Löytyykö siihen napaan vapaaratasta 10-vaihteiselle?
Eastonin oma vapaaratas löytyy http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=50422 luulisin ainakin olevan napaan yhteensopiva mutta mitä muita muuttujia on matkassa...
tavasti kirjoitti:Sekoitetaan nyt pakkaa/Terppaa vähän lisää: Pioneeriin saa myös 28" kiekot, kunhan käytettävät renkaat ovat riittävän kapeat (luokassa 22mm tai alle), ja lokarit jättää pois. Vaatii luonnollisesti levyjarrujen käyttöä, V-jarrujen tapit eivät osu. Joskus katselin hollannista moista käytettyä. Samalla periaatteellahan on Nazca Gaucho 28" tehty.
Tietysti tässä kohdassa tulee mieleen, että jee, ostetaan jotkut kevyet maantiepyörän aero-kiekot, mutta niitä ei taas yleensä ole jarrulevykiinnikkeellä.
Aerospokea saa: http://store.aerospoke.com/Wheels-Road_Wheels.html ja luulisi jotain muutakin saavan. Tai ainakin rakentamalla maasturi-navan ympärille kiekon.
Täällä käyttäjistä THuhtamaki lienee perehtynyt tarjontaan, kannattaa kysellä jos alkoi kiinostaa.Tietysti voi hankkia arkikäyttöön 26" perus-kiekot (biltemasta http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=225 ja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=173 ), ja kisa yms käyttöön sitten nuo maantiekiekot. Vaihtaminen kiekkosetistä toiseen on aika nopea toimenpide, jos vaan pakan vaihdemäärät täsmää. Tuohon biltemaan ei varmaan sitä 10v saa. Sadekelin tullessa lokarien laittaminen paikalleen lienee vähän isompi operaatio kuin kiekkojen vaihto.
Mitä niihin vaihteisiin tulee, niin itse lähtisin 9v, 11-34 pakka. Skaalassa 34 ja 36 on todella lähellä toisiaan, ja 9v osia on halvemmalla/enemmän tarjolla.
Ei saa hullua yllyttää kun olen tämmöinen pikkujätkä niin en 28 linjalle uskalla lähteä. Mutta tuollanen aerospoke.comin jutska rupesi kiinnostamaan, sopisi tuunauksen henkeen kun kaikenmaailman katteiden kanssa kikkailen. Etukiekko kustantaisi 285 ja taakse 315 € levyjarrukiinnikkeillä, natural värityksellä ja 10 -vaihteinenkin käy. Kaksia kiekkoja en halua laittaa kun sinne töihin haluan myös nopeasti... ja vielä nopeammin pois
Hintaero kulutusosissa (9/10v) on mutta netistä ostamalla pysyy aika lähellä kun vaan ennakoi kulutusosien vaihdon kuten tuossa aiemmin kirjoitin (tokihan ne 8 vaihteisen kulutusosatkin olisi voinut netistä ostaa )
Painoa nuille kilkkeille en äkkiä löytänyt. pitää perehtyä lisää... Kainuussa paistaa aurinko ja maantie on nyt kuuma