PW kirjoitti:Tyylikäs pyörä, paljonko painoo ? Miten ketjuja paistetaan ja miksi ? 
Petri
painoa on niinkin häjysti kuin 25kg.. Ketjujen paisto. ööh, ekaa kertaa kokeilin mutta, ensin jollain myrkyllä kura pois ketjusta (bensa/ ite käytin tinneriä) sitten vaikkapa teräketjuöljyä johonkin kippoon, ketjut sinne ja kuumennetaan jossain.. 200c? en ole asiantuntija
Saattaa haista aika pahalle eli ei kannata sisällä tehdä. Ketju saa öljyä paremmin joka paikkaan kun ulkoisessa voitelussa ja näin sotkevia öljyjä ei tarvi paljoa lisäillä jälkikäteen
Nojanalle kirjoitti:Tuota mie tuossa ihmettelin. Eikö tuo ketjun ohjaus pylpyrä olisi voinut vetopuolella olla lähes samassa kohtaa kuin paluupuolen. Kun se mikä on lähinnä keskiötä . Muodostaa älyttömän suuren voima häviön. Paljonko siinä on tuo keskiön korkeus , satulan tasoon nähden. 
Ihan totta, olis voinut olla vähän alempana, ja kauempana ehkä pari cm..ettei kilaja paluupuolen ketjuun. Kumma kun ei suurempia voima häviöitä tunnu :O Vertailukohtana tosin vaan vanha pystypyörä, jolla keskinopeudet jää selvästi tämän 25-27km/h vauhista (ja pyöräilen aktiivisesti ensimmäistä kertaa). Keskiön korkeus ero penkin alimpaan kohtaan n. 18cm, mutta muuttuu kun joustokeula painuu aika reippaasti alaspäin
irakas kirjoitti:
Samaa mieltä Nojanallen kanssa. Lisäksi, kun vetopuolen taittopyörä on noin lähellä kampikeskiötä ongelmia tulee, kun asennat etuvaihtajan. Ketjun pysyminen isoimmalla tai pienimmällä rattaalla vaikeutuu, kun ketju tulee rattaalle vinossa kulmassa. 
Näyttäisi siltä, että vetopuolen kampikeskiön lähellä olevan taittopyörän voisi jättää kokonaan pois, jos paluurissaa siirtää ulommaksi rungosta, etteivät ketjut pääse kohtaamaan.
Sakari
Jeap, paremminkin ois voinut olla. Mutta etuvaihtaja toimi/toimisi yhä koska vetopuolen rulla pääsee liukumaan vapaasti sivulle. Ei oo kiinni vaihtaja koska oli hankala ja turha näillä välityksillä.. jalalla saa jos tulee oikein pahoja mäkiä. 
Paluurissan sijoittaminen kävi kovin hankalaksi kun pyöräliikkeestä ei saanut tälle stemmille kuin noita joustokeuloja. Kun kaikki 24" etuhaarukat ovat yleensä kierteellisiä, mutta tohon sai onneksi valita kaulaputken ite.. Mietippä mikä rahina kun noin lyhyeltä matkalta pitäs väistää noin leveä keula
rulla/suojaputki olis tullut tosi kauas enkä ollu taas siitä varma kuinka olis pelittänyt. Ehkä, ehkä ei.
Mutta, nytkin voisi varmaan suojaputken avulla väistää keulan ja pudottaa vetopuolen ratasta alemmaksi mikäli akseli kestää 
Jotain tällasta mietiskelin kun noita ratkaisuja tein, toivottavasti selvensi sekaisia ajatuksiani
Jokatapauksessa, yllätyin positiivisesti nopeudesta.. Kuinka nopea joku velokraft sitten olisikaan 