jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:No nyt sitten ajattelin tilata suosiolla TerraCycleltä uuden ohjainrissan, vaan kun tarjoavat kahta vaihtoehtoa: alumiinisen ABEC -laakerilla (mikä niistä sitten?) ja titaanisen keraamisella laakerilla. Onkohan kellään kokemusta kumpi kestää paremmin, tai onko sillä suurta merkitystä kumman laittaa? Tutkin tuota keraamisen laakerin ideaa enkä ole vieläkään selvillä, mikä sen idea lopulta on. Miksei titaanista ohjainrullaa tavallisilla laakereilla?
Itse ottaisin halvemman. Keraaminen varmaan pyörii kevyemmin ja kestää pidempään, mutta keston kannalta tärkeämpi ja nopeammin eteen tuleva ongelma on lika. Laakerit on kuitenkin helppo vaihtaa jos kuluvat huonoksi. Sama varmaan rullan kohdallakin, puhtaana kestävät likaista pidempään.
Jukka
Hö. Nyt kuitenkin luin että ne suosittelee trikeen titaanista versiota koska trikessä ketju rasittaa enempi ohjainrullaa. Edelleen herää kysymys, miksei valmisteta titaanista versiota normilaakereilla..kyllä mulle kelpaisi mahdollisimman kestävä ohjainrulla, varsinkin kun ajan myös talvella huonoissa olosuhteissa. Tietty huollon/osien uusimisen helppous on myös samalla viivalla kestävyyden kanssa. Noista keraamisista laakereista tiedä, missä ne voi sitten uusia, jos ei itse osaa. Osaako tavan pyöräliike.