Aloinkin mallintamaan ketjuja Solidworksillä mutten ole vielä keksinyt miten saan niihin sivuttaissuuntaista taipumaa/vääntymää. Kyllä ketjut minustakin sopii tohon Nocomiin. Yksinkertainen ketjusysteemi on yleensä paremman näköinen kuin iso kasa ketjupyöriä ja puutarhaletkun pätkiä. Joissain etuvetoisissa ketju ja pylpyrät jopa näyttävät hyvältä.
Toinen juttu mitä olen miettinyt on se miten erilaiselta nojapyörä näyttää ajajan kanssa tai ilman.
Eikö pelkkä paksu viiva riittäisi näyttämään mistä ketju menee? En tiedä Solidworksista, mutta muissa vastaavissa pystyy laittamaan toistuvan muodon (esim. ketjulenkki) seuraamaan määriteltyä reittiä (=polku,path). Minusta ei noita pikkuosia kannata käydä turhan tarkasti mallintamaan, jollei käy helposti.
Aloinkin mallintamaan ketjuja Solidworksillä mutten ole vielä keksinyt miten saan niihin sivuttaissuuntaista taipumaa/vääntymää. Kyllä ketjut minustakin sopii tohon Nocomiin. Yksinkertainen ketjusysteemi on yleensä paremman näköinen kuin iso kasa ketjupyöriä ja puutarhaletkun pätkiä. Joissain etuvetoisissa ketju ja pylpyrät jopa näyttävät hyvältä.
Toinen juttu mitä olen miettinyt on se miten erilaiselta nojapyörä näyttää ajajan kanssa tai ilman.
Eikö pelkkä paksu viiva riittäisi näyttämään mistä ketju menee? En tiedä Solidworksista, mutta muissa vastaavissa pystyy laittamaan toistuvan muodon (esim. ketjulenkki) seuraamaan määriteltyä reittiä (=polku,path). Minusta ei noita pikkuosia kannata käydä turhan tarkasti mallintamaan, jollei käy helposti.
Ketjulinjoja olen mallaillut tähän saakka ihan pelkillä kolmiulotteisilla sketch-viivoilla. Varmasti pystyy luomaan kuvailemasi toistuvan muodon mutten ole vielä itse keksinyt miten sellainen tehdään eikä koululla kurssissa olla päästy vielä näin monimutkaisiin asioihin. Olen tässä pyörää piirrellessä samalla opettanut itselleni ohjelman käyttöä.