SH8 sähköistys E-Spin2 takamoottorilla on valmis. Testiajotkin päästiin suorittamaan lähes kokonaan auringon sulattamalla pyörätiellä Hulmi-Evira jonka ajoin 2 kertaa edestakaisin, joten matkaa kertyi jo yli 7km 
Kuten jo aikaisemmin kyselinkin vinkkejä Sähköavusteinen otsikon alla. Todettakoon, että ongelmitta asennus ei aivan mennyt. Saatuani vanteen pyörähuollosta ja alkaessani sovittaa sitä paikoilleen huomasin että vanne on leveydeltään 157mm ja takahaarukan leveys oli vain 135mm. Takahaarukkaa piti leventää kierretangolla ja muttereilla leveämmaksi. No kun olin saanut takahaarukan oikeaan leveyteen huomasin sen että sähkövanteen akseli on paksumpi kuin vanhassa vanteessa ollut akseli, eikä akseli sopinut paikalleen vaikka sitä oikeassa asennossa kapeampi kohta akselista yritin asentaa. Paksu mikä paksu, no työkalupakkini ei kuulunut viilaa joten sellaista sitten Loimaalle avatusta uudesta HongKong tavaratalosta hankkimaan, Tuli oikein Black & Dekker laatuviila sitten ostettua (ainut malli mitä viiloja edes metallin viilaukseen edes oli.) Viilasin akselin kiinnityshahloja sen verran leveämmäksi että akseli meni paikoilleen. Silloin alkoikin näyttää jo valoisammalta ja päästiin johtohommiin. SH8 tarakassa ei ole poikittaisia putkia vaan ainoastaan reunalla kulkevat putket. Niinpä akun päätin sijoittaa tarakalle pokittain, jolloin kiinteästi punaista palava takavalo sojottaa vasemmalle puolelle. Tarakalla ennestään olleet sivulaukut jouduin nyt ottamaan pois. Pitää koittaa sovittaa niitä vielä siten että olisivat kauempana takana, kuitenkin akku otti tarakalta oman tilansa. Parempi olisi ollut jos akun olisi saanut sijoitettua istuimen alle, mutta siellä ei ollut tarpeeksi rakoa, jotta olisi sinne mahtunut selkään painamatta.
Käyttökytkimen sijoitin vasempaan ohjaustankoon. Kiinnitysreikää poratessa jouduin poistamaan kotelosta käyttökytkimen ja piirilevyn, jotta eivät vaan vahingoitu reikää tehdessä. Kun kasasin kotelon takaisin ja asensin sen tankoon. Kokeilin pienen testilenkin, että toimiiko sarja. No olin tietysti kasannut käyttökytkimen väärinpäin koteloon ja se toimikin vetämällä eikä peukalolla työntämällä. Kyseessä kun on keinukatkaisija joka liikkuu kahteen suuntaan mutta palautuu aina keskiasentoon. Jouduin siis purkamaan kotelon vielä kerran ja kääntämään kytkimen toisinpäin, jotta toimii halutulla tavalla. Cruise toiminto toimi myös hienosti.
Poljinanturin mangeetit asensin pienimmän rattaan kylkeen sisäpuolelle ja poljinanturin kiinnitin pakoputkenkiristimen viereen, jolla polkimienkeskiö on kiinnitetty etuputkeen.
Nyt vain odottelemme kevään etenemistä ja pyörätieltä tappajasepelin lakaisua, jotta päästään pitempiä lenkkejä ajelemaan. Empä ole ennen näin aikaisin keväällä vielä päässyt nojapyörällä ajamaan kun 3.3.