Mistä nojapyörään frame setti?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

reiskaw kirjoitti:

Mielenkiintoinen tuo lanka. Joo, kyllä tuollainen Metaphysic on varteenotettava vaihtoehto vaan onkohan runkosettinäkin kovin kallis? Langassa sanottiin jossain kohtaa, että:

"Runkokitistä tahdottiin 1480 €, penkin vaihto hiilikuituiseen 147 €, toimitus Suomeen 125 €."

Onkohan tuo hinta runkokitistä kuinka lähellä tämän kevään hintoja?

MP on suunniteltu kisakäyttöön ja melko pitkälle onkin optimointi onnistunut siinä. Ja tämä näkyy hinnassa...

reiskaw kirjoitti:

...ja sitten sattui silmään tällainen luettelo:

mhelander kirjoitti:

Kirjataan nyt sitten ylös tämän pyörän "lopullinen" kokoonpano pääosin SRAM-osilla:

  • _49 € _(170g) : PG-970 Road 9s takapakka 11-21 hampaisena

  • 112 € (888g) : Apex GXP kampisarja & keskiö (omatekosilla ovaaleilla 50/34 ketjurattailla)

  • _53 € (160g) : X9 etuvaihtaja 2x10sp High Clamp

  • _70 € (204g) : X9 takavaihtaja 3x9 medium cage

  • _84 € (248g) : Double Tap 9sp suoran tangon vaihdevivut

  • _93 € (287g) : Rival jarrusarja musta

  • _32 € _(161g) : Tektro TL720 tangonpää jarruvivut


Osat yhteensä 403 € ja 2118g.

Lisäksi tarvitaan rattaat ja ketjut joten karkeasti jaettuna koko pyörä :

  • 1480 € (4470g) : MetaPhysic runkokitti hiilikuitupenkillä

  • 403 € (2118g) : osat (kuten yllä)

  • 46 € (894g) : PC-971 ketjut x 3 (á 114 linkkiä)

  • _319 € (1508g) : rattaat (vanteet ja etunapa kierrätetty)

    • - : Campagnolo Nuovo Record etunapa

    • - : Arc en Ciel tuubivanteet

    • 170 € : Hope Pro III 130mm takanapa Shimano-kasetille

    • 58 € : DT-Swiss Revolution pinnat eteen ja taakse, hopea

    • 700g : eturatas täydellisenä

    • 808g : takaratas täydellisenä.

  • 31 € (56g) : Mavic BR 601 pistoakseli taakse

  • 63 € (67g) : Suunto (Mavic) pistoakseli eteen (nopeus/matka lähetin Suunnon kellolle)

  • 100 € (_400g) : Continental tuubirenkaat


Yhteensä siis 2442 € ja 9.5 kg.



Kallista on, kallista....



Tämä oli oma valintani. Olisin voinut rakentaa pyörän 100% kierrätysosista, eli siis nurkista löytyvistä 90-luvun kilpa- ja maastopyörän osista. Periaatteessa tavoite alun perin olikin tämä mutta päädyin sitten, kun runkokittiä piti niinkin pitkään odotella, tilaamaan muutamia uusia osia. Lopulta lähes koko pyörä tuli läjättyä uusista...

2010 hankin M5 lowracerin runkokitin ja sen läjäämiseen sijoitin 50-60 € kitin lisäksi. Ja ajelin sillä sellaisenaan syksyyn asti ennen hankintoja.

Jos sinulla on kisapystäri jolla et aja (en tule enää ajamaan omallani, siksi purin sen osiksi jo aikapäiviä sitten), käytä sitä lähtökohtana. Kaikki osat ovat tuttuja, tulevat hyötykäyttöön ja saat lisää aikaa katsoa mitä kannattaisi vaihtaa paremmiksi.

Mitä tulee runkokittien hinnoista, listasit juuri ne valmistajat jotka tekevät kisapyöriä. Ja kittien hinnat ei ole siksi halvimmasta päästä.

reiskaw kirjoitti:

Joo, kyllähän jotkut laukut varmaan pitää olla kun täytyy vaihtovaatteita kuljettaa mukana kun töissä ei ole säilytystiloja.



Tilasin lowraceriin tarakan ja siihen satulalaukut, niillä kulkee tuollaiset tosi kätevästi.

MP:hen voisi vaikka ostaa Biltemasta 10 €:n tarakan ja muotoilla siitä sopivan. Tai sitten rakentaa itse laukuille sopivan kehikon vaikkapa rautakaupasta löytyvistä alumiiniputkista. Tai hiilikuidusta... saa nähdä. Se perävaunu voisi olla järkevin.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Älkääs nyt saivarrelko siitä pidosta. Useammin minä olen kuullut takavetoisen pitovaikeuksista kuin etuvetoisen. Omassani paino on niin vahvasti etupyörällä, ettei pitovaikeuksia ole ollut. Iso pitkäjalkainen ja toisaalta kovin lyhytjalkainen kuski takavetoisella Low Racerilla jättää takapyörälle alle 40% kuormasta ja pidosta. Se on aika vähän maastopyörään verrattuna, jossa ylämäessä taakse roikkumalla saa takapyörälle helposti 90%. Kutenkin harvemmin kuulee mainittavan, että Low Raceri olisi erityisen pitävää alustaa vaativa pyörä.

Raptorissa taitaa kuitenkin olla kiinteä puomi, joten siinä paino ei pidon kannalta ole aivan niin hyvä, kuin näissä omatekoisissa etuvetoisissa, joissa etupyörällä on selvästi suurempi osuus kuormasta. Raptori on kuitenkin hollantilaismitoituksella, joten ei sinunkaan tarvinne runkoa paljon jatkaa, jotta polkimet saat oikealle etäisyydelle. Minullekin (1,92) koeajamani pyörä oli valmiiksi oikeissa mitoissa. Olen siis luutavasti keskimittaisen hollantilaisen kokoinen. :) Arvelisin painojakauman olevan 1,9 metrin henkilöllä melko lailla tasan molemmilla pyörillä.

Saivartelulla on pointtinsa. Mutta tähän vaikuttaa moni asia:

  • onko puomi kiinteä vai liikkuva

  • mikä on ohjausakselin kulma ja jättö

  • paljonko painoa etupyörällä

  • tuleeko ketjun linjasta lisää voimia ohjaukseen.

Kaikki nämä vaikuttavat ajettavuuteen, etenkin ylämäissä ja liukkaammalla pinnalla.

Koska etuvetoista en ole vielä saanut aikaseksi niin tässä vähän kokemusperäistä palautetta MP:stä eri rengastuksella ja etuhaarukalla: vakiohaarukka ja edessä Schwalbe Milano harjoitusgummi toimii ihan jees mutta kun on oikeesti liukasta ja ylämäissä vauhti laskee vaikka tehoja tarvitaan tulee vaikeuksia. Jos ohjatessa tulee vaappumista alkaa helposti takapyöräkin lyömään tyhjää ja pian löytää itsensä taluttamasta tai kiroilemasta entistäkin enemmän.

Vaihdoin eteen korkeamman 29er haarukan ja jo sitä ennen paremman rengastuksen, eli Schwalbe Road Plus 28mm:n gummit. Rengastus auttoi jo paljon vakiohaarukallakin mutta korkeammalla keulalla (loivempi ohjainkulma ja jättö muuttu) pyörä on huomattavasti vakaampi menijä. Ei vaapu hitaassakaan vauhdissa ja näin pystyy takapyörälle annostelemaan vääntöä tasaisemmin. Eilisellä sikakelillä silti mäet mentiin varmasti ja vakaasti ylös.

Jostakin syystä, kun maasto ei ole mahdottoman mäkistä, on kisoja ajettu kovaa CruzBike Vendettalla. Tunnustavat sen huonoksi vasta kun mäki on todella jyrkkä ja vauhdit laskee kävelytasolle.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

reiskaw kirjoitti:

...ainiin, se ilmanvastus... muilta osin tulkitsen tuon niin, että isopyöräinen olis vähän niinkuin parempi käytettävyyden kannalta... samoilla linjoilla ollaan.

Käytettävyydellä ja renkaiden saatavuudella / valikoimilla mitattuna haluat ehdottomasti ETRTO 622 (tai 700c) rattaat. Jos taas ei ole niin nuukaa (ajat vain kesällä/asfaltilla/kisaa tms) niin sitten muutkin menettelee.

Olen jopa onnistunut löytämään pari vaihtoehtoa talvirenkaaksi lowracerin ETRTO 451 20" eturattaaseen...

Mitä tulee ilmanvastukseen, suurin osa tulee ajajasta, ei pyörästä. Jos pystyt opettelemaan ajamista lähelle 20 asteen penkin kulmalla (=melkein selällään) niin kaikki pyörät kulkevat jo kovaa.

Sitten kun aletaan tosissaan ajamaan kilpaa niin halutaan päästä mahdollisimman alas, siellä kun ristituulet on pienimmillään. Mutta koska takavetosen ketju tekee penkin alla mutkan vetopuolella, ja ylämäissä käytettävillä vääntövoimilla alkaa jo rungon konstruktio joustamaan, on tämä kompromissi.

Edelleen suosittelen MP:n kaltaista pyörää, tai sitten Baron-tyyppistä low/mid/high raceria. Heillä kun on jäykät ja kevyehköt alumiinirungot jotka eivät talvikäytössäkään ruostu (yksi syy hankkia alumiininen MP).

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

reiskaw kirjoitti:

Välityksiä rupesin tässä pohtimaan...

Voimansiirroksi minulla on vaihtoehtoina siis:

Shimano 105 2 x 9 normi-maantie-etu- ja takarattaat (piikkejä noissa en tähän hätään muista mutta ihan perus-maantie-rattaita)

tai

2 x 7 sellaisella maastotakarataspakalla, jossa suurin takaratas on vissiin 31 piikkiä. Eturatasta ei tuohon set-uppiin vielä ole.

Noh,
jos siis kiekot ova nuo 700c niin mitä välitystä suosittelette ?
Arvaanko käyttää noista olemassa olevista kumpaakaan (2x9 tai 2x7) ?
Jos täällä saitilla jossain on se "Suuri välityskeskustelulanka", niin voitte myös ohjata minut sinne välitysoppia saamaan.

Laiskana miehenä ei huvittaisi purkaa täysin toimivasta maantiekulkineesta tuota 2x9 systeemiä pois kun 2x7-järjestelmä lojuu hyllyllä tyhjän panttina...

Molemmat käyvät. Heitä vaikka 2x7 alle uuteen pyörään ja ajele sillä kuukausi pari. Huomaat sitten mitä korjauksia välityksiin pitäisi tehdä.

Itse läjäsin lowracerin 2x6 vaihteistolla (Campy :D edessä 42/53 ja takana 12-17).

Kattele lisää mun analyysiä välityksistä MetaPhysic langasta... (muistaakseni ne oli siellä, tai hae mun tekemiä viestejä).

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mhelander kirjoitti:

Jostakin syystä, kun maasto ei ole mahdottoman mäkistä, on kisoja ajettu kovaa CruzBike Vendettalla. Tunnustavat sen huonoksi vasta kun mäki on todella jyrkkä ja vauhdit laskee kävelytasolle.

Noo.

Cruzbike on nyt kuitenkin aika erilainen konstruktio kuin perinteisempi nojapyörä jossa on etuveto. Siinähän on nivelöity runko ja poljinkeskiön sijaintai muuttuu. PW:n, Jorin, Jarccon yms. kotitkutoisissa ja aiemmin mainitussa Raptobikessa ei tätä ominaisuutta ole.

reiskaw
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 09:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja reiskaw »

mhelander kirjoitti:

MP on suunniteltu kisakäyttöön ja melko pitkälle onkin optimointi onnistunut siinä. Ja tämä näkyy hinnassa...

...Jos sinulla on kisapystäri jolla et aja, käytä sitä lähtökohtana...

Mitä tulee runkokittien hinnoista, listasit juuri ne valmistajat jotka tekevät kisapyöriä. Ja kittien hinnat ei ole siksi halvimmasta päästä.

reiskaw kirjoitti:

Joo, kyllähän jotkut laukut varmaan pitää olla kun täytyy vaihtovaatteita kuljettaa mukana kun töissä ei ole säilytystiloja.

Kyllä luulen että MP ja M5 ovat minulle sittenkin vähän liian high-end-runkoja kun en ole ajatellut kisata kuitenkaan eli Raptorin ja HighBaronin välillä tässä käyn pohdintaa.

Näköjään laatu näissä maksaa mutta niihän se on pystäripuolellakin, että nopeat maantiefillarit ovat kevyitä ja nopeita eli ei kai nojakeissa muutkaan säännöt päde.

Se on kuitenkin tosiasia, että pystärillä en pysty ajamaan ja jos pyöräharrastusta voi nojakilla jatkaa ja vielä mukavammin niin ehkäpä siihen sitten satsaa sen verran, että saa kunnon ajokin alle muutamaksi seuraavaksi vuodeksi. Myy sitten pois, jos ei toimi.

Raptorillakin oli laukkuja, että ehkäpä otan jotkut sellaiset.

Maantiepystäriä en varmaankaan pura vaan yritän sen myydä sellaisenaan että saan alkupääomaan kasaan runkoa varten kun verstaassa riittää muuta purkuosaa...


T: Peter

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

reiskaw kirjoitti:

Kyllä luulen että MP ja M5 ovat minulle sittenkin vähän liian high-end-runkoja kun en ole ajatellut kisata kuitenkaan eli Raptorin ja HighBaronin välillä tässä käyn pohdintaa.

Voisithan sä kyselä Ronilta Siilinjärveltä Gauchon framesettiä kanssa. Siitä on tullunna isompi versio. http://www.nazca-ligfietsen.nl/nl/list/models/item/22/ Aika sporttiselta sekin näytti.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Voisithan sä kyselä Ronilta Siilinjärveltä Gauchon framesettiä kanssa. Siitä on tullunna isompi versio. http://www.nazca-ligfietsen.nl/nl/list/models/item/22/ Aika sporttiselta sekin näytti.

Nazcat ovat jousitettuja, joten painoa & hintaa tulee lisää. Joskus olen kysäissyt Pioneerin rungon hintaa, oli se enemmän kuin rapto.

Azub myy myös pelkkiä framesettejä, http://www.azub.eu/CZ/download/

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:
reiskaw kirjoitti:

Kyllä luulen että MP ja M5 ovat minulle sittenkin vähän liian high-end-runkoja kun en ole ajatellut kisata kuitenkaan eli Raptorin ja HighBaronin välillä tässä käyn pohdintaa.

Voisithan sä kyselä Ronilta Siilinjärveltä Gauchon framesettiä kanssa. Siitä on tullunna isompi versio. http://www.nazca-ligfietsen.nl/nl/list/models/item/22/ Aika sporttiselta sekin näytti.

Tuossa Ronin "osote" http://www.kolumbus.fi/vanderwoude/nojapyorat
Palvelua on kehuttu.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

reiskaw kirjoitti:

Kyllä luulen että MP ja M5 ovat minulle sittenkin vähän liian high-end-runkoja kun en ole ajatellut kisata kuitenkaan eli Raptorin ja HighBaronin välillä tässä käyn pohdintaa.

Näköjään laatu näissä maksaa mutta niihän se on pystäripuolellakin, että nopeat maantiefillarit ovat kevyitä ja nopeita eli ei kai nojakeissa muutkaan säännöt päde.

Se on kuitenkin tosiasia, että pystärillä en pysty ajamaan ja jos pyöräharrastusta voi nojakilla jatkaa ja vielä mukavammin niin ehkäpä siihen sitten satsaa sen verran, että saa kunnon ajokin alle muutamaksi seuraavaksi vuodeksi. Myy sitten pois, jos ei toimi.

No toisaalta jos runkokitin hinta on halvimmillaan 500-1000 € ja "laatu" maksaa 1200 - 1500 € niin ero ei ole suuri, varsinkin jos pystyt vanhoilla osilla madaltamaan hankinnan kokonaisarvoa.

Nimittäin jos olet sen verran mukautuvaa tyyppiä että hankit minkä tahansa niin opit sillä ajamaan ja pidät pyörää pitkään, saattaa halvimman hankkiminen harmittaa. Ja sitä se tekee vielä enemmän kun olet uutena hankittua edelleen myymässä, laatu vehkeet kun yleensä säilyttävät arvoaan enemmän.

Itse pohdin näitä asioita ja aika nopeesti päädyin ensimmäiseksi hankkimaan M5 lowracerin ja toiseksi sitäkin kallimmaan MP:n. Molemmat on todistetusti nopeita joten jos ei itsellä kulje niin turha ensimmäisenä pyörää syyttää.

Etenkin MP oli todella laadukkaasti tehty. Kasaus otti yhden työpäivän jälkeisen illan, kaikki natsasi täydellisesti paikalleen. Samaa ei ihan voinut sanoa M5:stä joka on kuten kilpa-auton raakile, enemmän pohdittavaa ja käsitöitä. Molemmat hyviä kun sai kasattua ja säädettyä kohdalleen ja käytössä hyvin toimivia.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Nimittäin jos olet sen verran mukautuvaa tyyppiä että hankit minkä tahansa niin opit sillä ajamaan ja pidät pyörää pitkään, saattaa halvimman hankkiminen harmittaa. Ja sitä se tekee vielä enemmän kun olet uutena hankittua edelleen myymässä, laatu vehkeet kun yleensä säilyttävät arvoaan enemmän.

Tämä oli vähän henkistä pönkittämistä, kun en ole koskaan myynyt eteenpäin yhtään hankkimaani kilpapyörää. Pidän ne mielummin muistona menneestä ja voihan niitä jollekin tulisieluiselle (kuten tyttärelle) lainata jos haluaa kokeilla millaisilla värkeillä vanha on ennätyksensä tehnyt...

Mitä näihin nojapyöriin tulee niin molemmille on selkeä tilaus ajotarpeilleni ja mielessä on parin muun mallisen vekottimen kokeilu tai kenties rakentaminen/hankkiminen. Aika näyttää...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

reiskaw
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 09:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja reiskaw »

Pieni time-out... täytyy välillä käydä syömässä...


T: Peter

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Edelleen suosittelen MP:n kaltaista pyörää, tai sitten Baron-tyyppistä low/mid/high raceria. Heillä kun on jäykät ja kevyehköt alumiinirungot jotka eivät talvikäytössäkään ruostu (yksi syy hankkia alumiininen MP).

Baron on kuulemma tekemässä taittuvarunkoista lowraceria... ei välttämättä olis paskempi vaihtoehto koska lowracerin kuljettaminen ja varastointi on suuremman pituuden takia eri lailla vaikeampaa kuin näihden highracereiden. Paitsi taittuvana.

Ja toinenkin lowracer-vaihtoehto löytyy jota voi reissussa kuljettaa mukana:

Kuva

Ja taitaa olla etuvetoinenkin tää Toxy ZR :lol:

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Tietysti tähän framekit-asiaan olisi sitten vielä yksi vaihtoehto:
Tässä ketjussa oli puhetta kiinalaisesta titaani-rungosta: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=2029

Mitäs jos teetettäis suomessa piensarja tuollaisia runkoja. Penkki jäisi haalittavaksi, tai vanerista tehtäväksi.
Minulla olisi ehkä tiedossa tekijä tuolle rungolle.

Eli saisi tämän mallista pyörää aikaiseksi:

jviirret kirjoitti:

Näyttää yksityiskohtia myöten Volaen Rungolta:
Kuva

Itse he eivät tosin myy kuin CroMo runkoisena: http://www.volaerecumbents.com/2011/volae_team10spd.php

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

reiskaw
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 09:41
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä nojapyörään frame setti?

Viesti Kirjoittaja reiskaw »

mhelander kirjoitti:
jori kirjoitti:

...on kisoja ajettu kovaa CruzBike Vendettalla...

Wow! tuohan näyttää hienolta peliltä, vähän liian kallis vain meikäläiselle.

Kuva

Nuo muut Cruzbiket eivät oikein mielyttäneet silmää, vaikka ei se kovin rationaalinen peruste olekaan vaikka ostetaanhan autotkin kuulema ensisijassa tunteella!


T: Peter

Vastaa Viestiin