Tämmöstä on tullut pohdittua, etenkin kun hommasin sen kinkkilän 60mm syvän hiilarivanteen taakse. Että josko tekisi itse laminoimalla lisää rattaita joissa aerodynaaminen 60mm syvä vanneprofiili.
Kun tuli hankittua tuo MetaPhysic niin siihen etupyörään ja takapyörään kans. Lowraceriin on jo kisakiekot, 3-lapainen syvävanteinen eteen ja tuo mainittu hiilariratas taakse.
Tässä vähän ajatuksia noista vanneprofiileista:
ja ko valmistajan laskemia tuloksia eduista :
Itse ehkä noudattaisin tuota hiilarivanteeni profiilia joka on ilmeisesti perustuva NACA:n aerodynaamisiin profiileihin.
Joten onko ajatuksia mokomien rakentamiseen ?
Mielessä on että jos ottais vanhan matalaprofiilisen tuubivanteen, siihen vaahdosta uros-muotille muotoa jonka päällä laminoidaan katteen puolikkaat. Vaikka alle hiilikuitu+nomex kangas ja päälle "twill" hiilikuitua, mahdollisimman vähän kerroksia. Sitten leikataan tarkasti vannetta vasten tuleva reuna kohdevanteen mukaan ja tietysti sama sisäpuolelle sekä koverretaan pinnoille kolot ja venttilille reikä.
Askarruttaa miten nuo puolikkaat kiinnittäisi, tarve on ainakin takarattaasta ottaa katteet pois talveksi (tai vaihtaa kesällä kokolevyksi jos kelit sallii). Josko käyttäis kovan vaahtolevyn kappaleita pinnojen välissä pitämään kate kohdallaan vanteen suhteen. Ja liimais jollakin sopivalla liimalla jonka saa myös irti vannetta vasten ja kappaleet toisiinsa.