Mulla on ollu +3 C asti jalassa Shaissen kesäkengät, niistä on teipattu vedenpoistoreikä kärjen pohjasta umpeen. Housuina on alun perin henkselimalliset lämpötrikoo mallit joissa nivusissa lisäkangaskerros (ei onneksi vaippaa).
Koska penkit on mun nojakeissa noin 20 asteen kulmassa ei ajoviima paljoa viilennä. Yläkroppaa lämmittää Lidl:n sininen pitkähihanen paita ja sen päällä on Kärkkäiseltä löytynyt juoksuun tarkoitettu neon-keltainen tuulitakki. Ei kovin paljoa lepata ja pitää kyllä tuulen muttei sadetta. Käsissä on vuorettomat neon-keltaset työhanskat heijastinnauhoilla, Kärkkäis-laatua, tai kylmemmällä ohuella vuorella olevat mallit.
Hommasin hiljattain Halti Kastelholma pyöräilykamppeet, jalassa M-koon housut (??) ja takki on kokoa S (???). Housut on vähän väljät mutta nippa-nappa riittävän pitkät. Takki on kutakuinkin sopiva. Takki hengittää melkein yhtä hyvin kuin tuo juoksumalli mutta on täysin vettä pitävä kuten myös housutkin. Oudot koot 180-senttiselle... onneksi kävin kivijalka kaupassa kokeilemassa ennen kuin tilasin netistä (sama kauppa, eri hinnat netissä).
Kun on nollan paikkeilla tai kylmempää vedän kenkien päälle teddy-vuorelliset päältä joustavaa vettä pitävää kangasta olevat kenkäsuojat. Niillä (ja lisäsukilla, lisänä alumiini+villa lämpöpohjalliset) olen ajanut -26.5 pakkasilla puolitoista tuntia.
Tälle syksylle tulee tällaset:

Valmistaja väittää että pärjää +15 .. -10 lämpötiloilla ja ovat hengittävät mutta vettä pitävät. Juuri mitä tarvitsen näille keleille ja varmaan kenkäsuojien kanssa pärjään kaikilla pakkasilla. Nämä ovat maantie klosseille, Celsius on maastoklosseille ja jos oikein on vilukissa niin Artic-malleilla kuulemma pärjää +5 .. -35 lämpötiloilla.
Näitä kauppaa myös CRC mutta veikkaan että jos ei pian investoi niin jää ilman. Pirun kalliita ovat laatu kamppeet mutta kun ajoa tulee niin suotta sitä itseään kiusaa (tai jättää lähtemättä) huonojen kamppeiden kanssa. Investoin viimeksi 90-luvulla kunnon kamppeisiin ja eipä tullu keliä vastaan jolla olisi pitäny jättää lenkille lähtemättä...