Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?
Kai niitä molempia kenkiä pitää kiristää lähemmäs kun palat kuluu Näin minä ainakin olen tehnyt
Jukka
Jaa, taas opin jotain - en siis oo lukenu käyttöohjeita Oon säätäny vaan toista puolta enkä, oo kiristäny vaijeria ainakaan samaan aikaan kuten tuossa Nallen linkittämässä ohjeessa neovotaan.
Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?
Jos vastapuolen palaa ei siirretä lähemmäs sen kuluessa niin puristuspuolen palahan pitää säätää jopa laahaamaan että se ylettää puristamaan levyn vastapalaan asti. Laahaava jarru kuluu nopeasti.
Toinen seikka on se, että kun vastapuolen pala on liian kaukana levy taipuu jarrutettaessa ja kuluttaa palan vinoksi.
Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?
Jos vastapuolen palaa ei siirretä lähemmäs sen kuluessa niin puristuspuolen palahan pitää säätää jopa laahaamaan että se ylettää puristamaan levyn vastapalaan asti. Laahaava jarru kuluu nopeasti.
Toinen seikka on se, että kun vastapuolen pala on liian kaukana levy taipuu jarrutettaessa ja kuluttaa palan vinoksi.
Jukka
No niinpä kait joo, mie oon vissiin tehny vaan päinvastoin ett oon siirtäny vaan sitä vastapuolta ja puristava kappale on jääny siirtämättä. Noo ehkä tää nyt selkis ja asia korjantuu, kiitos taas. - kengän pohjatkin säästyy ku ei tertte kantapäällä niin paljoo jarrutella
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Puhkes edestä tuo Schwalben citymaraton niin ett ulkokumissa iso repeemä sisäpuolella josta sisuskumi pullahti ulos. Alle 4 kk kesti jotenkin tuntu alusta asti ett tuossa oli jotain vikaa. Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.
Nyt pitäs arpoo mitä laittas alle talvikumii vai jotain biltemaa, ens viikoks lupas tännekin pakkasta ja lunta.
Leveemmät kumit pitää laittaa kuitenkin eri haarukalle jos sais aikaseks asentaa molempiin haarukoihin renkaat, olis sitten helppo vaihtaa kelin mukaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.
Tuo on ollut valmistusvirhe. Kylkikudoksessa ollut tuossa kohdin katkos, josta sitten viimeiset langat katkesivat ja ulkokumi pullahti sisäkumeineen ulos ja puhkesivat molemmat. Tuolaisia nuo ovat eurooppalaiset renkaat. Käyttäisit kunnon kiinalaisia.
Eikös näissä Schwalbelaisissa ole viime aikoina ollut enemmänkin näitä laatuvirheitä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Schwalben kumit on ehtaa indonesialaista käden jälkeä, eikä eurooppalaista. Aitoa euroopalaista saa continentalilta jolla osa malleista on valmistettu käsin saksassa tai ainakin näin mun contin kyljissä lukee..
Schwalben kumit on ehtaa indonesialaista käden jälkeä, eikä eurooppalaista. Aitoa euroopalaista saa continentalilta jolla osa malleista on valmistettu käsin saksassa tai ainakin näin mun contin kyljissä lukee..
Näin lukee munkin Conti GP 4000 S gummien kyljessä, kuten myös TopContact 2 kitkarenkaissa (muistaakseni). Onko se hyvä vai huono asia jää nähtäväksi, GP:t on kyllä pelannu tosi hyvin.
Minulla on noita Conteja , niin osa tulee näkyjään Intiasta. Muutamassa on lukenut made in Malesia.
Contin renkaista ne jotka käyttää heidän Black Chili kumiseosta on valmistettu saksassa. Sitä black chili kumiseosta ei nimittäin käytetä kuin saksan tehtaalla, tai näin muistan lukeneeni jostain heidän sivuilta.
Nykyiset on kyllä tehty Intiassa. Sitä se kauppias ihmetteli.
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä ne oli Intian tehtaan tuotoksia. Että Saksan tieto oli netissä väärin.
No, laitoin vanhan käytetyn vredesteinin alle katotaan kestääkö, olkoon euro vai aasia tuotantoo eihän näistä tiedä.
Kiekon kun laitoin haarukkaan ja pyöräytin ni jarru laahas - otin koko jarrun pois - eipä enää hankaa noin se tais olla viime talvenakin jarrukenkänä 48 numeroinen
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nykyiset on kyllä tehty Intiassa. Sitä se kauppias ihmetteli.
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä ne oli Intian tehtaan tuotoksia. Että Saksan tieto oli netissä väärin.
Kieltämättä jännää, koska contin sivuilla lukee näin: The complex compound technology is so sensitive that tyres with BlackChili Compound can only be produced exclusively in our German Korbach factory. http://www.conti-online.com/generator/w ... li_en.html