Piti oikein kaivaa kuva esiin, jotta muistaisin, millainen tuo oli. Panin kuvat vähän valostettuna tähän alle.
Saattaa tosiaan olla, että ketjun pitää tuollaisessa kiristimettömässä olla vähän tiukemmalla. Saat kuitenkin kiristimen laittamalla paluuketjublokin kiinni runkoon jousella. Kumiköysilenkki toimisi varmaan ihan hyvin.
Pitää kuitenkin varmistaa paluuketjublokin sivusuunnan rajoitus, jottei se kovasti pääsee heilumaan sivusuunnassa ja vaihtamaan olemattomalle vetorattaalle. 
Nyt kun uudelleen katson tuota kuvaa, niin sinullahan on siinä kiristys. Kiristimestä on vain vara loppunut. Lyhennä vähän ketjua ja löysää klemmaria, jotta tulee kiristysvaraa. Sitten vaan klemmarin ruuvista kiristät ketjun sopivaksi.
Ei vain. Etuvetoinen tarvitsee todellisuudessa hiukan joustoa ketjuun, sillä kääntämisen aiheuttama ketjun kiertyminen lyhentää ketjua. Ei paljon, mutta kuitenkin. Minä lyhentäisin ketjua pari lenkkiä ja vaihtaisin klemmarin (kumi)naruun. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma