Akkujen eroilla voi selittää hintaeroa suurelta osin....
Jukka
Akkujen eroilla voi selittää hintaeroa suurelta osin....
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Niksahtaakohan aivot jos tarkemmin miettii? Jos olkapoikkeama on tasan nolla niin ajokkihan pyrkii hieman kääntymään massan vaikutuksesta jarrutettaessa. Siksi olkapoikkeamaa on hieman että pyörä ohjaa yhden renkaan jarrutuksessa vähån vastakkaiseen suuntaan. Mutta mitenkähän käy jos voima on vetoa, eli vedättää vastakkaiseen suuntaan, toisaalta massan vaikutuskin on vastakkaiseen suuntaan...
Tarkennan vain sen verran, että olkapoikkeaman pitää olla niin vedossa, kuin jarrutuksessakin hiukan negatiivinen, eli ohjausakseli kohtaa maan hiukan ajoraiteen keskikohdan ulkopuolella, niin homma toimii hyvin ja vedon ja jarrutuksen aiheuttamat ohjausmomentit kompensoivat jarrutuksen ja vedon aiheuttaman rungon ohjausvaikutuksen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jviirret kirjoitti:Akkujen eroilla voi selittää hintaeroa suurelta osin....
Jukka
Tarkotatko akkutyyppien eroja vai akkujen kestävyys eroa, kapasiteettieroa ehkä jotain muuta laadullista eroa ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jori kirjoitti:Tarkennan vain sen verran, että olkapoikkeaman pitää olla niin vedossa, kuin jarrutuksessakin hiukan negatiivinen, eli ohjausakseli kohtaa maan hiukan ajoraiteen keskikohdan ulkopuolella, niin homma toimii hyvin ja vedon ja jarrutuksen aiheuttamat ohjausmomentit kompensoivat jarrutuksen ja vedon aiheuttaman rungon ohjausvaikutuksen.
Jori, ymmärränkö tästä oikein, eli jos ICE trikeni ei yhdellä etujarrulla jarrutettaessa vedä jompaan kumpaan suuntaan, niin silloin voisi olettaa, että yhden etupyörän vedossa tilanne olisi yhtä hyvä?
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Eikös tuo homma kariudu siihen että napamoottorit vaativat kiinnityksen molemmilta puolilta eli haarukan? Vai onko sellaisia mitkä voi kiinnittää vain toiselta puolelta?
Hyvä pointti tuokin. On täällä fiksuja kavereita, eipähän tule tehtyä tyhmyyksiä
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Taidan siis pitäytyä alkuperäisessä ja odotella tuon em. Cyclonen saapumista jälleenmyyjälle....
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Ei noissa alle 300€ paketeissa kai koskaan akkua ole mukana, jos asiaa tarkemmin tutkii!
Hyvä 24V ja yli 12 ampperitunnin akku näkyy maksavan lähes aina 400-500€
Artsi
PW kirjoitti:Edelleen oon aika "pihalla" näistä eri sähköistys vaihtoehdoista, on kallista ja halpaa. Jotkut sarjat maksaa reilu 600 - jopa yli tuhanteen euroon ja sitten on näitä alle 300 kokopaketti. Luulis ett noilla on jotain laatu eroo
Meneekö se niin ett halvat on kiinasta ja kalliit euroopasta ? Ehkä kaikki kiinasta
![]()
Vetääkö tuo keskimoottorimalli poljinkeskiöstä ? Sitten on vielä nuo ketjusta vetävät, ymmällään on pieni ihminen näihen kanssajonkun systeemin vois hommata vaimon käyttöön mutt en oo osant päättää minkä.
Petri
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Akkujen eroilla voi selittää hintaeroa suurelta osin....
Jukka
Tarkotatko akkutyyppien eroja vai akkujen kestävyys eroa, kapasiteettieroa ehkä jotain muuta laadullista eroa ?
Petri
Kaikkea noita.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
ajou kirjoitti:Ei noissa alle 300€ paketeissa kai koskaan akkua ole mukana, jos asiaa tarkemmin tutkii!
Hyvä 24V ja yli 12 ampperitunnin akku näkyy maksavan lähes aina 400-500€
ArtsiPW kirjoitti:Edelleen oon aika "pihalla" näistä eri sähköistys vaihtoehdoista, on kallista ja halpaa. Jotkut sarjat maksaa reilu 600 - jopa yli tuhanteen euroon ja sitten on näitä alle 300 kokopaketti. Luulis ett noilla on jotain laatu eroo
Meneekö se niin ett halvat on kiinasta ja kalliit euroopasta ? Ehkä kaikki kiinasta
![]()
Vetääkö tuo keskimoottorimalli poljinkeskiöstä ? Sitten on vielä nuo ketjusta vetävät, ymmällään on pieni ihminen näihen kanssajonkun systeemin vois hommata vaimon käyttöön mutt en oo osant päättää minkä.
Petri
Luultavasti kyse on vain paremmista sopimuksista kiinalaisten kanssa. 2007 Shanghaissa maksoi litiumakullinen sähköpyörä marketissa alle kaksi sataa euroa. Kai sitä sitten pelkän sähköistyssetin pystyy myymään alle kolmen sadan. Enemmänkin ihmetyttää, miksei niitä siellä hyvin yleisiä sähköpyöriä tuoda enemmän länteen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
http://www.made-in-china.com/Transporta ... Parts.html Kyllähän niitä Chinassa riittää. Tässäkin on 10109 erillaista tuotetta asian tiimoilta ja myös niiden sivusta.
jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Niksahtaakohan aivot jos tarkemmin miettii? Jos olkapoikkeama on tasan nolla niin ajokkihan pyrkii hieman kääntymään massan vaikutuksesta jarrutettaessa. Siksi olkapoikkeamaa on hieman että pyörä ohjaa yhden renkaan jarrutuksessa vähån vastakkaiseen suuntaan. Mutta mitenkähän käy jos voima on vetoa, eli vedättää vastakkaiseen suuntaan, toisaalta massan vaikutuskin on vastakkaiseen suuntaan...
Tarkennan vain sen verran, että olkapoikkeaman pitää olla niin vedossa, kuin jarrutuksessakin hiukan negatiivinen, eli ohjausakseli kohtaa maan hiukan ajoraiteen keskikohdan ulkopuolella, niin homma toimii hyvin ja vedon ja jarrutuksen aiheuttamat ohjausmomentit kompensoivat jarrutuksen ja vedon aiheuttaman rungon ohjausvaikutuksen.
Tämä on minulle tärkeää tietoa, kun rakennan SH22 tadpolea ja kohta trimmailen etupyörien ohjausakselien suuntia.
Tarkoittaako olkapoikkeama nyt sitä mittaa, minkä, ohjausakselin kohdatessa maan pinnan, se on etupyörän keskikohtalinjan ulkopuolella? Ja kuinka monta millimetriä suunnilleen tuo poikkeama pitäisi olla, että toiseen etupyörään asennettu napamoottori ei lähtisi nojakkia kääntämään?
Kun en asiasta mitään tiennyt, soutupyörä SH15:ta rakentaessa pyrin osuttamaan ohjausakselin mahdollisimman tarkkaan etupyörän keskilinjaan n. 5 cm etupyörän ja maanpinnan kosketuskohdan etupuolelle. Trailia oli siis 5 cm. Minulla oli molemmissa etupyörissä napamoottorit ja jarrut, joista jälkimmäiset toimivat yhdestä vivusta, jolloin minkäänlaista kääntymistä jarrutettaessa ja moottoreilla vedätettäessä en havainnut.
SH22:ssa on tarkoitus asentaa napamoottori vain toiseen etupyörään, joten tieto olkapoikkeamasta kiinnostaa.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:jori kirjoitti:Tarkennan vain sen verran, että olkapoikkeaman pitää olla niin vedossa, kuin jarrutuksessakin hiukan negatiivinen, eli ohjausakseli kohtaa maan hiukan ajoraiteen keskikohdan ulkopuolella, niin homma toimii hyvin ja vedon ja jarrutuksen aiheuttamat ohjausmomentit kompensoivat jarrutuksen ja vedon aiheuttaman rungon ohjausvaikutuksen.
Tämä on minulle tärkeää tietoa, kun rakennan SH22 tadpolea ja kohta trimmailen etupyörien ohjausakselien suuntia.
Tarkoittaako olkapoikkeama nyt sitä mittaa, minkä, ohjausakselin kohdatessa maan pinnan, se on etupyörän keskikohtalinjan ulkopuolella? Ja kuinka monta millimetriä suunnilleen tuo poikkeama pitäisi olla, että toiseen etupyörään asennettu napamoottori ei lähtisi nojakkia kääntämään?
Sopiva olkapoikkeaman arvo riippuu monesta asiasta: jätöstä, rengaspaineista, renkaan rakenteesta, kitkaolosuhteista, jarrutuksen/vedon voimakkuudesta ym. Missään tapauksessa se ole kovin montaa milliä tuon ilmiön kannalta. Suurempi olkapoikkeama ohjaa pyörää automaattisesti pois huonommin rullaavalta alustalta, esim. tärinäraidoilta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Keutron uusinut kotisivunsa, miusta on nyt selkeemmät - miekin jotain olin ymmärtävinäni http://www.kuetron.fi/e-spin/espin.htm tuo E-spin 4 malli jossa mahollisuus itse säätää moottorin tehoa laillisesta 250w:sta jopa 1200w:seksi mitenhän tuon laillisuus oikeesti on
siis riittääkö ett tiellä ajaa 250w teholla a metässä painelee isommilla tehoilla ? Vähän epäilen, mopostakin tulee sakot jos rajotinta on rukattu niin ett pystyy kesken ajon vaihtamaan, vaikka kuinka malttas ajaa oikeet nopeutta.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
250W ja 25km/h on tosiaan se ainoa lailinen ja poljin anturit pitää olla. Muu on harhaa johtavaa ja sakot tulee jos polkematta ajat 35km/h ylämäkeä. Verot joutuu maksaan kaikkineen muine seurauksineen. Nyt on myyjillä pallo hukassa .