Kiristä sitten se toinen ruuvi ilmapumpusta sen verran tiukalle että avaa venttiilin varmasti kun paineistat ekaa kertaa. Kitkaa voi olla ruuvilla aika paljon. Itse luulin ekaksi että Rissessä vikaa kun monta kertaa yrittämällä ei saanut painetta sisään millään.
Tänään vaihdoin Duranot alle mutta pienen kuumeilun takia jätin lenkin väliin. Huomenna sitten. Flevoroof pitäisi tulla postissa huomenna myös joten asennushommia riittää.
Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Käväsin eilen Lahdessa kolmen tunnin levytyssessiossa Sibelius-talolla. Menomatka (93km) 32km keskarilla lievä sivumyötäinen. Paluumatka olikin jo hapokkaampaa 27km keskarilla. Mutta tulipa ajettua eka pitempi lenkki tälle keväälle. Pohkeet ja reidet hellänä mutta takapuoli ja selkä niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kumi puhkesi juuri kun saavuin ekalle pyörätielle Lahden päässä. Pitkittäissuuntainen routavaurio tiellä on paha kun sinne mahtuu Duranot niin helposti.
Nyt voi Terppakin ajella Lahden keskustassa. Lahtelaiset ovat jo sinut Mangon kanssa.
Ai niin, nopeusennätykseni on nyt 68km tunnissa. Duranot ON vakaammat vauhdissa.
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
No hyvä jos tällä kulmallakin näkyy muita kinnereitä, edes vierailijana aika hyvän pituinen lenkki sinulla. Sibeliustalon nurkalla pariin otteeseen len käynyt kun Karirannan kahvila kuuluu vakikohteisiin. Kaupunkiajoa tänään luvassa mutta keskustan edelleen kierrän.
Toistaiseksi paras keskari työmatkalla 33,9kmh mutta ajan mutkitellen niin matka on pitempi ja minuuttia nopeammin olen päässyt kaksipyöräisellä mutta silloin ajoin kovaa ja oli myötatuuli. 15 km kohdalla on iso ja pitkä mäki jonka alla keskari oli 34,8kmh ja mäen päällä 33,2kmh jota ei saa kirittyä takaisin vaikka pitkään saa ajaa 50-70 kmh nopeudella. Ei sinne töihin kiire ole mutta mukava jos taival taittuu joutuisasti, saapahan nukkua vähän pitempään
Eka lämmin yö +9 astetta mikä osaltaan selittää joutuisampaa kulkua, samalla myös eka yö ilman aukkopeitettä. Jännä homma mutta joka pyörä tarvitsee 1000 km alle ennen kuin tulee tunne, että nyt se alkaa kulkea ja nyt se tunne alkaa heräämään
Duranot on kyllä kivat, yksi tyyni ilta laskettelin huipuiksi 77kmh ja mäen alla soimasin itseäni Hanna-Kaisaksi kun jarrua painelin, niin nätisti meni...
Noh... Rehellisyyden nimessä pitää sanoa, että keskarit laskee aikalailla kun eksyy pyörätielle...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Uusi oma nopeusennätys: 85,4 km/h alamäessä ja en osaa sanoa oliko hyvää vai huonoa tuuria, että jäin mäen päällä bussipysäkille päästämään autoja ohi, että saan lasketella rauhassa kun sitten ei poliisiauto sattunut kohdillensa olisi siitä voinut kirjallisen todistuksen saada
Noissa nopeuksissa vetelee urissa eli jos eturengas tipahtaa uraan niin sitten mieluummin laskee siinä urassa mäen alle, muuten ihan vakaata tyynessä. Mutta melkein kyllä oli hienompaa lipua Vesijärven "rantabulevardilla" luut ulkona hitaasti ja arvokkaasti ihmisvilinässä
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Mitäs mieltä flevoroof katosta?
Tänään tuli taas kaatosateessa ajettua. Pään kastuminen ei sinänsä haittaa, mutta kun rillit päässä niin näkyvyys katoaa täysin. Tänäänkin joutui pariin kertaan pysähtyyn tuon takia. Vai pitäisikö tilata samantien tourkap?
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
eemeli kirjoitti:Mitäs mieltä flevoroof katosta?
Tänään tuli taas kaatosateessa ajettua. Pään kastuminen ei sinänsä haittaa, mutta kun rillit päässä niin näkyvyys katoaa täysin. Tänäänkin joutui pariin kertaan pysähtyyn tuon takia. Vai pitäisikö tilata samantien tourkap?
Ihan tajuttomassa kaatosateessa en ole vielä ajanut mutta sen pari kertaa kun sateessa katon kanssa olen mennyt on vaikuttanut ihan toimivalta, sivulta tulee hajanaisia tippoja mutta ei haitaksi asti (tosin aukkopeitettä täytyy käyttää), näkyvyys ulos on kuitenkin kunnossa kun visiirin ja katon väliin jää aukko ja sivulle näkee esteittä. Oliko tuo tourkap se laiskuitukate? Wavissa oli vastaava ja se oli epämielyttävä koska haittasi näkyvyyttä ulos, kypärä kolisi katteeseen töyssyissä ja se lisäsi kuminan määrän epämielyttäväksi. Muistanko oikein, että TMS:llä olisi nykyisin tourkap? niin millaiset on käyttökokemukset?
Jos voisin veikata niin silmälasien kanssa avonainen flevoroof toimii paremmin kun ilma kiertää mutta veikkaisin, että tourkapin kanssa vetäisi helpommin linssit huuruun?
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Kiitos vastauksesta!
Kuullostaa kyllä ihan hyvältä... Joo tarkoitin sitä lasi/hiilikuitu katetta. Toisaalta mä olen miettinyt, että tekisin aukkopeitteen kaveriksi lasikuidusta kopan pään päälle. Koppa varmaan mahtuis kulkeen lenkillä mukanakin.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Ei mulla vielä sellasta kokokatetta ole, nimimerkki kaitsu sen TS:ltä osti viime syksynä, mutta ei vissiin Questin remontin takia ole käyttänyt. Mutta itse asiassa meillä oli kaitsun kanssa puhetta että hän tekee lasikuituversion siitä ja minä sitten ostan sen alkuperäisen häneltä. Kyseessä on siis Sinnerin tekemä da hood, joka ei kai oikein hyvin questiin istu kun sen takatötterö on mangon ja stradan vastaavaa selvästi pienempi.
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
TMS kirjoitti:Ei mulla vielä sellasta kokokatetta ole, nimimerkki kaitsu sen TS:ltä osti viime syksynä, mutta ei vissiin Questin remontin takia ole käyttänyt. Mutta itse asiassa meillä oli kaitsun kanssa puhetta että hän tekee lasikuituversion siitä ja minä sitten ostan sen alkuperäisen häneltä. Kyseessä on siis Sinnerin tekemä da hood, joka ei kai oikein hyvin questiin istu kun sen takatötterö on mangon ja stradan vastaavaa selvästi pienempi.
Saakos tuota sitten tulla testamaan? Jos vaikka jonkun näköistä kevätretkeä helsinkiin päin innostuisi tekemään...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Ilman muuta onnistuu kunhan vain saan katteen käsiini. Saa nähdä kauanko kaitsulla menee muotin kanssa aikaa.
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Mulle tuli DaHood samalla kertaa Mango tourin kanssa. Itse asiassa Flevotop (joka kuuluu tourin ostajalle) oli jäänyt vahingossa rahdista ja tuli jälkipostina vasta viikko sitten. Flevotoppia en ole käyttänyt vielä kertaakaan, joten sen käyttömukavuudesta en osaa sanoa mitään, paitsi että vaikeahkosti näyttää mahtuvan sisätiloihin pakattuna jos ottaa mukaan varuiksi.
DaHoodin pitäisi jonkinmoisen laskuopin mukaan lisätä aerodynaamisuutta sen verran että n. 10% pitäisi keskarin parantua sen kanssa. Tätä en ole testannut enkä oikein tiedä miten testatakaan että saisi rehellistä testitulosta (alamäkitesti polkematta kenties?).
DaHood lisää sisämelua tietenkin kun pää on kaikukopan sisäpuolella. Se myös tuo mukanaan nuo huurreongelmat jotka tosin aika nopeasti oppii välttämään kun muistaa visiiriä vähän nostaa aina kun vauhti hidastuu. Visiirin nostolla voi myös aika kivasti säätää portaattomasti ilmanvaihdon joka on kiva juttu. Pakkasilla DaHood on kiva kun pitää lämpimänä mutta jos visiiri menee silloin huuruun niin sitten tulee kylmä kun visiiri pitää pitää kokonaan ylhäällä, ei kiva.
Suurin miinus DaHoodissa on mielestäni se että sitä ei voi ottaa välillä pois ja pakata "takakonttiin". Jos otat Hoodin, pidät sen päällä koko ajan. Näin ei pääse esimerkiksi ajelemaan luu ulkona ylämäkiä, joka on muuten erinomainen tekniikka (kiitos Terppa!).
Hoodi on myös hiukan "karkoittava" kapistus ts. epäsosiaalinen. Sen olen huomannut ihmisten reaktioissa selvästi. Ihmiset tulevat jutustelemaan vapautuneemmin semmoisen velonautin kanssa jonka pää näkyy ulkona. Tämä on myös merkittävä seikka kun tätä laitetta lobataan ihmisille.
Mutta siitä ei pääse mihinkään että DaHood tekee velomobiilista NIIN vauhdikkaan ja komean näköisen!
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Ikävä lukea, kun näistä DaHoodeista ja Flevotopeista puhutaan, kuin vanhoista tutuista ilman kuvia.
Tässä kuva Dahoodista
Tässä Felvotopista
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
VeloWagon kirjoitti:Flevotoppia en ole käyttänyt vielä kertaakaan, joten sen käyttömukavuudesta en osaa sanoa mitään, paitsi että vaikeahkosti näyttää mahtuvan sisätiloihin pakattuna jos ottaa mukaan varuiksi.
Aika tilaavievä tuo on jos ottaa varuiksi mukaan mutta ajattelin koittaa askarrella sille paikan keulille niin, että laitan joko remmillä katon nippuun tai sujautan tiukkaan pussiin ja se pussi tarranauhalla kiinni kylkeen, jotenkin kivasti etupyörän ylä- ja etupuolelle. Käytössä se on kätevä mutta ei koskaan mukana kun tarvitseisi, ainakaan vielä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Da Hood kopio valmistunee ihan lähipäivinä. Oon vahaillut Da Hoodiin muottivahaa kerros - pari päivässä. Pari päivää vielä ja sitten levitän irroitusnesteen ja aloitan muotin teon. Ensin gelcoat maalikerros ja sit lasikuitua.. Toivottavasti ei tartu kiinni!! Jos muotista tulee hyvä niin voisin vaikka myydä kopioita edullisesti kaikille jotka haluaa.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista
Nyt on ehjä iskaripumppu ja kokeilin kovemmilla 7 bar paineilla aiemman 5 barin sijaan. Mun painoiselle ehkä liian kova suhteessa etupäähän, ei nyt edelleenkään mikään loistava perstuntuma ole kehittynyt mutta +60 km/h vauhdissa ei tuntunut yhtä vakaalta, tiedä sitten mikä osa on kuvitelmaa ja mikä osa tuulen vaikutusta, no aika hienosäätöä kuiteskin on...
Taitaa olla 1440 km takana eli käyttöön on päässyt, toistaiseksi kaksipyöräisillä en ole ajanut lainkaan mutta odotellaan hellekelejä
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.