Samaten ohjaus ei keskitä olleskaan. Pyöränkulmat syynä?
Minusta tuossa ei ole niiden osalta ainakaan mitään vikaa. Nojakissa tuo tuntuma vaan erilainen ja vaatii totuttelua. Tietenkin voisi katsoa takaapäin että renkaat ovat linjassa.
Samaten ohjaus ei keskitä olleskaan. Pyöränkulmat syynä?
Minusta tuossa ei ole niiden osalta ainakaan mitään vikaa. Nojakissa tuo tuntuma vaan erilainen ja vaatii totuttelua. Tietenkin voisi katsoa takaapäin että renkaat ovat linjassa.
Jukka
Akseliväli on aika lyhyt - ohjaus voi tuntuu aluks levottomalta, pystypyörään verrattuna.
Etuvetonen sais tosiaan olla mahollisimman etupainonen, ettei sudi - varsinkin näin talvella. Penkkiä eteenpäin tai takakiekkoo taaksepäin.
Tuolla kun aikas ajelet, niin sitten tiedät minkälaisen seuraavaks haluut tehdä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hieno peli vähällä vaivalla.
Jättö on suurehko, joten keskittävyys toimii vain suuremmilla nopeuksilla. Ei siitä muuta haittaa ole. Tietenkin noin vinossa ohjausakselissa voi tuon ikäisessä pyörässä olla jo laakerivikaakin, varsinkin, jos etupuomi on hitsattu ilman laarerien irrottamista. Mikä on etupuomin putken mitat ja millainen kampikeskiön kiinnitys. Detalji-kuva kampikeskiöstä olisi kiva.
Paasaisin vielä tässäkin yhteydessä vetävän puolen ketjun taittopyörän koon merkityksestä. Isompi taittopyörä, joka tietenkin täytyy laakeroida emäputken etupuolelle, jottei ketjulinja alas rattaille mene pois ohjausakselin linjasta, pitää vähemmän ääntä ja säästää polkemistehoa pienemmän häviötehonsa takia. Kyllä tuolla pienelläkin silti ajamaan pääsee. PWkin on ajellut tuhansia kilometrejä melko pienellä vetävän ketjun taittopyörällä. -Pirunmoista vauhtia kaiken lisäksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
No niin, laatuaikaa tallissa ja pari kuvaa lisää.
Etupää taisi nousta n. 4 senttiä kun oikaisin haarukkaa, ja samalla lisäsi emäputken kallistumaa. Laakerit on OK.
Ajaessa ohjaustangon vatkaus tuntui samalta kuin ostoskärryn renkaan vapina.
Poljinpuomi oli siis 45mm putkea, pituus on sopiva.
Painoa muuten tällä hetkellä 18kg, en ole raudassa säästellyt.
Onkohan tuosta mitään apua että poljinpuomi tukeutuu myös taaempaan runkoputkeen, vai onko sillä vaan plasebo-vaikutus?
Täytyy vielä korostaa että pakettia on tarkoitus siistiä kunhan saan osien paikat mallattua kohdalleen.
Esim. paluurissan nippusideripustus poistuu.
Liitteet
Satula.jpg (294.97 KiB) Katsottu 4999 kertaa
Keskiö tuli hitsattua liian pystyyn, siksi putkea taitettu että vaihtaja toimii.
Keskiö.jpg (329.21 KiB) Katsottu 4999 kertaa
Ketju metallista rullaa vasten pitää mukavaa helinää, muovirulla työn alla.
Kaivelin eilen nojiksen tallista ja piti tuo muukin kalusto roudata pihalle. 2011 syyspuolella ostin Helkaman retkipyörän. Ajaminen sattui kyynärvarsiini samoin kuin tuonne alas paikkaan jota en tohdi nimetä. Kevättalvella 2012 ostin Project 346:n Basman Regularin ja ajoasento parantui huomattavasti, samoin kuin pyöräilyn yleinen hauskuus. Kesällä ostin sitten tuon Performerin. Alkoi oikein hirvittää itseänikin minkälaisessa asennossa ensi kesänä ajan jos ajoasennon muutos jatkaa samaa tahtia.
Tässä kuussa V1 sai pientä viritystä: maalia pintaan, vaihteenvalitsimen siirto ohjausvivusta penkin oikean sivureunan alle, jarruvaijereiden veto ohjausvipujen lävitse ja pientä parantelua penkin kiinnitykseen ja pehmustukseen sekä pientä modausta ketjun vientiin. Tollanen se nyt sitten on tällä hetkellä ... koskaan ei tiedä mitä mahdollisesti vielä muuttuu, mutta periaatteessa se on valmis, kunhan saan mittarin hommattua ja asennettua oikean ohjausvivun päähän.
Laitteen pituus on noin 1935 mm, leveys 800 mm ja korkeus 780 mm. Maavara luokkaa 100 mm, keskiön korkeus 392 mm ja akseliväli 1030 mm
Henkilövaaka näytti lukemaa 14.9 kg.
Jotain pientä talven aikana saatu Catrike Speed:n teetettyä.
20" etukiekot ja uusi penkki, sivulaukut toistaiseksi jotkut
Dx:n runkolaukut, menee vaihtoon, kun paremmat löytyy.....
Penkin alta näkyy (vaalea vihreä kohta) runkoon laitettu putkieriste menoa
pehmentämään. Ja niskatukiviritys uusittavien listalla myös.
Liitteet
Catrike Speed
Catrike Speed.JPG (183.57 KiB) Katsottu 4727 kertaa
Komea pari. Varsinkin tuo itse tehty Venyke näyttää hyvältä. Arvaisiko vielä pyytää nykyisellä kuljettajalla tämän tyyppistä kuvaa tähän, "itse tehdyt istuimet ja -päälliset" ketjuun tai "Nainen ja nojapyörä" -ketjuun.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma