PW kirjoitti:Nähdäänhän tämä Nokialla ?
Petri
Kyllä! Tänään sain vanteet teetettyä, pinnat oli kuin olikin oikean kokoiset. Mä en vaan osannu pinnata
559 kiekko ottikin kiinni iskariin töyssyissä, nyt ei oo sitä ongelmaa edes 1,75" kumeilla. Innoissani sitten asensin kumit täydellisen väärinpäin, eteen oli tarkoitus laittaa vanha ulkokumi, no laitoin uuden. Ja sekä etu ja takakumissa on nyt väärä pyörimissuunta.
mutta eihän tolla nyt oikeasti ole juuri merkitystä, jos ei laskettele 60km/h sateen liukastamalla tiellä. Nyt ei jaksa enää kääntää niitä 
Etujarrunkin sain kiinni, siinä ja siinä ettei vaijeri hakkaa kampiin. Olis ehkä kuitenki pitäny laittaa ne antiikkiset v-jarrut mitä meinasin aluksi, mutta olkoot. Vaihteet pelaa kohtuullisesti nyt mutta toki pitkä vaijerinkuori näkyy tarkkuudessa. Täyspitkät vaijerit on kuitenkin niin helppohoitoset että en jaksa alkaa kikkailla pidikkeiden kanssa..
Ei oo dropoutit keskellä toisiinsa nähden, ja varmaan monta muutakin heittoa rungosta löytyy. Vaikeuttaa vähän suoraan ajamista. Ohjausgeometrialla on tietysti oma vaikutuksensa. Ehkä vähän enemmän offsettiä sais olla etuhaarukassa. Paha sanoa kun ei oikeen oo vertailukohtaa
Helpompi ajaa kuin velokraft joka tapaukses.
Nyt myös tajusin miks jousitetuilla ajetaan ja täysjäykillä kisataan
onhan tämä naurettavan lepposta kyytiä.
JEF-40 kirjoitti:jviirret kirjoitti:Syväri kirjoitti:Sellanen pieni juttu tuli mieleen, ketju kulkee nyt lähellä penkkiä eli jos on löysät housut niin likaantuu. Mitään ketjuputkia en haluais laittaa mutta ehkä se on pakko, tämä kun on tällanen kruisailupyörä eikä mikään spandex ohjus
Vanerista tai jostain al-profiilista jos tekee suojan, toimisko?
Toimii, mutta on ääneksä. Ketju kolahtelee tuollaista kiinteää suojaa vasten joka töyssyssä. Yhdessä pyörässäni( http://www.omanetti.fi/ninajukk/nojis2.htm ) oli tuollainen pellistä pokattu kouru ja on viimeinen pyöräni johon sellaisen laitan jos ketjua on pitkästi. Putki on paljon parempi/hiljaisempi.
Jukka
En tyrmäisi ketjusuojaa omien kokemusten perusteella. Tein hiilikuitu-kevlarista suojan joka toimii mainiosti. Ensivaikutelma oli, että joskus ketju tosiaan nappaa suojaan kiinni, ketjurattaan ja kammen väli on aika pieni. Hain paikallisesta Etolasta kiveniskuteippiä ja laitoin sitä sisäpuolelle. Tämä teippi on joustava ja pehmentää ääntää. Tämä kesä ajettu ja toimii. Mulla ei ollut putkea, joten näin.
Hyvää tietää että vois onnistua. On siinä sekin että kyytiin ja pois noustessa saattaa helposti hajottaa sen suojan. Olis kuitenkin ehkä tyyliin sopiva sellanen kiinteä suoja.
Pari kuvaa, vanteet:

Sivuprofiili ties kuinka monennen kerran:

Kuskin näkymät. Pyörä tuntuu kyydissä paljon pienemmältä. Koon huomaa vasta kun sitä yrittää saada johonki mahtumaan

Vaijerisotkua:

Peräpää:

Edestä, kohtuullisen aerodynaamisen näköinen ja siltä myös tuntuu
