Lähes kaamea kokemus, käydä ensimmäistä kertaa kinnerillä kokeilemassa.
Kävin testaamassa kinnereitä Velocraftilla. Hirvittää, miten sillä kinnerillä on raskasta nousta mäkeä ylös.
VALTAVAN paljon kiitoksia Pieterille. Upeaa palvelua ja Pieter kyllä jaksoi säätää oikeaan istuinasentoon. Ostakaa kinnerit häneltä tai hänen kauttaan - kiitos.
Millaisia kokemuksia sinulla on? Miten nopeasti sait omat ns. lajilihakset kasvatettua?
Onko ajot nyt maittanut ja miten nyt nousee tuttu mäki (millä nopeudella) verrattuna siihen, kun ensimmäistä kertaa sen nousit kinnerillä?
Tarkoituksella vähän härnäsin kärjistämällä - ei saa pahastua.
Usko tai älä, minustakin tulee kinneristi jonain päivänä!
Testiajosta omat subjektiiviset kokemukset:
Mango Plus: Mahduin parhaiten, koska yläosa oli kokonaan poissa. Siihen asenneltiin vielä uutta ja uudenlaista sähköavusteista moottori. On siitä moottorista hyötyä ylämäissä, on. Mutta sen ohjaus oli niin yliherkkä (=olen tottumaton), että en uskaltanut päästellä alamäkeen kuin max 30 km/h. Koin ongelmaksi pienen takapyörän, joka kolusi lähes kaikki kuopat. Ei minun peli.
Strada: Tätä kokeilin eniten. Säädöt ei riittänyt. Polvet otti edelleenkin kanteen kiinni, vaikka penkki oli viimeksi alimmassa asennossa ja selkkänojaa säädetty pystymmäksi. Pedalit myös viimeksi niin kaukana, että jalkoja piti jo hieman kurkotella (tahtoi jalat pudota pois polkimilta). Polvet vaan otti kanteen kiinni. Ohjaus tuntui kohtuu hyvältä ja isompi takapyörä tuntui olevan hyvä. Kabiinin kapuaminen isokokoiselle äijälle oli parasta urheilusuoritusta ja jumppaa päästä sieltä pois. Miksi nämä kulkupelit pitää tehdä tällaisiksi? Olen isokokoinen, kankea, ja ikää alkaa olla kohta lähempänä 70 vuotta kuin 60.
Maiharit ottivat joka paikasta kiinni, niin ulkosyrjistä, varpaista, kantapäistä. Tarkoituksella jätin pyöräilykengät pois. Hartiat juuri ja juuri mahtuivat olemaan, mutta käsivarret olivat liian tiukassa. Tämä asento johtuu siitä minulle "älyttömästä" asennosta, johon ohjaussysteemi pakottaa asettumaan.
Kiva sillä oli lasketella mäkeä alas, vaikka satoi rännäntapaista vettä. Mutta alamäki loppuu aina joskus.
Muutoin hyvä peli, mutta minulle liian pieni.
WaW: Tosi mielenkiintoinen peli - varmaankin. Yritin sinne mennä istumaan, aivan toivotonta. En saanut mahtumaan kuin jalkaterät sisälle (kun siinä on niitä paikkoja niin paljon, mistä ei voi ottaa tukea tai astua). No, kajakkimiehenä olisin sinne sisälle kyllä päässyt jalat suorina, mutta en olisi varmasti päässyt pois. Istuinaukon kehys minulle liian ahdas, todennäköisesti myös kinnerin sisäleveys.
Joku kuitenkin kysyy kokoani: Pituus 183, painoa 103 alasti, roteva, tyypillisesti Suomalaisen jäykkä mies, hieman mahaa, jalkineen koko 44, ei lihava.
Pystyfillarilla käytän koko kehoa ajamisessa, niin käsiä kuin vartalon painoakin harkiten. Näissä kinnereissä ei pystynyt kuin istumaan perseellään, kädet sylissä. Ei mitään vaihtoehtoa, että käsillä olisi tehostanut jalkojen poljinvoimaa.
Kinnereissä olevat kammet tuntuivat ylipitkiltä jalat ylöspäin olevassa ajoasennossa. Jos niitä lyhentää, tehot häviää, eikö vaan?
Onko joku kokeillut ajaa sellaisella, jossa jalat liikkuvat edes - takaisin?
Miltä tuntuvat?
Ja ohjaus: "Kokemuskseni" mukaan sen pitää olla sauva, molemmin puolin ja säädettävissä sopivalle etäisyydelle. Näistähän voi vetää, kun jalat tarvitsevat lisää voimaa.
Hannu