SANASTO

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4909
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

SANASTO

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

http://www.polkupyoraily.net/wiki/Sanasto
Jos tää helpottas vaikka puhuttua kieltä . Kun itsellä ja muilla on paljon eri termistöö käytössä. :roll: Saatas vähän selkokielisemmäksi tätä . :mrgreen:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: SANASTO

Viesti Kirjoittaja jori »

Jaa'a, selventääköhän tämä, vai sekoittaa. Sanaston tekijä ei tiedä, mihin ohjainkannatin kiinnittyy ja polkee pyörällään takaperin. Nousukahvojenkin merkitys on hakusessa. :roll:

Liitteet
sanasto.png

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4058
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: SANASTO

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ohjainkannatin ei tosiaan emäputkeen kiinnity, mutta mitäs suurta väärää tossa nousukahvojen kuvauksessa oikein on? Voisi toki puhua ohjaustangosta ettei mene tangot sekaisin.

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: SANASTO

Viesti Kirjoittaja jori »

Wacky kirjoitti:

Ohjainkannatin ei tosiaan emäputkeen kiinnity, mutta mitäs suurta väärää tossa nousukahvojen kuvauksessa oikein on? Voisi toki puhua ohjaustangosta ettei mene tangot sekaisin.

Nousukahvoja ei tarvita paremman otteen takia, vaan jotta ylämäen takia taakse kallistuvassa pyörässä kuski voisi pysyäkseen pystyasennossa kallistua pyörän suhteen vastaavan kulman eteen. Kun pyörä kallistuu taakse, siiryy myös ohjaustanko taakse, joten siellä edessä ei ole paikkaa, josta pitää kiinni, siksi laitetaan nousukahvat. Ilman nousukahvoja joutuu kuski jyrkässä mäessä putkelta ajaessaan kurkottamaan käsien välistä eteen käsien jäädessä liian taakse. Pässinsarvet ajavat nousukahvojen asian. Lisää säätövaraa tuo vielä ote jarrukahvojen runkojen päältä. Noiden "pakollisten" nousukahvasyiden lisäksi on tietysti ajoasennonvaihtomahdollisuus, jonka 90 astetta eri suuntaan sojottava ja tangon etupuolelle kurottuva nousukahva antaa.
Kuva
Kuva
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin