Ohjaustangon paikka on tosiaan enemmän ja vähemmän summamutikassa arvattu, tarvii vielä arvioida esim. Slywayssäni istuen ennen rakentamisen aloittamista. Mittailen ensin sen tähän vekottimeen ajatellun penkin, ja päivitän ohjaustangon paikan sen jälkeen.
Nivelöityä ohjaustankoa ei ole myöskään Slywayssä, joten sen puutteeseen on jo tottunut.
Yksi syy ketjunkiristäjän poisjättämisessä on juuri tuo ketjun heilumisen minimointi, tämä toki tuo haastetta rissojen sijoittelulle. Olivat samalla akselilla ensimmäisessä versiossa, mutta "pogoaminen" olisi voinut tulla siinä ongelmaksi. Vielähän tässä on aikaa muuttaa mielipidettään, tiedä vaikka se ketjunkiristäjä lopulliseen versioon ilmaantuisikin
.
Ketjulinja menee läheltä takahaarukan putkia, tarvinnee "kolinasuojat" (pala ulkorengasta tms pehmeää) putkien päälle, jos siltä näyttää.
Penkin kiinnitys ei ole vielä täysin hahmottunut. Yksi vaihtoehto on taivuttaa penkin alle apurunko (putki penkin etukiinnityspisteestä aina ylös selkänojan tueksi). Tähän sitten kiinnityspisteet, joista se kiinnitettäisiin nojakin eturunkoon. Tai vaihtoehtoisesti itse penkkiä pitäisi jäykistää huomattavasti ja laittaa kiinnityspisteet keskenään suunnilleen samalla korkeudelle (=alas) penkin eteen ja taakse.
Keskiön ja penkin välille tarvitaan jonkin verran pituussäätövaraa, vaikka vain yhdelle kuskille sopivan nojakin tekisin. Ajattelin tehdä säädön penkin kiinnitykseen, kun perinteistä keskiönsäätöä ei tähän runkomalliin saa. Tietysti eturungon voisi pätkäistä penkin ja keskiön väliltä ja laittaa sisäkkäiset putket, mutta kokeillaan nyt ensin tuolla penkin säädöllä.