Töissä ei työnantaja ollut hokassu mokomaa tapahtumaa kun pyöräilijöille ei ollutkaan pullakahvetta tarjolla .
Oletpas sinä perso pullalle.
Pulla on hyvää ja terveellistä, siinä on hidasta ja nopeaa energiaa(=polkupyörän polttoainetta) Lisäksi sitä energiaa on paljon enemmän kuin porkkanassa tai perunassa. Jos palaverissa/koulutustilaisuudessa/avajaisissa/syntymäpäivillä ei ole pullaa on tapahtuma lähtökohtaisesti epäonnistunut. Pullan voi korvata ainoastaan täytekakulla...
Jos palaverissa/koulutustilaisuudessa/avajaisissa/syntymäpäivillä ei ole pullaa on tapahtuma lähtökohtaisesti epäonnistunut. Pullan voi korvata ainoastaan täytekakulla...
Jukka
Mä olen ihan lähtökohtaisesti sitä mieltä, että päivä ilman pullaa on pilalla tosin tänään korvasin sen viinerillä
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Interrailasin aikanaan tulevan lankomiehen kanssa saksassa. Pysähdykset olivat hauskoja, kun kaveri meni aina Bäckereihin ja minä viereiseen Mezgereihin. Kuulostatte siltä, että tekin olisitte menneet Bäckerein ovesta herkuttelemaan
Minä menin tämmöisten ääreen.
Hauskinta oli, että molemmat söivät saaliinsa hyvän saksalaisen oluen kanssa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, Wackyn kanssa ajetaan semmosia kilsamääriä että pitääkin muistaa syödä ja juoda hyvin ettei ihan pääse kuihtumaan. Vähemmällä ajolla pitääkin sitten tarkemmin pohtia mitä suuhunsa pistää.
Mulla pikkasen talvikaudella nousee paino mutta kun keväällä pääsee maantielle niin ongelma on enemmänkin painon liiallinen lasku vaikka kovasti yritänkin terveellisesti syödä ja pidemmille lenkeillekin ottaa purtavaa mukaan.
Mulla pikkasen talvikaudella nousee paino mutta kun keväällä pääsee maantielle niin ongelma on enemmänkin painon liiallinen lasku vaikka kovasti yritänkin terveellisesti syödä ja pidemmille lenkeillekin ottaa purtavaa mukaan.
Sama täällä: kesällä paino laskee, kun paras pyöräilykausia on päällä. Minimipaino tulee yleensä syys-lokakuussa. Syksyllä ja talvellaa sitten painoa kertyy 3 - 3,5 kg lisää. Se taas lähtee keväällä veke:
Amupaino_kg
Aamupaino_kg.jpg (113.99 KiB) Katsottu 3429 kertaa
Lisäksi regressiosuoran yhtälöstä näkee, että kolmen vuoden aikana painoni on noussut keskimäärin 0,69 g päivässä. Täytyy tosin myöntää, että olen ruvennut myös bodaamaan kevyesti pyöräilyn lisäksi eli aamulla tulee tehtyä: etunojapunnerrukset, vartalon kiertoharjoitus, vatsalihasliikkeet ja jalkakyykyt. Ja kun olen tälläinen hintelä hujoppi, niin vähäkin treeni tepsii.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Toivottavasti mahdollisimman moni Oululainen on puskemassa kaupunkiamme Winnipeg:n ohi tuossa bike to work friday -tapahtumassa, itse kävin hörppäämässä nisukahvit aamulla. Kalevan toimittajat oli kiinnostuneita joten katsotaan tuleeko mitään (verkko-) lehteen ihmeteltäväksi.
Näköjään pääsin eilen Kalevaan:
Kuva ei ole kovin tarkka, kaveri laitto kun mulle ei tuota lehteä paperisena tule... haastattelivatkin mutta siitä ei ole kai mitään lehdessä tai verkkoversiossa.
2014-02-17_Talvi-km.png (43.92 KiB) Katsottu 3367 kertaa
Wacky pääsee näköjään vähän karkaamaan mutta ei haittaa... täällä on nyt nuoska- ja sohjolumikelit joten sunnuntain satasesta tulikin aika reippaasti raskaampi ajettava mutta sitähän se talvipyöräily joskus on.
On kyllä lievästi sanottuna haastavat kelit nojakille...ilmat on kuin Tanskan talvessa lisättynä loskalla. No ei tätä ikuisuuksiin voi kestää.
Ei onneksi kestänyt. Tiistaina oli litisevän loskan ja räntäsateen aamu, työpäivän aikana keli sitten pakastui. Aamulenkillä tuli Nebulus vastaan paksuttimella ja samoin töiden jälkeisellä sakkolenkillä .
Jäljistä päätellen ainakin aamulla oli paksuttimella kiva ajaa loskassa, kaikki kapearenkaiset luisteli mihin sattuu. Mun 54/57-milliset ISP:t pelitti erityisesti jäätyneillä loskaurilla mainiosti.
Kivasti kertyy joukkueelle kilsoja, vain kolme joukkuetta on meitä kovemmilla kilsoilla listoilla, omassa sarjassa olemme siis kolmantena ja yksi noista on paremmista on piensarjassa.
Tiistaina oli litisevän loskan ja räntäsateen aamu, työpäivän aikana keli sitten pakastui. Aamulenkillä tuli Nebulus vastaan paksuttimella ja samoin töiden jälkeisellä sakkolenkillä .
Bongasinkin sut paluumatkalla, aamulla en huomannut. Paksuttimelle on kyllä ollut otolliset kelit, kun renkaat ei mahdu jäätyneisiin rengasuriin ja aina löytyy jotain karkeaa pintaa renkaan alle pitoa lisäämään. Lokasuojat olis toki jees, rengas nostaa aika paljon rapaakin märällä kelillä.
Ensi viikolla mun ajosuorite jää aika vähäiseksi, kun olen Puolassa työreissulla kolme päivää.
Joukkue on nousussa. Saa nähdä tuleeko tästä vielä verinen taistelu Total Forcen kanssa.
Täällä tiet on suurimpiirtein kuivia ja jäättömiä. Ainoastaan sepeli kiusaa menoa eli ajoradalla voi tykittää oikein kunnolla jo.
Liitteet
km-kisa-2014-02-25.png (26.1 KiB) Katsottu 3210 kertaa
Joukkue on nousussa. Saa nähdä tuleeko tästä vielä verinen taistelu Total Forcen kanssa.
Täällä tiet on suurimpiirtein kuivia ja jäättömiä. Ainoastaan sepeli kiusaa menoa eli ajoradalla voi tykittää oikein kunnolla jo.
Sitähän minä jo arvelin kun tipahin pikkasen mutta tänään kun mutkan kautta fillaroin töihin oli jäät jo pyöräteillä aika vähissä. Ehkä huomenna vois jo käydä pidemmän ja ennen kaikkea nopeamman lenkin käydä polokemassa maastoslikseillä...
Jos sais pyörän kulkemaan vähän useammin niin ei olisi niin verinen kisa Ei vaan kerkiä ja sitten ei enää jaksa... Torstaina tai perjantaina pitää koittaa ekaa työmatkaa tälle vuodelle josko edes siten saisi ajeltua, maantienlaita näyttää jo aika hyvälle. Tänä talvena kinneritön kausi oli kuukausi ja kaksi päivää eli aika ympärivuotinen vekotin toi on jos ei ole pakko joka päivä ajaa, ei sillä kyllä nytkään keskarit huimia ole mutta onpahan lämpöisessä ja kauppaostosten yms. tavaran roudaaminen on helpompaa.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Jos sais pyörän kulkemaan vähän useammin niin ei olisi niin verinen kisa
No hyvä että kesän ykkös mies meinaa alkaa polkee Sun panos kyllä painaa aika kivasti kun lähdet hänniltä nousee
Lukeeko jossain millon toi kisa loppuu kun kalenteri jatkuu hamaan tulevaisuuteen enkä löytänyt sivuilta päivämäärää loppumisesta. Viimeksi taisi olla maaliskuun puolen välin tienoolla.