Kiitos neuvoista. Istuin rakennetaan puusta ja päälle laitetaan irrotettavat pehmusteet, jotka muovataan sopiviksi jokaiselle ajajalle. Penkin selkänojan kulma on säädettävissä sekä polkimien korkeus ja pituus penkistä katsottuna. Istuimeen laitetaan myös niskatuki ja hartiatuki, josta saa tukea ja voimaa nopeille lähdöille. Selkänojaan ei myöskään laiteta erillistä ristiselän tukea, sillä ajajia on useita, eikä kaikille sovi yksi tuki. Kuulostaako tämä teistä ihan toimivalta ratkaisulta vai jääkö vielä jotain huomioimatta? Kuinka pitkä penkin istuinosan tulisi olla?
Pyysitte kuvia aikaisemmin ajokista, jotta olisi helpompi antaa neuvoja istuimen rakentamiseen. Kävi kuitenkin ilmi, että nojakkiin rakennetaan katos erikseen penkin säätöjen mukaan, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Periaatteessa koko HPV rakennetaan uudelleen, eikä vanhasta tarvitse välittää.
Seuraavaksi alan kehittämään testi protokollaa, jolla saan selville mitkä asennot ovat parhaita mittaustulosten perusteella. Testissä mitataan watteja ja kaloreita , joiden avulla tulisi selvittää asentojen hyvät ja huonot puolet. Ajoasennot jakautuu kahteen; toisessa tulisi saada maksimaalinen voima polkemiseen eli lyhyille matkoille ja toisessa asennossa tulisi saada mahdollisimman mukava ajoasento pitkille matkoille. Kommentoittekin tätä jo ensimmäisissä viesteissä, mutta jos teille tulee tästä jotain mieleen niin tietoja saa jakaa tänne päin.