No nyt on loivaa Onko tuo penkki joku skeittilauta?
Jukka
No nyt on loivaa Onko tuo penkki joku skeittilauta?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:No nyt on loivaa
Onko tuo penkki joku skeittilauta?
Jukka
Da, penskojen vanha. Tiiä sitt pystyykö tuossa asennossa ajamaan kovaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW:hän ottaa kisan tosissa, kun rakentaa tuommoisen oikean kilpurin Tarvinneeko noin loiva selkänoja jo hartiatuet?
jooseha kirjoitti:PW:hän ottaa kisan tosissa, kun rakentaa tuommoisen oikean kilpurin
Tarvinneeko noin loiva selkänoja jo hartiatuet?
Tarttee mutt ne on vasta suunnittelu asteella
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pitääkö keskiötä nostaa?
Pastori kirjoitti:Pitääkö keskiötä nostaa?
En tiedä, miks?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Voi olla ett pitää nostaa ettei kantapää ota maahan, kokeilen seuraavaksi.
Penkki ja niskatuki alkaa olla muodossaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW1:een verrattuna keskiö on muutaman sentin alempana. Kuvassa on pitkät kammet jos tekis 130mm sitten varmaan alkas jalka mahtua asfaltin yläpuolelle. Eikös ennätyspyörissä kuulu olla lyhyet?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:PW1:een verrattuna keskiö on muutaman sentin alempana. Kuvassa on pitkät kammet jos tekis 130mm sitten varmaan alkas jalka mahtua asfaltin yläpuolelle. Eikös ennätyspyörissä kuulu olla lyhyet?
Tämmöisessä "kerta repäisy" pyörässä pitää mun mielestä olla pitkät ja tämä tuli ilmi jo tässä toisessakin ketjussa: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... =15#p60173
Tämän MBB:n ja PW1:n kampikorkeuksia ei voi oikein keskenään verrata, jos käännät PW1:n ohjausta kammet pysyy samalla korkeudella, mutta tässä kääntyvät sivulle ja laskeutuvat rajusti alemmas, hankalasti juuri vielä sille puolelle johon pyörää kaarteessa kallistetaan. Sama "ongelma" pythonissa:
Kampikorkeus liki 40cm ja silti poljin ottaa maahan...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Joo toi kallistus asia on tosi, toisaalta jos tällä ajetaan vaan se 200m suoraan. Ehkä vähän nostan, voi olla kokonaisuuden kannalta parempi.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jviirret kirjoitti:Tämmöisessä "kerta repäisy" pyörässä pitää mun mielestä olla pitkät ja tämä tuli ilmi jo tässä toisessakin ketjussa: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... =15#p60173
Perusteluja olisin tuohon kaivannut muutakin, kuin:"Joku jossain oli todennut" ja "saadaan enemmän voimaa". Teho se on, mikä pyörää kuljettaa, ei pelkkä voima. Perustelu voisi olla esim. se, jossa nopeuspyörissä olisi pitkät kammet yleisiä näissä nopeissa rykäisyissä. -Ei vain ole. Velodromikuskit ovat hirmu körmyjä ja ajavat 165 mm kammilla, vaikka pyörät ovat vaihteettomia.
jviirret kirjoitti:Tämän MBB:n ja PW1:n kampikorkeuksia ei voi oikein keskenään verrata, jos käännät PW1:n ohjausta kammet pysyy samalla korkeudella, mutta tässä kääntyvät sivulle ja laskeutuvat rajusti alemmas, hankalasti juuri vielä sille puolelle johon pyörää kaarteessa kallistetaan. Sama "ongelma" pythonissa:
Pieniä ovat ohjauskulmat kilpailuvauhdeissa. Asteen kun kääntää, niin on jo kova kurvi. Asteen kääntö ei vielä paljon kampia alemmas siirrä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Pieniä ovat ohjauskulmat kilpailuvauhdeissa. Asteen kun kääntää, niin on jo kova kurvi. Asteen kääntö ei vielä paljon kampia alemmas siirrä.
Pitää ensin saada pyörä kiihdytettyä kilpailu vauhtiin.
Enempi kuitenkin tässä huolestuttaa Petrin aikomus(?) ajaa "power pedaling" tekniikalla jossa pakarat eivät tukeudu penkkiin ollenkaan vaan kuski on ilmassa hartioiden ja jalkapohjien varassa. Itse kokeilin tätä opetella Yescomilla ja monta pelottavaa tilannetta tuli kun ajotekniikka hajoaa, pyörä alkaa kiemurteleen pyörätiellä laidasta laitaan ja Yescomin ketju rajoittaa etrenkaan kääntymistä. Siinä kun vielä kantapää haukkoisi asfalttia... Luulen että MBB on hankalampi hallita kuin tuollainen perinteinen takaveto.
Mut joo, ei sitä keskiön korkeutta toki pidä liioitellakkaan...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Keskiön kanssa tuli ongelmia kun luulin taas ett saman näköset osat käy toisiinsa PW1:stä meinasin ottaa tähän keskiön sisuskalut (ei kasettikeskiö) Mutta akseleissa olikin pituus eroa, pittää etsiskellä jostain okeenlainen akseli tai vaihtaa kasettikeskiö tuohon. Muuten pyörä alkaa näyttää PW-tallin nojapyörältä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ajettava pyörä täst tulee. Laskin loivan mäen, ilman polkimia mitä kovemmaks vauhtikiihty sitä helpompaa. Näinhän suunniteltiinkin.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tartteeko enempää ku yhen vaihteen?
Jos lähtee sieltä mäen päältä ja kehittelee suurimmat kierrokset 200m lähtöön.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.