No niin.
Kun jo tuossa on naapuriketjussa vähän aloiteltu niin jatketaan omaan ketjuun. Pyöräkuume iski ja Kuudee Sportilla ajellessa on tullut muutama toive ja tavoite uudelle koneelle.
- Pittiriittisen keveämpi QDS:n 14.5 kilosta.
- Turhaa putkea pois - viitisen senttiä lyhempi ja putki lähempänä penkin etuosaa (turha sitä on nostella ylöspäin erikseen penkin tukia)
- Samankokoiset kiekot (tässä tapauksessa nyt 559:t joihin on jo 9 vaihteinen kiekko tarjolla)
- Kaikki rakennusmatsku vanhoista romuista - tästä tulee nimeen tuo Rotta / Rat osuus.
- Takahaarukka mallia viikattava "Jorin malli"
- Lyhemmät kammet
- Isompi vetopuolen rissa
Kuudee Sport on tosi kiva ajaa ja mielestäni onnistunut rakkine - en siis kannibalisoi sitä (vielä) vaan se jää ajettavaan kuntoon.
Tässä kuvia.
Alkuperäisidea - Kuudee Sport:
Ekana luonnos johon pari päivää sitten tiivistin projektia.
Etupuomiksi löytyy romusta Sportin etupuomin mukainen (pituinen) viistoputki - vastaa suurinpiirtein 40x40 millistä putkea joka siinä nyt on. Ja tuleepahan testattua nyt tätä minkäkokoinen putki on mulle riittävä. Rakkineestahan tulee etuvetoinen joten runko ei lerppuile samalla tavoin.
Tässähän on kivaa myös se että poljinkeskiö on valmiiksi suoraan hitsattuna paikallaan Ja kuvassa tosiaan putki on väärinpäin. Mutta asento nyt mallaa vetopuolta.
Rungon takaosaan tulee myöskin romusta peräisin oleva viistoputki. Hiukan hontelompi kuin tuo DBS:n putki, mutta tää takaosahan laahaa siinä mukana joten riittänee.
Tässä on kivaa sitten se että emäputki on valmiiksi oikeassa kulmassa ja jää mukaan käytettäväksi. Runko valmistuu niin että teen putkeen muutamaan viilto/taivutus/hitsi vekkiä ja se taipuu piirroksen henkisesti penkin alle ja päättyy ristiselän tienoille.
Ylempi putki häviää tykkänään. Paitsi jos keksitään sille joku yllättävä merkitys.
Tässä kuvassa tuo punainen runko on QDS:n päällä ja voimme iloita siitä miten kätevästi tuo emäputken kulma ja viistoputki sujahtavat penkin alle. Yksi vekki tuosta QDS:stä jää siis kokonaan pois. Teräsputkea säästyy ainakin ööö - milli.
EDIT: Jotenkin tähän suuntaan.
Samasta romusta siirrän myös noi jarrutapit takahaarukkaan.
Takahaarukan teen kahdesta runkoputken pätkästä - tämä oli KHS merkkinen maasturi.
Takahaarukan malli on tämä Jorin viikattava.
Sillä erotuksella että haarukka tulee suorista putkista suoraan navoilta tuonne rungon liitoskohtaan.
Liitos tulee pyöreillä putkilla tuohon malliin kuten pari vuotta sitten keskusteltiin.
Tästä on tuore toteutus Mikan pyörässä.
Mulla tähän tulee noista mustasta ja punaisesta rungosta kätsysti sisäkkäin menevistä putkista vähän paksumpi viritys kuin tuo Mikan hentoinen putki.
EDIT:
Oulun Mikallahan on takahaarukka tossa offroadissa tehty kierrätysputkista:
Ja täähän olikin hyvä idis jos pitää viedä tuke ristiselästä tonne hartioille saakka. Tehdä se tolleen hennosta takahaarukasta.