PW kirjoitti:Vielä tuosta jarrutustilanteesta, jos etujarrulla jarruttaa niin ett takarengas ottaa eturenkaaseen kiinni, sillon jalat on jo maassa ja myös keskiön edessä oleva rauta ottaa jo maahan. Jarrutuksen pitää olla tosi raju jos kuski tuosta vielä tekee voltin.
Se pystyyn nousu on vain aika nopea ja raju, jos tie on kuivaa asfalttia ja jarrutetaan täysillä. Muistathan Rikun voltin Laitsessa. Sekin johtui vain etupyörän liian kovasta jarrutuksesta, tosin navan ympärille kieouutneen ketjun avustuksella. Pakoputkipyörässä on painopiste huomattavasti taaempana ja alempana, kuin tässä sinun pyörässäsi; silti volttasi. Rikukin sai toki jalat maahan, mutta heitti silti vielä voltin ja eturataskin nappasi maahan oikein huolella. Aiemmin, kauan sitten, olivat lyhytrunkoiset nojapyörät oikeasti lyhytrunkoisia ja korkeita, silloin näitä volttionnettomuuksia toisinaan tapahtui. Ei sovi väheksyä tätä vaaraa. Statiikka ei ole noista ajoista muuttunut, vaikka nojapyörät välillä muuttuivatkin matalammiksi. Lyhyeksi ja korkeaksi muuttaminen on yhä vaarallista tuon volttivaaran takia.
Ikävää olla pahanilmanlintu, mutta parempi miettiä ratkaisu nyt etukäteen, kuin harmitella jälkikäteen pää kainalossa.