vph kirjoitti:Lisää porailuja, mittatarkkuudessa parantamista.
Jaha, "drillium" on tulossa taas muotiin.
vph kirjoitti:Lisää porailuja, mittatarkkuudessa parantamista.
Jaha, "drillium" on tulossa taas muotiin.
jori kirjoitti:Ok, jotain tällaista siis?
Kyllä vain, juurikin tuollaista ideaa. Paitsi tukivarret tulevat olemaan selkeästi erimittaisia, alhaalla pidempi ja suunnat sivulta katsoen niin, että Instantaneous Center tulee aika korkealle (anti-divea haussa). Kun tadpolessa on kaksi etupyörää, niin ajattelin myös kokeilla laittaa alemman A-tukivarren vinoon niin, että negatiivinen camber lisääntyy triken kallistuessa ja edestä katsoen I.C. on kaukana sivulla ylemmän tukivarren tasolla (anti-roll).
Ei aavistustakaan mitä tuosta seuraa.
kuparinen kirjoitti:Jaha, "drillium" on tulossa taas muotiin.
Eihän se taida vielä muotia olla, jos yksi pönttö porailee?
Tänään paukutin takalokarin. Hirmusen paksua oli tuo amuliini, mutta kuva näyttää pahemmalta kuin onkaan.
Levyjarrun kiinnike puuttuu vielä.
vph kirjoitti:Levyjarrun kiinnike puuttuu vielä.
Ja vähän muutakin!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Ja vähän muutakin!
Mitä muuta? Tukivarsiako tarkoitat, vai puuttuko haarukoistakin jotain, jota en ole tajunnut?
Tukivarret on kyllä työn alla, suunnilleen tällaiset niistä tulee;
... mutta ensin piti tehdä työkalu putkien taivuttamiseen:
Ihmettelen vain, kun takalokaria jo paukuttelet, kun etupää on vielä tekemättä!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Ihmettelen vain, kun takalokaria jo paukuttelet, kun etupää on vielä tekemättä!
No jopa on tarkkaa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Ihmettelen vain, kun takalokaria jo paukuttelet, kun etupää on vielä tekemättä!
No jopa on tarkkaa
Jukka
No, minä tarkoitan, että tavallisesti ajellaan muutama koeajo ennen kuin harkitaan lokareiden asentamista. Mielenkiinnolla seuraan projektin etenemistä!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Niin no, tämä projekti on vähän niinkuin elämä pienoiskoossa, sattumanvaraista haparoimista suuressa tuntemattomuudessa kuviteltuun suuntaan, ei lainkaan suoraviivaista ja suunnitelmanmukaista etenemistä alusta loppuun. Ihan parasta.
vph kirjoitti:Niin no, tämä projekti on vähän niinkuin elämä pienoiskoossa, sattumanvaraista haparoimista suuressa tuntemattomuudessa kuviteltuun suuntaan, ei lainkaan suoraviivaista ja suunnitelmanmukaista etenemistä alusta loppuun. Ihan parasta.
Tähän sopii loppukaneetiksi Matti Nykäsen aforistinen viisaus: "Elämä on ihmisen parasta aikaa". Lisää elämää elämään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kun ajattelee, tuossa Matin viisaudessa on paljon perää. Vanha viisas, Yrjö Kallinen, sanoi aikoinaan, että "Elämme kuin unessa." Elämä on ihmisen parasta aikaa silloin, jos/kun ihminen on herännyt unestaan.
Hyvää Hereillä Olevaa Uutta Vuotta Kaikille!
Toivoo Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Hieman edistymistä
Tuolla "tunkillako" väänsit neliöputket? Aika hienoo jälkee.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.