heips,
mulla on juurikin tuommoinen isopyöräinen racer velocolognesta hankittu.
hmm ei ainakaan kestävyydestä tarvitse olla huolissaan, kyllä tuo on tekniikaltaan ihan pomminvarma pyörä.
ostin kyllä noita kumijousia varalle. Mutta ei ole vielä tarvetta ollut vaihtaa. Olisikohan 3vuotta vanha pyörä nyt.
Kaitpa tuo on semmonen pyörä että täytyy olla jokin aavistus sopiiko se itselle.
Ajamisessa on semmonen tietty fiilis, täytyy ajaa keskittyneesti mutta rentoutuneesti.
Ajoasento on itelle kuin nakutettu, tuntee että saa hyvin voimaa polkemiseen ja keskivartalolihakset saa hyvää treeniä. Alempi ajoasento on munmielestä turha, aloittelijalle se on melko mahdoton hallita, kokeneemmalle voi olla kiva kokeilla joskus.
Sanoisin että harjoittelulla tuo on kiva retkipyörä kyllä, ehkä alamäet ainakin jyrkät semmoset on vähän inhottavia...
Flevosta on nuo rakenteluohjeet avoimessa jaossa. Mut se on kyllä aika monimutkainen rakennettava.
Kannattaa ostaa valmiina. Tosiaan varmaan fiksumpaa rakennella toisentyyppinen mbb.
Mun silmään flevo on nätti, tuommonen retro lookki viehättää.
Voi tulla kokeileenkin jos oikeesti kiinnostaa 
zZfloppi kirjoitti:Hei vaan kaikille, olen uusi tällä palstalla ja kiinnostunut nojapyöristä.
Hankkia teksi mieli vaan kovin on kalliita.
Kysymyksiä. Tekeekö tuollaisella Flevobike tyyppisellä mitään..
http://www.velocologne.com
Itseä arvelluttavat seikat:
- Vetelee
- Kuormaus satulaan, joka kuormittaa jousitus elementtiä
Luulisi, että tuo runko on niin vempula, että kun sivusuuntaan rytkyy, niin varmasti murtuu
Muuten on kiintoisa peli ja lähtöhinta siedettävä.
Kannattaako nojailu aloittaa isoilla pyörillä, vaiko 20/26 mallisella ratkaisulla. Trikekin kiinnostaa, mutta kun ne viisaat on keksinyt jyrsiä tuolle kevyen liikenteen puolella maanteille sellaisen rypytyksen, niin kolmen pyörän tähtäily sopivaan väliin arvelluttaa.. Luultavasti aina rynkyttää..