Kasetti on erilainen. Tasaisemmat välit ja useampi vaihteisissa lisävaihteet tulee sinne väliin
Kolme etulehteä voisi olla hyvä. Kaksi isointa muutaman hampaan erolla, pienin reilusti pienempi ja harva pakka. Saisi tiheän ajoalueen ja harvemmin käytettäviin mäkivaihteisiin skaalaa.
TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
http://gripcycles.co.uk/cycles/index.ph ... t_id=17238
Onko tuossa niin paljon eroa?
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Tuossa seiskapakassa on yläpäässä kaksi suurinta vaihteiden väliä 14% ja 12%. Vastaavasti kasipakassa 18% ja 18%. Yläpäätä harvennettu että saa alapäästä tiheämmän. Pieni ero paperilla. Iso ajaessa.
Pitäisi varmaan tehdä Helanderin mallin mukaan omat pakat
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
jooseha kirjoitti:Pitäisi varmaan tehdä Helanderin mallin mukaan omat pakat
Helppo nakki ainakin SRAMin 10-pakoilla ja kohtuu helppo 9-pakoilla. Jälkimmäiset ovat vielä halpoja laatuun nähden...
Nykyään mulla on ihan tehtaan pakat käytössä, 6800-sarjan Shitmanoa maantielle ja XTR M9000 maastoon, molemmat 1x11 vaihteisia. Laaja 1x9 11-40 menee joko MP:hen tai tyttärelle tehtyyn maasturiin.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Tohtorilta löytyi long reach maantiejarrut, jotka yltää big applen ympärille. Jospa nyt sais takajarrut tehtyä?
- Liitteet
-
- 20150707_193517.jpg (137.94 KiB) Katsottu 3011 kertaa
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Vilijami kirjoitti:Jospa nyt sais takajarrut tehtyä?
Tossu tiehen ois ajanu saman ku nuo "jarrut". No, tuleehan niitä kaksi, eikä takana nyt niin hirmu tehokkaita tarvi jos edessäkin on...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Parasta noissa on lainkirjaimen täyttyminen. Muuten paska jarru. Nimimerkillä mullakin on
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Laintäyttö/varajarruiksi nuo kai lähinnä tuleekin. On se parempi että on etes huonot jarrut, kun ei jarruja ollenkaan, jos etujarruvaijeri katkeaa. Sitä paitsi flevon takarenkailla on niin keveä kuorma, että ne saisi varmasti lukkoon, jos riski mies ottaisi paljain käsin kiinni renkaasta sen pyöriessä. Kolme kertaa olen pyörähtänyt nokan kautta ympäri, pelkällä etujarrulla kovasti jarruttaessa. Tähän ominaisuuteen haaveilen pientä parannusta takajarruilla
Ja Jukka, tossu tiehen muuttaa flevon kuljettajan matkustajaksi
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14162
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Tuolla Lowridessä oli ainakin minun mielestäni aivan liikaa rotvallinylityksiä (lauantaina, kun ajoin ilman ketjunkiristintä ). Tuo Flevo kai ottaa rotvallinreunat hyvin. Tuleeko takapyörätkin nätisti, vai pitäisikö tehdä kaupunkipyöräksi Flevo-tyyppisellä heilurijousituksella, sekä edestä että takaa, joustava pyörä. Saisitko videota rotvallille noususta?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
jviirret kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Jospa nyt sais takajarrut tehtyä?
Tossu tiehen ois ajanu saman ku nuo "jarrut".
Ei nuo turhat ole vaikkei niillä vauhti hidastuisikaan. Tuolla voi kääntää takavaihtajan vaijerin vetosuunnan ettei sinne jää vettä Toinen jää lainkirjainta varten.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
jori kirjoitti:Tuolla Lowridessä oli ainakin minun mielestäni aivan liikaa rotvallinylityksiä (lauantaina, kun ajoin ilman ketjunkiristintä
). Tuo Flevo kai ottaa rotvallinreunat hyvin. Tuleeko takapyörätkin nätisti, vai pitäisikö tehdä kaupunkipyöräksi Flevo-tyyppisellä heilurijousituksella, sekä edestä että takaa, joustava pyörä. Saisitko videota rotvallille noususta?
Eturengas menee kuin ajatus rotvallin yli. Takarenkaatkin nousevat nätisti, JOS ei aja kohtisuoraan. Akselin kallistus toimii herkästi, mutta tasainen jousto jättää toivomisen varaa.
Ratkaisu kaupunkipyöräksi on kaksipyöräinen flevo! Siinä on sama haarukka ja joustoelementti edessä ja takana. Lisäksi takapään korkeus on pikasäädettävä, jolloin jätön saa pienemmäksi city-asennossa!
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Polkimien etäisyysongelma ratkesi 48/38 etulehdillä. Pedal extenderitkin asensin, jolloin ajoasento muuttui luontevammaksi. Special bike ei myy enään nuita Mistähän saisin lisää pedal extendereitä?
- Liitteet
-
- 20150708_165645.jpg (137.21 KiB) Katsottu 2856 kertaa
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Nyt on takana 600km Flevoharjoittelua. Ensinhän tuossa lihakset kipeyty nilkkojen ja niskan väliltä, mutta nyt ei enää. Jaloissa on tapahtunut jotain ihan kummallista. Vuonna 2002 oikea puoleni halvaantui, kuntouduin kuitenkin puolessa vuodessa jonkinlaiseen kävelykuntoon, mutta hyppiä ja juosta en ole pystynyt vielä tänä keväänäkään. MUTTA tänään 13 vuoden tauon jälkeen pystyn hyppäämään ilmaan, en paljon ehkä 5cm ja ottamaan muutaman haparoivan juoksuaskeleenkin! Mahtava fiilis Flevolla on hauska ajaa, mutta ei leppoisa, eikä sillä pysty (ainakaan minä) ajamaan mitään 100km lenkkejä. Siis hieno kunto- ja kuntoutuslaite, jossa väsyy suht äkkiä. Päivät tuntuvat vaihtelevan paljon, joinakin päivinä flevo suorastaan lentää ajattelematta ja toisina päivinä ajaminen on kuin tervan juontia, tasapaino ei meinaa pysyä ja meno tuntuu muutenkin raskaalta. Mielenkiintoinen peli.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Kulostaa mahtavalta. Tsemppiä eteenpäinkin.
Koska olis nyt hyvä tarjous niistä Flevon osista - niin rupesin miettimään olisko semmoinen hyvä tommoiseen pitkien päivämatkoje pyörämatkailuun. Jos tekis mahdollisimman kapeen takaosan.
EDIT: onneks valmistui toi oma pyörä eilen. Luin koko ketjun ja tulipa hirvee Flevokuume. Olin näköjään melkein jo uhonnutkin tekeväni tämmöisen. Kaksipyöräiseen olis kiekotkin jo valmiina - kolmipyöräiseen ei.
EDIT 2. Piirsitkö sä jo puhtaaksi 2000 lukulaisiksi noi ohjeet?
EDIT 3. Yritin ettii ja tajuta - että mitkä noi takakiekot on? Onko se jotkut valmiit jostakin? Mikäs napa siinä on? Saisko detskukuvan tosta?
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7551
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: TÄH! (TÄysjousitettu Hipsu) josta tuli Flevo trike
Sopii se ainakin Vrienlinkin Johanin (flevon keksijä) mukaan matkailuun.
En vielä oo piirtäny ohjeita puhtaaksi, kun ei ole halukkaita aiemmin ilmaantunut. Piirrän toki jos joku tarvii.
Takakiekot biltema BMX kiekot 14mm akselilla. Kestävät toispuoleisen kiinnityksen. Navan akselin ja akseliputken välissä on POMmi holkki.
Voidaan katsella Nokialla tarkemmin yksityiskohtia ja pääset koeajamaankin.