jori kirjoitti:Ota vielä kohtakuvia kampikeskiökelkasta ja kerro miten tuo stemmi ja tanko on tehty. Istuimen kiinnityksen yksityiskohdat myös. Paljonko on kammen pituus ja kuinka lähellä poljin on eturengasta lähimmillään. Takahaarukan ja runkoputken materiaalimitat kiinnostavat myös. Pelkään nimittäin, että naapurin poika lukee tämän ketjun. 
Aiheellinen pyyntö. Huomasin nimittäin itsekkin että olen vain kertonut mitä olen tehnyt, mutta en että miten
Runko on 40x2, 40x1,5 olisi varmasti riittänyt, mutta sitä ei minulla ollut. Takahaarukka 30x15x1,5.
Jos nyt laittas kuvat tänne palvelimellekkin, etteivät häviä jos kotisivuni häviävät:
Kampikeskiö on hitsattu ensin 30x15(?) putkeen ja sen päihin sopivat pakoputkiklemmarit. Kuvassa näkyy myös ketjun ohjuri. Eli pätkä putkea hitsattu takapakasta puretun hammasrattaan kylkeen ja sisään laakeri.
Stemmi on mallia "Jopo", mutta sitä on venytetty mutkan kohdalta vajaa 10cm.
Ohjaustanko on tehty tavallisesta mummopyörän tangosta. Alemmat mutkat on katkaistu pois, putken pätkien sisään työnnetty lyhyemmät pätkät pitämään osat suorassa ja hitsattu kiinni.
Penkin yläkiinnike on pätkä 12x2 putkea. Tämän kylkeen on hitsattu neliön muotoiset aluslevyt. Putken sisässä on 6mm betonirautaa jonka päihin on hitsattu alaspäin menevät putket. Nojakulmaa voi säätää kääntämällä tuki toisinpäin ja kiinnittämällä samoihin reikiin tai poraamalla selkänojaan uudet reiät eri kohtaan.
Penkki on kiinni näin. Pultit ovat kupukantaisia ja tulevat penkin istuinosan läpi. puupalikka tismalleen runkoputken levyinen, piti kohottaa ohuella vaneerilla että sai ketjulle enemmän tilaa. Alimmaisena on pakoputkiklemmareiden "puolikkaat".
Vähän ehti ilta jo hämärtyä kun kuvasin, mutta jospa noista selvän saisi.
Jukka