eemeli kirjoitti:jooseha kirjoitti:Mä vaan mietin katoaako mielekkyys vanhan rungon käyttämiselle, jos siitä pitää kaikki kuitenkin muuttaa? Helpompi pian tehdä uusi kompromissiton
Tähän voisi laittaa sen peukun ylöspäin
...
Sitä kun kattelee maailmaa aika matalalta ja liekö esi-isissä jotain persjalkaisia niin on elämä joskus hankalaa nojapyörämaailmassa Muistan, että Pioneerikauppaa tehdessä oli parista sentistä kiinni saiko sitä säädettyä minulle ja aika nopeasti siirsin penkkiä eteenpäin, että polkimet saa etäisyyttä eturenkaaseen. Sama "ongelma" oli minun mitoituksella tässäkin eli hahmottelin kampien paikkaa siihen kohti mihin omat koivet yltää niin 165 millisillä kammet osui eturenkaaseen. Aikansa kun tallissa pyöri ja ihmetteli niin se lyhentäminen vaikutti järkevimmältä vaihtoehdolta. Alkuperäinen n. 3 km testiajon perusteella (nokialla) on aika erinomainen peli niin tuleepa nyt sitten vertailuksi lyhyempi.
Rälläkkä lauloi aikansa ja 17,5 sentin siivu lähti, olisi kannanttanut ottaa se 20 cm kun illan rullauskokeessa sentin tai pari lähemmäksi olisi toivonut ohjaustankoa... no penkkiä pystympään, jos alapään pulttikiinnityksen paikalle laittaa kierretankoa niin selkänojan kulmaa saa säädettyä, nyt se oli kyllä ihan passeli mutta talvella aavistus pystympi voi olla parempi, no testiajot sen kertoo. Yksi säädettävä/taittuva stemmikin on varastossa tai sitten toisenmallinen ohjaustanko.
Laitoin putken sisään pätkän 48 millistä putkea ja yhdistin puolikkaat. Tuli ihan karseeta saumaa ennen kuin sain hitsikoneen sylkemään lankaa tasaisesti, eikä kärsi mitään mutkaa letkussa vieläkään. Keulasta otin siivun pois ja laiton tilalle samaa 48 millistä pakoputkea ja hitsasin kiinni. Sosialisoin yhdestä Tunturin raadosta tarakan ja sen vääntelin hollille ja hitsasin kiinnikkeet. Saa jonkun söpön punotun korin sitten asentaa repputelineeksi
Etupuomin missä kampilaakeri on kiinni olin sahaillut pystäriläskistä talteen ja se pientä väkivaltaa käyttäen asettuin melkein paikalleen, pitää huomenna pikku lätty leikata etuputkesta niin saa polkimet sopivalle hollille, muutamasta sentistä jää kiinni kun kampilaakerin päässä putki muuttuu soikeaksi ja ei mene ihan perille saakka.
Ketjujakin mallailin paikallee ja 30 piikkisen hammasrattaan kanssa ihan hyvältä näyttää kun saa ketjuohjainrullan. Kähvellän huomenna semmoisen tilapäisesti Mantiksesta kun se tulee lainasta. Huomenna varmaan sitten pääsee ihan koeajolle. Tänään oli vaan mäkirullaus ilman jarruja Sen perusteella tuntuu hyvälle.