No tämäpä sai käänteen. Laitoin nuo samat kuvat siis Velotechnikille ja tänään oli tullut vastaus että näyttää siltä että mulla on käynyt tosi huono tuuri tämän kanssa. En tiedä onko noiden pyörien rakennusvaiheessa sitten mahdollista tulla jotain poikkeavuuksia ettei johonkin sovi. No ratkaisuehdotuksena oli se että lähettävät mulle DT Swiss -iskarin tilalle kuluitta . Liitteenä kuva jossa tämä kyseinen iskari mahtuu olemaan leveämpi pää haarukkaa kohden. Mielenkiinnosta kuitenkin kysyin että onko heillä aavistusta miksei tuo ostamani iskari sovi tuohon ja voiko noissa olla rakenteellisia eroja ja kysyin myös että onko varma että tuo Swiss sopii (siis onko se eri paksuinen Monarchiin verrattuna). Katsotaan mitä tuleman pitää mutta jos se käy niin onhan tämä melkoinen vaihto
. Täytyy sanoa että melkoisen hyvää asiakaspalvelua!
Nojapyörä, kyllä kannatti!
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Premnas kirjoitti:Täytyy sanoa että melkoisen hyvää asiakaspalvelua!
Jos tilaat valmistajalta pyörääsi sopivan iskarin ja se ei sovikkaan, niin eikö se ole ihan normaalia asiakaspalvelua että se vaihdetaan sopivaan tai rahat palautetaan?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
No onhan se toisaalta, tai ainakin pitäisi olla. Mut kai tässä nyt saa olla iloinen kun alunperin 150 euron iskari vaihtuu lähes 400 euron iskariin, vai mitä?
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Premnas kirjoitti:Mut kai tässä nyt saa olla iloinen kun alunperin 150 euron iskari vaihtuu lähes 400 euron iskariin, vai mitä?
No saa, mä ku pääsääntöisesti vaan kierrätän noita purkuosia niin en pelkistä tuotenimistä ymmärrä osien arvoa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:Mut kai tässä nyt saa olla iloinen kun alunperin 150 euron iskari vaihtuu lähes 400 euron iskariin, vai mitä?
No saa, mä ku pääsääntöisesti vaan kierrätän noita purkuosia niin en pelkistä tuotenimistä ymmärrä osien arvoa
Jukka
No juu, eipä tuo mitään, eihän pelkistä nimistä aina voikaan tietää ja olisin voinut kirjoittaa sen jo ensimmäiseen viestiin .
Ihan toiseen aiheeseen, netti on kyllä kätevä keksintö. Vaihdoin cheetahiin jarrupalat tuossa muutama päivä sitten ja sen jälkeen en saanut enää keskitettyä niin etteivät jarrut olisi laahanneet. Vaikka työnsin mäntiä takaisin ja uudet palat ja keskitin satulan niin silti näytti siltä että toinen puoli jäi laahaamaan (vaikka tein juuri samalla tavalla kuin viime kerrallakin). Netistä nyt löytyi kaikenlaista ohjetta ja juttua, esim. se että sinne laahaavalle puolelle voi laittaa jonkun ohuen lätyn ennen keskittämistä niin senpuoleinen jarrupala ei tulisi niin lähelle levyä. No en ole kokeillut vielä mutta kai tämäkin on kokeiltava ennen kuin alkaa ärsyttää liikaa tuon nestelevarin kanssa. Mulla ei ole muuten ollut ongelmaa sen kanssa mutta aina kun pitää vaihtaa jarrupalat niin joka kerta jotain säätöä ja tällä kertaa ei onnistunutkaan niin kuin viime kerralla. Aloin haikailla Avid BB7:n helppoutta, mutta vielä toistaiseksi en ole valmis luovuttamaan.
Lisäys jarruihin: joopa joo. En saanut niitä vieläkään silleen etteivät laahaisi. Molemmat männät liikkuvat yhtäläisesti eli eivät ole jumissa. Jostain syystä näyttää siltä että palat tulevat liian lähelle enkä saa niitä pysymään kauempana. Lisäksi levy näyttää hiukan vääntyneen yhdestä kohtaa niin että se kilahtaa kerran kierroksella, mutta tämä ei selitä laahaamista. Kiekko on kunnolla kiinni pikalinkulla ja kokeilin keskittää satulaa moneen kertaan, ei auta . Vai voisiko tässä olla taas kyseessä ilmaamisen tarve, tosin kahvatuntuma on täysin normaali ja napakka.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:Täytyy sanoa että melkoisen hyvää asiakaspalvelua!
Jos tilaat valmistajalta pyörääsi sopivan iskarin ja se ei sovikkaan, niin eikö se ole ihan normaalia asiakaspalvelua että se vaihdetaan sopivaan tai rahat palautetaan?
Johan mä sanoin heti "aluksi" että aika pulska on tuo iskari, kuten mun RoksPoks. Kettuiskari on paljon hoikempi ja niin on suurin osa DT-Swiss pumpuista. Varmasti iskari paranee tuolla...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Kyllä sen paksukaisenkin saa tuohon mahtumaan viilaamalla rungon puolen reiän soikeaksi –aika vähällä sitäpaitsi. Parin millin soikeus mielestäni riittää. Juuri tuon reiän sijainnin epätarkkuudesta tässä on muutenkin kyse.
Soikeuden suunta saa olla suoraan alas. Soikea reikä ei haittaa, sillä voima on ajossa aina samaan suuntaan ja ruuvi puristaa holkin levyä vasten niin, ettei nostaessakaan lonksu.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Premnas kirjoitti:En saanut niitä vieläkään silleen etteivät laahaisi. Molemmat männät liikkuvat yhtäläisesti eli eivät ole jumissa. Jostain syystä näyttää siltä että palat tulevat liian lähelle enkä saa niitä pysymään kauempana.
Onko järjestelmässä liikaa nestettä? Käytetyillä paloilla suurempi osa nesteestä on satuloissa, mutta kun vaihdat uudet ja työnnät männät sisemmäs niin säiliössä pitäisi olla tilaa tälle poistuvalle nesteelle. Muuten se estää mäntiä painumasta riittävän syvälle.
Ei oo kokemusta polkupyöristä, mutta moottoripyörästä on ja siinä piti kahvan yhteydessä olevassa säiliössä olla riittävästi ilmatilaa...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
jviirret kirjoitti:Premnas kirjoitti:En saanut niitä vieläkään silleen etteivät laahaisi. Molemmat männät liikkuvat yhtäläisesti eli eivät ole jumissa. Jostain syystä näyttää siltä että palat tulevat liian lähelle enkä saa niitä pysymään kauempana.
Onko järjestelmässä liikaa nestettä? Käytetyillä paloilla suurempi osa nesteestä on satuloissa, mutta kun vaihdat uudet ja työnnät männät sisemmäs niin säiliössä pitäisi olla tilaa tälle poistuvalle nesteelle. Muuten se estää mäntiä painumasta riittävän syvälle.
Itse jouduin ilmaamaan vasta vuoden ajossa olleen Hope Tech3 Evo kahvan ja X2 -jarrusatulan kun evo-nojakkiin asentaessa käänsin satulassa letkua löysäämällä nestepuolen pulttia ja sieltä lirahti tilkka nestettä (jolloin sisään meni ilmaa) ja se sitten alkoi nyt ilmojen kylmettyä aiheuttamaan ongelmia.
Ilmaus oli kohtuu helppoa, vähän MP-tyyliin (toisin kuin Hayes HFX-9 jarrut) mutta sitten kun tarkistin palat huomasin että toinen oli melkein metallille kulunut ja niiden välissä oleva jousiratkaisu oli kuoleentunut.
Samalla kun vaihdoin paloja huomasin että toinen mäntä on jumissa ja vaikka sen herkisteli ja laittoi sitten palat takaisin niin meni taas jumiin. Ratkaisu oli irroittaa satula haarukasta, WD-40:stä käyttäen herkistellä männät ja sitten erittäin huolellisesti suunnata satula jarrulevyn suhteen. Ei ongelmia enää. Syynä lienee se että satula oli hieman vinossa jarrulevyyn nähden ja yhdessä kuluneen palan kanssa ajoi mäntää vinoon jolloin se tarttui tuossa samassa kohdassa.
Hope X2 satulan tapauksessa ainoa luotettava tapa suunnata satula on se että ottaa palat pois jotta näkee "sisäpuolelta" miten satula on asettunut jarrulevyn suhteen. Hydrauliset ovat tästä tarkkoja, myös HFX-9 oli aika kranttu suuntauksen suhteen.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
No juu mutta kun jo ovat lähettäneet/lähettämässä sitä toista iskaria niin en nyt välittömästi lähde viilailemaan reikiä soikeaksi . Ei pyörän valmistajakaan mitään tuollaisesta puhunut. Kaikkiin muihin on ilmeisesti ongelmitta mennyt myös Rockshox että tämä on ilmeisesti ensimmäinen kerta kun törmäävät sopimattomuuteen.
Jarruista: männät sai kyllä painettua takaisin sisään mutta sitten kun asensi palat takaisin ja kiekon kiinni ja painoi kahvasta niin palat näyttää jäävän aika lähelle (tai lähellä kai niiden kuuluukin olla, mutta nyt liian lähelle). Siihen kun lisää että jarrulevy ei välttämättä ole ihan suora niin...viimeisen säätöyrityksen jälkeen lähdin vaan kylmästi sitten ajamaan ja tein sellaisen huomion että välillä en kuullut mitään laahauksia ja välillä se taas alkoi yhtäkkiä ottaa kiinni (siis ei kunnolla mutta niin että laahausääntä). Voi siellä jotain paskaa olla välissä. Kahvatuntuma on kuitenkin edelleen napakka.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Minkälainen jarru siinä on? Ei sillä että malli kertoisi, mulle jotain
Autoissa laahaavasta jarrusta tietää että se pitää käyttää auki, puhdistaa ja voidella.
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Samanlainen kuin tuossa.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Jarru edelleen korjaamatta . Iskari on seurannan mukaan Helsingissä vaikken asu siellä, huomenna soittoa UPSiin.
Mielenkiintoinen havainto tänään aamulla puoli seitsemän aikaan. Asvaltti näytti pahaenteisen mustalta ja katsahdin parkkipaikan autoja...pahus, katot huurteessa. Onkohan mustaa jäätä...no kyllä oli, kun kengällä kokeili. Mielenkiintoisen tästä tekee se että pyörällä samaa liukkautta ei havainnut lainkaan, ei jarruttaessa eikä liikkeelle lähtiessä.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Premnas kirjoitti:. Iskari on seurannan mukaan Helsingissä vaikken asu siellä, huomenna soittoa UPSiin.
Fedexin pakettia kans kun seurailin niin oli Suomessa eka paikka oli Vantaa josta se oli siirtynyt Helsinkiin. Todellisuudessa sitä oli yritetty silloin jakaa Vääksyssä mutta joku neropatti on keksinyt, että kaikki sillä kapulalla mitä kuski käyttää "jako" rekisteröityi Helsinkiin, tiedä sitten miksi kun kuljetusfirma ja terminaali on Lahdessa/lahtelainen, terminaalista sen paketin sitten illalla sain...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Nojapyörä, kyllä kannatti!
Premnas kirjoitti:Mielenkiintoisen tästä tekee se että pyörällä samaa liukkautta ei havainnut lainkaan, ei jarruttaessa eikä liikkeelle lähtiessä.
Renkaan pinta-ala on pienempi kuin kengän, siksi pintapaine suurempi. Saattoi olla juuri sen rajan ylittävä muutos että renkaan alla jää sulasi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...