Vuorossa takarenkaan nastoitus. Kahdessa erässä, ekalla kerralla loppui nastat mutta onneksi oli vielä yksi nastojenluovuttaja rengas. Tuli tuo edellinen kuva mieleen kun neljännen kerran hukkasin päivän aikana ne nastat 
Kyllä ne sinne kuitenkin asettui, mikä paremmin mikä huonommin, (varmuuden vuoksi huono kuva). Reikä dremelillä, koneessa joku nastan paksuinen hiontatyökalu, kierrokset täysillä ja syvyyden rajoitin säädetty niin syvään kun uskalsi, vähän korkeampaa nappulaa olisin toivonut. Upposi kuin veitsi voihin ja kiva kuminkatku saatteli joutuisaa askartelua. Liimaa reikään ja nastoitustyökalulla nasta sisään. hyvin upposi, itseasiassa nastojen irrotuksessa oli paljon isompi homma kuin nastoittamisessa.
Ekalla kerralla jäi otsalamppu matkasta ja siitä on kiittäminen, että ekan satsin nastat on enemmän miten sattuu, tai siinä tuli jokusia sekundareikiä missä nasta ei pysynyt. Yritin kyllä tehdä tee-se itse otsalampun taskulampusta mutta ei sillä samaan tulokseen päässyt ja pari kertaa mokoma tipahti pipon alta sillä seurauksella, että lampun lasi on nyt kiinni teipillä. Kun näki mitä teki niin silloin yleensä tuli suora, riittävän syvä reikä nopeasti.

- WP_20151229_004.jpg (47.21 KiB) Katsottu 5966 kertaa
19,5 km kävin koittamassa, ihme ja kumma mutta nastat oli vielä tallella. vähän rantajäälläkin poikkesi ja kyllä toi nätisti polkien hyvin piti, ehkä 160 nastaa on kiinni, kahdessa rivissä, keskellä on pikkasen matalampi nappula niin siihen riviin en uskaltanut nastoja laittaa. Aika näyttää tuleeko noi renkaasta läpi vai lentelevätkö tien oheen mutta jos sattuvat pysymään niin jääkelille ihan onnistunut rengas, lumikelit kertoo kaipaako sitä korkeämpaa nappulaa. Toi Panracer taisi olla 44 euron rengas kun halvimmat valmiilla nastareiällä olleet maksoi 129€ ja valmiiksi nastoitetut vielä reilusti lisää.
Rengaspaineet hakee vielä tasoaan. Välissä oli paineet vajunneet ja eturengas alkoi vetelemään aika pahasti, oisiko 0,4 bar ollut painetta. Nyt on 1,2 bar mutta jäällä ajon jälkeen tuli mieleen josko vähempi olisi parempi. Kaasukahvalla myös eturenkaan sai sutimaan
Seuraavaksi meinasin nastoittaa kengän kärjen, aika haastavaa pysähtyä ja lähteä liikkeelle kun töppösissä on hutera pito.
Jokunen aika sitten ketjusuojaputken ohjuri/kiinnike katkesi, tänään hitsasin sen kuntoon mutta sen verran ikävästi ketju ääntelee raudan kanssa niin saapi tuota vielä modata.
Mystisiä ääniä kuului pitkin lenkkiä, tai kun ajoi kovaa töyssyyn niin tuli jokin hankaava ääni, siis, että joku ropisee renkaaseen, ei hankausjälkiä ja kun lähti liikkeelle uudelleen niin ääni katosi, kunnon röykytyksessä hiekkarannalla sitten onnistuin löytämään hankausjäljen eli tarakan pohjan yksi pitempi pultti hinkkasi renkaaseen kun jousitus kävi pohjassa. Kunnon pakkasessa vissiin toi jousikin tuntui niiaavan helpommin.
Joulukuun loppu meni ihan harakoille ajojen suhteen flunssan ja liian pitkien työpäivien takia mutta jospa nyt saisi jo taipaleen taittumaan, kunhan taas ensin käy vähän säätämässä ja värkkäämässä ensin. ja ne takajarrut voisi olla ihan kivat...