piirsin viel taitetulla yläputkella - ei miusta hullumman näkönen tuokaan Taas olis monta pyörää tehtävänä
Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Toimitanko sulle kasan haarukoita? Mä voin kysyy viikonloppuisin Imatralla käyvää opiskelijaa kuriiriksi.
Mulla on tossa eteisessä joutavia sekalaisia.
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Pastori kirjoitti:Toimitanko sulle kasan haarukoita? Mä voin kysyy viikonloppuisin Imatralla käyvää opiskelijaa kuriiriksi.
Mulla on tossa eteisessä joutavia sekalaisia.
Näyttääkö tuo niin pahalta?
Olishan niillä jokatapauksessa käyttöä - haarukoilla, laita vaan tulemaan - Kiitos.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Toimitanko sulle kasan haarukoita? Mä voin kysyy viikonloppuisin Imatralla käyvää opiskelijaa kuriiriksi.
Mulla on tossa eteisessä joutavia sekalaisia.
Näyttääkö tuo niin pahalta?
Olishan niillä jokatapauksessa käyttöä - haarukoilla, laita vaan tulemaan - Kiitos.
Eiku mä vaan jostain luin että sä valitit että alkaa varastot oleen tyhjänä.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
PW kirjoitti:Taas olis monta pyörää tehtävänä
"Ei hommat tekemällä lopu, vaan tekemättä jättämällä"
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:Toimitanko sulle kasan haarukoita? Mä voin kysyy viikonloppuisin Imatralla käyvää opiskelijaa kuriiriksi.
Mulla on tossa eteisessä joutavia sekalaisia.
Näyttääkö tuo niin pahalta?
Olishan niillä jokatapauksessa käyttöä - haarukoilla, laita vaan tulemaan - Kiitos.Eiku mä vaan jostain luin että sä valitit että alkaa varastot oleen tyhjänä.
Joo, on ne vähissä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Olihan miulla tuommonen asetelma viime vuonna mietinnässä - läheistä sukua tälle nyt pohdinnassa olevaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
PW kirjoitti:piirsin viel taitetulla yläputkella - ei miusta hullumman näkönen tuokaan
Taas olis monta pyörää tehtävänä
Hyvännäköinen ja lyhytjalkaisemmallekin toimiva, tai suuremmalla kiekolla pitkäjalkaiselle. Ei siis kannata luopua tuosta haarukan siirrosta pois emäputken alta.
Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että on turhaa riidanhaastamista väsymisvaurioiden jumalien kanssa olla jättämättä pois tukilattoja emäputken alapäästä haarukkaan. PIeni osa, mutta iso hyöty. Pelkkä lattarauta ei nosta emäputken alapäätä renkaasta kuin paksuutensa (3mm) verran, kun taas haarukka vielä oman paksuutensa n. 30 mm lisää. Pyörästä saa siis helpommin tuon verran matalamman. Alapään latta kuitenkin pienentää yläpään jarrutusvoimista kokemaa momenttia murto-osaansa.
Tuohonhan voisi tehdä Kuparisen Airbike tyyppisen emäputken laakeroinnin, jossa akseliputki työnnetään alhaalta lattaraudan reiän, emäputken laakereiden ja haaurkan yläpään holkinpätkän läpi ja sokalla kiinni yläholkkiin. Olisi helppo purkaa autoon pakattavaksi irrottamalla sokka, joka pudottaa akseliputken.
- Liitteet
-
- Yhdistyslatat.png (327.05 KiB) Katsottu 1452 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Tuon lattaraudan kait ymmärsin mutta ohjauksen laakerointia ja akselia en Jos akseli on sokalla kiinni, millä se paketti kiristetään kasaan? Airbikeketjun kuvatkin hävinneet
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
PW kirjoitti:Jos akseli on sokalla kiinni, millä se paketti kiristetään kasaan?
Ei urakuulalaakeripakettia kiristetä kasaan...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Jos akseli on sokalla kiinni, millä se paketti kiristetään kasaan?
Ei urakuulalaakeripakettia kiristetä kasaan...
Jukka
En ymmärrä? Pyyttonin nivelen ainakin mutterilla kiristin - miten tämä poikkeaa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Jos akseli on sokalla kiinni, millä se paketti kiristetään kasaan?
Ei urakuulalaakeripakettia kiristetä kasaan...
Jukka
En ymmärrä? Pyyttonin nivelen ainakin mutterilla kiristin - miten tämä poikkeaa?
Kartiolaakereista kiristetään välys pois, mutta urakuulalaakerien välys on tehtaalla tehty, eikä välykseen voi vaikuttaa kiristämällä.
Urakuulalaakerit voi toki kiinnittää mutterilla, mutta se ei ole välttämätöntä. Sokkakiinnitys toimii myös.
Esimerkkinä kasettikeskiö, vaikka sen kiristää kuinka lujaan, niin laakerivälykseen se ei vaikuta.
Oletko muuten miettinyt kasettikeskiön käyttöä ohjauslaakerina?
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Jos akseli on sokalla kiinni, millä se paketti kiristetään kasaan?
Ei urakuulalaakeripakettia kiristetä kasaan...
Jukka
En ymmärrä? Pyyttonin nivelen ainakin mutterilla kiristin - miten tämä poikkeaa?
Kartiolaakereista kiristetään välys pois, mutta urakuulalaakerien välys on tehtaalla tehty, eikä välykseen voi vaikuttaa kiristämällä.
Urakuulalaakerit voi toki kiinnittää mutterilla, mutta se ei ole välttämätöntä. Sokkakiinnitys toimii myös.
Esimerkkinä kasettikeskiö, vaikka sen kiristää kuinka lujaan, niin laakerivälykseen se ei vaikuta.Oletko muuten miettinyt kasettikeskiön käyttöä ohjauslaakerina?
Nii en niitä laakereita oo kiristämässä vaan nivelpakettia?
Kasettikeskiötä en oo tajunnu - pitää pohtia kiinnityksiä siihen - niinku alkuperäsissä pyyttoneissa, teräskammista muokkaamalla?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
PW kirjoitti:Nii en niitä laakereita oo kiristämässä vaan nivelpakettia?
Jos siellä on urakuulalaakerit niin älä hyvä mies kiristä. Menevät rikki tai ainakin kääntyilee kankeasti ja sitte ei kyllä ajamisesta tule mitään.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Kaupunki-MBB sarjaan 2*559
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Nii en niitä laakereita oo kiristämässä vaan nivelpakettia?
Jos siellä on urakuulalaakerit niin älä hyvä mies kiristä. Menevät rikki tai ainakin kääntyilee kankeasti ja sitte ei kyllä ajamisesta tule mitään.
Jukka
Miten sitten tuommosen ohjausnivelen kasaat ? Klappiakaan ei voi jättää?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.