Eiks tandemi oo kuienkin sitt eri sarjassa
Eipä oo viel varmuutta, ajetaanko sillä kisaa ollenkaan tai millä ajetaan
Ei tandemit ja soolot samaan sarjaan joudu. Tandemeita ei vain ole kisateksteissä mainittu, kun ei sellaisia ole aiemmin radalla näkynyt. Josko nytkään.
Ei tandemit ja soolot samaan sarjaan joudu. Tandemeita ei vain ole kisateksteissä mainittu, kun ei sellaisia ole aiemmin radalla näkynyt. Josko nytkään.
Oonhan mä ajanut yhdistelmällä (poljettavan peräkärryn kanssa) jokusen kerran, ja kerran on Pikametrin kanssa ajettu Kettwiesel-junalla 200m.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
20160716_183453.jpg (223.53 KiB) Katsottu 1845 kertaa
Tarakkaloota paikoillaan. Kanisteri oottaa koeistumista, olisko niskatuen paikka siinä. Jäi laatikon etureuna liian kauas, siihen ajattelin suoraan niskapehmustetta.
Tukiraudat ja takahaarukka keveni samalla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Oonhan mä ajanut yhdistelmällä (poljettavan peräkärryn kanssa) jokusen kerran, ja kerran on Pikametrin kanssa ajettu Kettwiesel-junalla 200m.
Totta, kyllähän tuo teidän "ajoneuvoyhdistelmä" on mukana ollut. Ajattelin turhan suppeasti vain kaksipyöräisiä tandemeita, joita ei ole aiemmin ollut.
Toimivan näköinen peli –kaunis oikeastaan. Ennustan MBB-tandeminen invaasiota nojapyörägenreen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Toimivan näköinen peli –kaunis oikeastaan. Ennustan MBB-tandeminen invaasiota nojapyörägenreen.
On, ja erittäin kompaktin kokoinen. On melkein käsittämätöntä ettei ole kuin yksi MBB valmistaja, sekin ison meren takana. Markkinoita voisi olla runkosetille jos pystyisi hinnoittelemaan alle toimintatonnin.
Itse tykkään kyllä rakennella, mutta rungon hitsailu ei ole mielipuuhaa, voisin sen osan ulkoistaa ja hankkia runkosetin - jos olisi sopiva tarjolla.
Illan lenkillä, takana vaihteet rutisi, eikä meinannu löytyy vetävää vaihdetta, varsinkin ylämäkeen noustessa. Anni väitti ett on vaan 3 vaihdetta käytössä mutta tauolla ku tarkistin asian ni 6 löyty. Pitää vaihtaa kitkavaihtajan tilalle joku naksuvehje jos sillä löytys vaihteet.
Onko 7-vaihtajan ja 8-vaihtajan vaihdevälissä eroa? Kun tuossa on kasipakka muokattu seiskaksi, ni käykö siihen 7vaihtaja?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kulunu pakka/ venunu ketju? Ei vaihtajaa vaihtamalla voi vaikuttaa rutinaan, ainoastaan oikealla lehdellä pysymiseen. Mä en ainakaa kaipaa naksuvaihtajia omiin pyöriini. Puritaani tai mikä lie kun oon=)
Kulunu pakka/ venunu ketju? Ei vaihtajaa vaihtamalla voi vaikuttaa rutinaan, ainoastaan oikealla lehdellä pysymiseen. Mä en ainakaa kaipaa naksuvaihtajia omiin pyöriini. Puritaani tai mikä lie kun oon=)
Olen samaa mieltä. Eiköhän kyse ole takavaihtajan kiinnityskorvakkeen väärästä asennosta tai sijainnista ja siitä johtuvasta ylemmän taittopyörän sijainnista.
Arvelen, että asiaa voi korjata vaihtajan B-ruuvin asetukseslla. Tällä ruuvilla säädetään häkin jousen ja varren jousen suhdetta, jotka yhdessä vaikuttavat ylemmän taittopyörän etäisyyteen rataspakasta. Huono nouseminen isommille rattaille saattaa johtua liian lähellä (ylhäällä) olevasta taittopyörästä.
Kyse on siis tästä ruuvista.
Ohjeita löytyy tämän linkin kohdasta 5. http://www.parktool.com/blog/repair-hel ... -section-4
Tarkoitus on siis saada vaihtajan varsi kääntymään tuota ruuvia kiinni päin kiertämällä osoittamaan taaksemmas (alemmas). Koska ketju ei veny tämä kääntää vaihteensiirtäjähäkkiä samalla vastapäivään, mikä siirtää ylempää taittopyörää kauemmas rataspakasta. Mielestäni se on liian lähellä.
Jos tuossa ruuvissa ei ole riittävästi varaa, voit kiertää vaihtajan vartta samaan suuntaan myötäpäivään, kun se kerran on vain tuon mutterin alla.
Jori
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Laita isoimmalle rattaalle ja ota uusi kuva, niin nähdään ylärissan sijainti. Pienillä rattailla tuo on nyt jo vähintään riittävän kaukana.
Jori
Siinä isoimmalla rattaalla. Vaijerin suunta vaihdettu. Kampea pyörittäen vaihde vaihtui nätisti.
Vaihda vielä vaijerin pään suunta vielä siten, että menee ulkopuolta pitkin tuonne reikään taakse (kuvassa vasemmalle) ja kääntyy sieltä takaisin päin reikään oikealle. Klunssi kiinni kuvassa oikealle puolelle reikää. Tämä siksi, ettei vedä vaijeri noin vinoon. Vino veto alkaa takellella ja on jäykkä vetää vaihde pienemmälle. Vaijerin terävän mutkan kohdalle jotain pehmusteeksi tai viilalla nurkka pyöreäksi.
Jori