pikametri kirjoitti:Keväällä hankittu perhe-elämän kohottaja, Hase Pino Allround isolla tukijalalla, 155mm etukammilla, peilillä ja vanhalla tutulla pystärini satulalla.
Hieno peli, jos vaan löytyy joku joka suostuu ajamaan sitä pystäriä
pikametri kirjoitti:Keväällä hankittu perhe-elämän kohottaja, Hase Pino Allround isolla tukijalalla, 155mm etukammilla, peilillä ja vanhalla tutulla pystärini satulalla.
Hieno peli, jos vaan löytyy joku joka suostuu ajamaan sitä pystäriä
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Pinon pystärikuskilla on kyllä hyvä pessi, ja eikös peesailu olekkin pystypyärilyn mukavimpia puolia, eli on aivan kuin ajaisi nojapyörän ilmanvastuksella.
HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.
Noin 10 vuodenjahkailun jälkeen tuli viimein ostettua ensimmäinen nojapyöräni.
Ja kun ostaa käytetyn, saa varmasti ongelmia mukana.
Kesä piti viettää mukavasti pyöräillen, mutta nyt taitaa mennä etsiessä vikaa pyörän puoltamiseen. Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.
Muuten on vaikuttanut todella mukavalta laitteelta, vaikka hieman ylikokoinen tuohon olenkin.
Pyörä liikkuu lähinnä Orimattila - Lahti suunnalla.
pasta kirjoitti:Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.
Entä jos ajat vastaantulevien kaistaa, kaartaako silloin oikealle? Tien kaltevuus saattaa aiheuttaa tuollaista.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Komee peli
Eiköhän se puolto lopu pyörien suuntauksella. Auto ainaki puoltaa sille puolelle missä vähemmän ilmaa renkaassa, tiedä sitten traikista mutta voihan sitä kokeilla.
Nojaillaan!
pasta kirjoitti:Noin 10 vuodenjahkailun jälkeen tuli viimein ostettua ensimmäinen nojapyöräni.
Ja kun ostaa käytetyn, saa varmasti ongelmia mukana.
Kesä piti viettää mukavasti pyöräillen, mutta nyt taitaa mennä etsiessä vikaa pyörän puoltamiseen. Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.
Muuten on vaikuttanut todella mukavalta laitteelta, vaikka hieman ylikokoinen tuohon olenkin.
Kylläpäs siinä on matala ajoasento. Toimiiko tuo kaari niskatukena? Jotenkin penkki näyttää kovin lyhyeltä.
Yep
Kiva saada tännekin toinen KMX-kaveri.
Tässä manuaali :
http://www.sportsinnovationab.com/box/p ... manuel.pdf
Katsoppa kuvien 4a ja 4b säädöt, sieltä voisi löytyä vastaus
tuohon puolto-ongelmaan
Tapani
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
jviirret kirjoitti:pasta kirjoitti:Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.
Entä jos ajat vastaantulevien kaistaa, kaartaako silloin oikealle? Tien kaltevuus saattaa aiheuttaa tuollaista.
Jukka
Kun huomasin puoltamisen, kokeilin samalla suoralla molempiin suntiin. Kyllä se vasemmalle vääntää.
Oikealla on suurempi camber, kuin vasemmalla. Luultavasti toisella puolella on vääntynyt se rauta, jossa renkaan akseli on kiinni.
psa kirjoitti:Kylläpäs siinä on matala ajoasento. Toimiiko tuo kaari niskatukena? Jotenkin penkki näyttää kovin lyhyeltä.
"Niskatuki" tukee hartioita, mulla kun on pituutta noin 192cm. Pitkänlinjan nojapyöräilijä näki mun koeajon, ja totes: "sinne se katoo takapuoleen koko pyörä."
Itse pidän ajoasentoa aika hyvänä, ja matalan pyörän halusinkin.
Stapani kirjoitti:Yep
Kiva saada tännekin toinen KMX-kaveri.
Tässä manuaali :
http://www.sportsinnovationab.com/box/p ... manuel.pdf
Katsoppa kuvien 4a ja 4b säädöt, sieltä voisi löytyä vastaus
tuohon puolto-ongelmaanTapani
Heti aamulla teen nuo säädöt, mutta en usko niiden poistava ongelmaa täysin.
Taitaa tästä pyörästä tulla kohta tarinaa tuonne rakentaminen osastolle.
Uusi nojapyöräilijä foorumilla. Terveisiä Porista hiilikuitutrikellä ajajalta.
Yep
Welcome!
Nice trike!
Paljonko painaa noilla herkuilla?
Minkäs merkkinen?
Tapani
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Stapani kirjoitti:Yep
Welcome!
Nice trike!
Paljonko painaa noilla herkuilla?
Minkäs merkkinen?Tapani
Tämä on kakkosversio .Vuosi sitten syntyi ensimmäinen proto.Sitten viime kesän mittaan ilmeni kaikkea pikku parannettavaa, ja talven aikana toteutettiin. Esim. nestetoim. levyjarrut, Magura Big yhdellä jarrukahvalla. On ehdoton verrattuna rumpujarruihin Painoa löytyy n. 16 kiloa.
Ihan sairaan hieno. Lämmin kiitos koko maailmankaikkeuden puolesta
Pari detaljia kiinnostaa kovasti. Pitää listata sulle kyssärit.
JEF-40 kirjoitti:Painoa löytyy n. 16 kiloa.
Mikäs siinä niin paljon painaa? Ainiin, onhan se sentään trike eli pyöriä on kolme, mikä selittänee asian.
Ja vielä, yleensä ajajan paino ylittää selvästi itse pyörän painon... Ajossa siis kokonaispaino ratkaisee.
T. Ari
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
ajarmala kirjoitti:JEF-40 kirjoitti:Painoa löytyy n. 16 kiloa.
Mikäs siinä niin paljon painaa? Ainiin, onhan se sentään trike eli pyöriä on kolme, mikä selittänee asian.
Joo, uskomattoman kevyt trikeksi. Tuskin saavutettu pelkällä hiilikuidun käytöllä, vaan paino asia on ollut mielessä läpi projektin ja osavalintoja tehdessä? Ja hienokin on, tuskin ketään haittais jos muutaman sanan ja mahdollisia projektikuvia laittaisit tuonne rakentelu osioon.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Pikku päivitys omalle kohdalle.
Pythonin kanssa touhuilun lomassa ehtii hyvin vaihtaa trikeen normikiekkojen tilalle kolmipuolaiset. Löysin aikanaan nuo Monimarkkinoilta Nummelasta, mutta kiinnitys näytti pelottavan erilaiselta joten se jäi "hautumaan"
Tänään tein syrjähypyn ja vot, ei mitään ongelmia kiinnityksen suhteen. Kiekot tosin pikkasen isot, hyvin meni kokeiltaessa rengas päälle, mutta ans olla kun laittoi vannenauhan ja sisäkumin niin saikin vääntää, ja kovin että ulkogummi pimpsahti paikalleen! Eli 24" kokoa on nyt 26" tilalla, taisi tuoda hieman ärhäkkyyttä ulkomuotoon? Niin, ja nopeus kasvoi kun kävin koittamassa, siltä se ainakin tuntui vaikka nuo painavat tuplaten mitä vanhat. Mutta näköä olla pittää.... Bonuksena nyt on sitten käsijarrut kummassakin vanteessa, nuo vaakassa olevat hantaakit
Joo, ja ohjausvaimennin lenti jo aikaisemmin laatikon pohjille öljyä valuttamasta. Pitikin sortua kännykuvaan, ehti tärähtää jota laastaroin sitten terävöittämällä.